Az F1Racing.net internetes Formula-1-es szaklap szerint Kimi Räikkönen autójában az az új fejlesztésű Mercedes motor ment tönkre pénteken a Francia Nagydíj második szabaedzésén, amelyet a stuttgarti gyár mérnökei erősebbre terveztek, mint a jelenlegi V10-es. Éppen emiatt a Brit Nagydíjon a régi, gyengébb erőforrással kell indulnia.
Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen
Mivel a Mercedesnek ez volt az egyetlen ilyen új erőforrása Magny-Cours-ban, így nemcsak hogy a régi, gyengébb motort kellett visszarakni a McLarenbe, de Räikkönen a csere miatt tíz hellyel hátrébb szorult a rajtrácson az időmérő edzésen elért harmadik helyéhez képest. A versenyen végül második lett Fernando Alonso mögött.
Az F1Racing.net szerint a wokingiak pénteken Silverstone-ban Juan Pablo Montoya gépébe építik be az új specifikációjú tízhengerest. Ezt Räikkönen esetében már csak azért sem tehetik meg újabb büntetés nélkül, mert a szabályok szerint a Formula-1-es motoroknak két futamot kell kibírniuk, azaz a Brit Nagydíjon ugyanazokkal a V10-esekkel versenyezni, mint a Francia Nagydíjon. Montoya autójában viszont mindenképpen ki kell cserélni a motort.
Kimi Räikkönenről egyébként Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke azt mondta, hogy ha nem lett volna a motorcsere miatti büntetése, simán megnyerhette volna a Magny-Cours-i versenyt.
"Még soha nem láttam tőle olyan jó kört, mint amelyet az időmérő edzésen futott" - mondta a brit sportvezető. Szavait alátámasztják a futamon látottak, jelesül az, hogy Räikkönen csak kétszer jött ki tankolni, miközben Fernando Alonso háromszor. Ez azt jelenti, hogy a vb-pontversenyben vezető spanyol sokkal könnyebb autójávak is csak alig 15 századdal volt gyorsabb a kvalifikáción a finn vetélytársnál.