Mindenki egy ellen - így lehetne röviden megfogalmazni a hét végén kezdődő magyar bajnokság lényegét, hiszen a sorozattal kapcsolatos legfőbb kérdés az: vajon sikerül-e leszorítani a trónról az elmúlt két idény legjobbját, Matej Ferjant.
Matej Ferjan egyéniben és csapatban is bajnoki címvédésre készül
Matej Ferjan egyéniben és csapatban is bajnoki címvédésre készül
A magyar licenccel versenyző szlovén pilóta nem titkoltan azzal a szándékkal vág neki az idénynek, hogy egyéniben és csapatban is megszerezze a harmadik magyar bajnoki aranyát. Ebben a legjobb magyar salakosok - azaz Tihanyi Sándor, Magosi Norbert, Stefáni Attila és Szatmári László - próbálják majd megakadályozni őt. A versenyzők tehát készek a csatára, és a több mint féléves holt idény során a szakág vezetői sem tétlenkedtek - több változás is történt a bajnoki kiírásokban. Az egyéni küzdelemben megmaradt a hagyományos lebonyolítási szisztéma, azaz 16 pilóta húsz futamban küzd a pontokért. Újdonság azonban, hogy ezzel még nem lesz vége a küzdelemnek, ugyanis a négy legjobb pilóta ismét összeméri tudását. A legjobbak futamában diadalmaskodó versenyző 18 bajnoki ponttal gazdagodik, a második 16, a harmadik 15, míg a negyedik helyezett salakosnak 14 egység kerül a neve mellé. Akik nem jutnak be a fináléba, azok az alapfutamok során szerzett pontokat viszik tovább. Az idei évadra az egyéni küzdelemsorozat hossza a tavalyihoz képest a felére csökken, azaz három viadalon - Debrecenben, Gyulán és Miskolcon egy-egy fordulóban - dől el a bajnoki cím sorsa. A kiírás értelmében versenyenként 12 magyar vaspapucsos, illetve négy külföldi pilóta rója majd a köröket.
Az idén a szakág nagyobb hangsúlyt fektet a csapatbajnoki küzdelmekre. Az idei szériában négy gárda, a kétszeres címvédő debreceni Simon & Wolf SC, a szintén cívisvárosi Volán-Ice-Star SC, a borsodi Speedway Miskolc egylete, illetve a nyírségi Brill-Car Motorsport Club száll harcba a bajnoki elsőségért. Minden egyesület rendez egy-egy bajnoki fordulót, így négy viadal után dől el, melyik alakulat végez az élen. A szabályok értelmében négy versenyző alkotja a csapatokat, közülük minimum kettőnek magyarnak kell lennie. (A határainkon túlról érkező motorosok számára kizáró tényező, ha valaki részese az idei Grand Prix-sorozatnak, még ha csak tartalékként veszik számításba, akkor is.) Hogy a viadalok még izgalmasabbak, érdekesebbek legyenek, a csapatvezetők taktikázhatnak is, azaz az illetékeseknek lehetőségük lesz "dzsókerezésre" és cserére is. A hét végi viadal a debreceni Gázvezeték utcai salakstadionban ma 15 órakor kezdődik.