Michael Schumacher (balra) már négyszer nyert a Magyar Nagydíjon, bizonyára kedveli a pályánkat, ahogyan a legendás brazil pilóta, Ayrton Senna is szeretett nálunk versenyezni (Fotók: AFP)
Michael Schumacher (balra) már négyszer nyert a Magyar Nagydíjon, bizonyára kedveli a pályánkat, ahogyan a legendás brazil pilóta, Ayrton Senna is szeretett nálunk versenyezni (Fotók: AFP)
Michael Schumacher (balra) már négyszer nyert a Magyar Nagydíjon, bizonyára kedveli a pályánkat, ahogyan a legendás brazil pilóta, Ayrton Senna is szeretett nálunk versenyezni (Fotók: AFP)
Michael Schumacher (balra) már négyszer nyert a Magyar Nagydíjon, bizonyára kedveli a pályánkat, ahogyan a legendás brazil pilóta, Ayrton Senna is szeretett nálunk versenyezni (Fotók: AFP)
Minden idők eddigi legnagyobb közvélemény-kutatását végeztette el a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA), amelynek során a világ 180 országában csaknem 93 ezer Formula-1-rajongót kérdeztek meg. A szurkolók véleményét kikérték többek között arról is, mely versenypályáról mondanának le a legkevésbé, ha azt törölnék a programból. Kiderült: a monte-carlói (a válaszadók 55 százaléka szerint enélkül nem létezhet F1) futam a legnépszerűbb, ezt a spai (53), a silverstone-i (49), a monzai (43) és a suzukai (38) követi.
A magyarországi versenypálya, a Hungaroring mellett a rajongók 17 százaléka tette le a voksát, ennél kevesebben csak Bahrain (15), Sanghaj (14) vagy Isztambul (9) futamával szimpatizálnak - utóbbi három helyszín azonban még újoncnak tekinthető a sorozatban. A száguldó cirkusz szerelmesei még több akciót szeretnének látni a versenyeken, talán ezért ilyen kedvezőtlen a magyar pálya megítélése: a Hungaroringen ugyanis viszonylag nehéz előzni. A pálya kezelői a magyar viadal 20 esztendős történetében több változtatást eszközöltek a pálya nyomvonalában, ezzel is elősegítve, hogy izgalmasabb futamokat láthassanak a nézők. A körkérdés nem foglalkozott a versenypályák kerítésén kívüli állapotokkal (bár nincs kizárva, hogy ezek is befolyásolták a válaszadókat), pedig ez ügyben valóban lenne miért pironkodnunk. A Hungaroring helye egyébként 2011-ig biztos a sorozatban (erről tavaly írtak alá szerződést a felek), s a viadal ebben az esztendőben ünnepel: a 20. Magyar Nagydíjon avatnak majd győztest…