Jean-Manuel Beuzelin csapatfônökre (középen) mély benyomást tett a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János és újdonsült navigátora, Bahor Bea profizmusa (fotó: Meggyesi Bálint)
Jean-Manuel Beuzelin csapatfônökre (középen) mély benyomást tett a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János és újdonsült navigátora, Bahor Bea profizmusa (fotó: Meggyesi Bálint)
Jean-Manuel Beuzelin csapatfônökre (középen) mély benyomást tett a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János és újdonsült navigátora, Bahor Bea profizmusa (fotó: Meggyesi Bálint)
Jean-Manuel Beuzelin csapatfônökre (középen) mély benyomást tett a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János és újdonsült navigátora, Bahor Bea profizmusa (fotó: Meggyesi Bálint)
Mióta kiderült, hogy ifjabb Tóth János visszatér a ralipályákra, sőt, Peugeot 206 WRC-vel tér vissza, mindenkit az a kérdés izgatott a legjobban, ki lesz a navigátora. Nos, a választ a tegnapi csapatbemutatón (az alakulat hivatalos neve: Peugeot Total Rally Team) adta meg a hatszoros abszolút bajnok: az idei szezonban Bahor Bea foglalja el mellette a jobb oldali ülést. A hölgy rutinos navigátornak számít, tavaly Spitzmüller Csabával megnyerte az N-csoport küzdelmeit, és ami még meglepőbb, százszázalékos a mérlege - ahány versenyen navigált, mindet győzelemmel zárta a páros.
Ez két dolgot jelent: egyrészt azt, hogy jó navigátor, másrészt azt, hogy jól választ pilótát. Igaz, ezúttal őt választották. "Janika" körülbelül három héttel ezelőtt hívta fel, hogy megkérdezze, milyen tervei vannak az idényre vonatkozóan. Először el sem hitte, hogy komoly lehet a felkérés, azután azonban habozás nélkül igent mondott.
"Hatalmas kihívást jelent számomra, hogy World Rally Carban ülhetek, ráadásul a hatszoros bajnok mellett - mondta Bahor Bea. - Egy méterrel a föld fölött járok, amióta tudom, hogy engem választottak. Számomra az volt a legfontosabb, hogy emberileg valamilyen szinten passzoljunk egymáshoz, mert szerintem valakinek a vezetési stílusához könnyű hozzászokni, de ha az autóban rossz a hangulat, az végzetes lehet. A teszt jól sikerült, a tréningen is remekül éreztük magunkat, de bevallom, nagyon szeretnék már túllenni a hét végi versenyen." A navigátorhölgy azt is elmondta: az utóbbi napokban ráérő idejében Janika belső kamerás felvételeit nézte, hogy a lehető legtöbbet megtudjon a pilóta igényeiről. A hatszoros bajnok egyébként sok mindent másként csinál, mint Spitzmüller, például nem kanyarívet ír, hanem sebességi fokozatot, ami "Spicinek" húsz méter, az neki nyolcvan és így tovább. Emberileg viszont hasonlóak: Bea szerint mindketten lelkizősek.
Ifjabb Tóth is nagyon izgul, hiszen egy évet kénytelen volt kihagyni, és nem tudja, ez milyen hatással lesz a gyorsaságára. Természetesen a célja az, hogy megnyerje a bajnokságot, ám nem lesz könnyű, mert nem elég, hogy az elmúlt tíz év minden bajnoka ott lesz a mezőnyben, a különböző kategóriagyőztesek közül többen is WRC-re váltottak.
"Az autónk sokkal fejlettebb, mint az a 206-os, amelyikkel legutóbb versenyeztem, úgyhogy lesz mit tanulni - mondta a pilóta. - Az első két-három versenyen szerintem tanulgatom majd az autót, meg a Pirelli gumikat, hiszen eddig másféle típussal versenyeztem, aztán meg beleadunk mindent. A Peugeot képes a futamgyőzelemre, kérdés, én milyen gyorsan nyerem vissza a formámat. Attól nem félek, hogy Beával miként tudunk majd együtt dolgozni, mert szerintem minden azon múlik, mennyire akarjuk a sikert. Úgy látom, mindketten akarjuk."
Amint arról már korábban beszámoltunk, az autót egy francia csapattól, a BSA-tól bérlik, amelynek francia vezetője, Jean-Manuel Beuzelin elárulta: a magyar pilóta mély benyomást tett rá. Ahhoz képest, hogy egy évet kihagyott, igen impresszíven kezelte az autót, nem ismert középutat, rögtön a maximumon akart közlekedni. Nos, erre szüksége is lesz, ha meg akarja szerezni a hetedik bajnoki trófeáját.