Gyengélkedik a Williams

Vágólapra másolva!
2005.07.04. 21:28
Címkék
Bár a Francia Nagydíj az idei futamokhoz képest unalmas volt, az eredményhirdetésen számos említésre méltó esemény történt. A gyorsaságimotoros-világbajnoksággal ellentétben végigjátszották a himnuszokat, de véletlenül felcserélték Michael Schumacher és Kimi Räikkönen zászlaját. A díjak átadásából a négyszeres világbajnok Alain Prost és a kétszeres NBA-bajnok, Tony Parker is kivette a részét.
A két Williams-BMW leszerepelt Magny-Cours-ban, és amíg a BMW értetlenkedik, a csapat mérnökei továbbra is bíznak az új megoldásokban
A két Williams-BMW leszerepelt Magny-Cours-ban, és amíg a BMW értetlenkedik, a csapat mérnökei továbbra is bíznak az új megoldásokban
A két Williams-BMW leszerepelt Magny-Cours-ban, és amíg a BMW értetlenkedik, a csapat mérnökei továbbra is bíznak az új megoldásokban
A két Williams-BMW leszerepelt Magny-Cours-ban, és amíg a BMW értetlenkedik, a csapat mérnökei továbbra is bíznak az új megoldásokban
A két Williams-BMW leszerepelt Magny-Cours-ban, és amíg a BMW értetlenkedik, a csapat mérnökei továbbra is bíznak az új megoldásokban
A két Williams-BMW leszerepelt Magny-Cours-ban, és amíg a BMW értetlenkedik, a csapat mérnökei továbbra is bíznak az új megoldásokban

A pezsgő hazájában címke nélküli üvegből locsolkodtak a pilóták, akik között látható volt az utóbbi napokban elhíresült ellentét. Schumi és a többiek Indianapolis óta tartó vitája jeléül Fernando Alonso és Räikkönen egymást locsolta, míg Schumi a csapatára fröcskölt. Mígnem megpillantotta a dobogó mellett ácsorgó Jonathan Wheatleyt, a Renault főmérnökét, akit azonnal megkínált egy jó nagy adag nedűvel.

Nem véletlenül tette, hiszen a szakember 1994-ben és 1995-ben, Schumi első két vb-címének megszerzésekor a német pilóta második számú versenymérnöke volt. A hétszeres világbajnok máig sem felejtette el a közös kalandokat, és tíz évvel a sikerek után nyilvánosan is meghálálta a segítséget. Wheatley életében először mehetett fel az eredményhirdetéshez átvenni a győztes csapatnak járó díjat, a tévéfelvételeken látszott, ahogy az utolsó körben Flavio Briatore csapatvezető baráti fejbe búbolás kíséretében tájékoztatja beosztottját a döntésről. "Hihetetlen gesztus volt, már vagy harminc gratuláló esemest kaptam a barátaimtól ennek kapcsán. Michael is csodálkozott, megkérdezte, először járok-e ott fent, és amikor mondtam neki, hogy igen, alaposan megfürösztött" - fogalmazott Wheatley.

A Ferrarinál Schumi zsinórban elért harmadik dobogós helye ellenére sem volt nagy öröm, Jean Todt csapatvezető értetlenül áll a tény előtt, miért voltak ennyivel gyorsabbak a Renault-k és a McLaren-Mercedesek. "Nem értjük, miért vagyunk ilyen lassúak a többiekhez képest, ezt alaposan elemeznünk kell. Az a baj, hogy túl sűrű a júliusi program, nincs lehetőségünk tesztelni, és mire véget ér ez az erőltetett menet, elhúzhatnak tőlünk a vébépontversenyben" - mondta Todt.

Schumacher az eredményhirdetéskor többet foglalkozott Wheatleyvel,mint Alonso, a Renault pilótája
Schumacher az eredményhirdetéskor többet foglalkozott Wheatleyvel,mint Alonso, a Renault pilótája
Schumacher az eredményhirdetéskor többet foglalkozott Wheatleyvel,mint Alonso, a Renault pilótája
A Williamsnek is ugyanez a gondja, az istálló sokat várt a Francia Nagydíjtól, de aztán nagyon leszerepelt, Nick Heidfeld hat boxkiállás után négy kört kapott Alonsótól, míg Mark Webber kétkörös hátránnyal ért be, de orvoshoz vitték égési sérülésekkel, miután túlhevült a cockpitje. "Az időmérő edzésnél csak a verseny volt rosszabb" - értett egyet szinte mindenki a grove-i csapatnál. A BMW a verseny előtti héten jelentette be, hogy felvásárolta a Sauber-istállót, és ez láthatóan megrendítette a teamet. Még akkor is, ha mindenki tagadja, hogy gondot okoz a bajorok váltása. Az FW27-es új kialakításában azonban továbbra is bízik a vezetőség - nem úgy a BMW… -, Sam Michael technikai igazgató szerint még júliusban felérhet az élen állók szintjére. "Biztosak vagyunk benne, hogy eredményes lesz az új koncepció, de ezen a héten alaposan át kell vizsgálnunk, mi működik rajta és mi nem" - árulta el Michael.

Amíg a technikai igazgató és mérnöki gárdája a kocsi formába hozásával van elfoglalva, a csapat irányítói a jövő évi motorszállítóról igyekeznek gondoskodni. Sir Frank Williams nem zárta ki, hogy a csapat a BMW-vel marad, de jó esély van a Hondával vagy a Cosworthtal kötendő szerződésre is.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik