A lapzártánk után leintett Amerikai Nagydíj eredményétől függetlenül Nicky Hayden és a gyári Honda-csapat elégedetten távozhat a MotoGP nyolcadik futamáról, hiszen a pilóta és az istálló is véget vetett egy hosszú sikertelenségi sorozatnak. Hayden a harmadik vb-szezonjában megszerezte első pole pozícióját a MotoGP-ben, a gyári Honda-alakulat pedig az amerikainak köszönhetően a 2003-as Valenciai Nagydíj után örülhetett újra rajtelsőségnek. (Akkor, azaz 26 nagydíjjal ezelőtt Valentino Rossi indult hondás színekben az élről.)
A 24 éves Nicky Hayden a 38. nagydíján megszerezte elsô rajtelsôségét a MotoGP-ben
A 24 éves Nicky Hayden a 38. nagydíján megszerezte elsô rajtelsôségét a MotoGP-ben
A 24 éves Nicky Haydenről három éve még úgy beszéltek mint a királykategória új amerikai reménységéről. Tegyük hozzá, nem véletlenül, hiszen mielőtt megérkezett volna a MotoGP-be, az amerikai bajnokságokban sikert sikerre halmozott: 1999-ben szupersportbajnok lett, és ugyanebben az évben őt választották "Az év motorosának". 2002-ben a leghíresebb amerikai viadal, a Daytonai 200 mérföldes második legfiatalabb győztesévé koronázták, és ő az amerikai szuperbike-sorozat legfiatalabb bajnoka is. A sikereknek köszönhetően az ötszörös félliteres világbajnok, az ausztrál Michael Doohan Rossihoz hasonlóan őt is beajánlotta a gyári Honda-csapatba, az eredmények azonban sokáig várattak magukra. Hayden az eddigi 37 nagydíján csak négy bronzra volt képes, és a vb-címre egyik idényben sem volt esélye. A Trükkös Apusnak, valamint Kentucky Kölyöknek is szólított Hayden az idén is elmaradt a várakozástól, így a Honda vezetőinek egyre inkább kezdett megrendülni a bizalma benne.
A gyár kész lenne áttenni őt a szuperbike-vb-csapatába, Hayden viszont szívesebben maradna. Ezt bizonyította az Amerikai Nagydíj edzésein is. Szombaton már egyedül ő diktálta az iramot: a harmadik szabadedzésen is a legjobb volt, az időmérőn pedig fantasztikus eredménnyel könynyedén szerezte meg első pole-ját. Hayden nemcsak a puha gumikkal, hanem a keményebb, versenyre való abroncsokkal is szárnyalt, sőt, a versenyszimulációs köreiben is jobb volt Rossinál.
Nem csupán Hayden sikere keltett azonban feltűnést a hét végén: a spanyol Carmelo Ezpeleta, a vb-t rendező Dorna elnöke ugyanis megígérte, hogy 2006-ra teljesen átépítteti a Laguna Seca-i aszfaltcsíkot. "A pályát kritizáló pilótáknak teljesen igazuk van. A ring egyáltalán nem biztonságos, emiatt személyesen irányítom majd a munkálatokat. A veszélyes betonfalakat lebontatom, a bukótereket pedig megnagyobbíttatom."
Az Egyesült Államok Nagydíja, a MotoGP 8. futama, Laguna Seca A rajtsorrend: 1. Hayden (amerikai, Honda) 1:22.670, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 1:23.024, 3. Barros (brazil, Honda) 1:23.312, 4. Bayliss (ausztrál, Honda) 1:23.358, 5. Edwards (amerikai, Yamaha) 1:23.469, 6. Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:23.493