Lassan a fejükbe száll a dicsőség a Renault-istálló vezetőinek - Flavio Briatore csapatfőnök szerint a mezőnyben senki sem képes felvenni a versenyt az autóikkal. Az olasz üzletember Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso győzelme után elképzelni sem tudja, hogy a közeljövőben megszorongassák a francia teamet. (Fisichellát egyébként elmarasztalták a versenybírók a Mark Webberrel történt ütközése miatt.)
Alonso (balra) és Fisichella egyelôre verhetetlennek tûnik, és ha a többiek nem szedik össze magukat, kettejük párharcává válhat a világbajnokság
Alonso (balra) és Fisichella egyelôre verhetetlennek tûnik, és ha a többiek nem szedik össze magukat, kettejük párharcává válhat a világbajnokság
"Ausztrália és Malajzia - két, egymástól roppant különböző verseny, mégis két győztes pilóta. Ez óriási a csapat számára, és ahogy látom, mindenki örül neki. Egyelőre nem is tudjuk, ki lesz az ellenfelünk, hiszen Melbourne-ben a Red Bull, Sepangban pedig a Toyota tartotta a lépést. Tudjuk, hogy mindenki másokra számított, ám még egyetlen nagycsapat sem volt képes megküzdeni velünk. Giancarlo Ausztráliában versenytárs nélkül nyert, és ez Fernandóra is igaz volt Malajziában" - fogalmazott az örömmámorban úszó Briatore.
A Renault mérnökei már a verseny előtt közölték, hogy egyetlen gyenge pontot sem találtak az autón, de azért a motort még gyorsabbá és még megbízhatóbbá kell fejleszteniük. A Ferrarinál tavaly ugyanez volt a helyzet, de a Scuderiának 15 győzelmet hozó F2004-es a télen elképesztő mértékben elavult. Az F2005-ös, amelyet még egy hónapja sem tesztel a világbajnok csapat, már Bahreinben bevethető lehet. Briatore a hét végén elmondta, nagyon örülne neki, ha a Ferrari előre hozná az új autó bemutatkozását, mert az egyet jelentene a kapkodással.
Button mérges A BAR-nál kisebb felfordulást okozott, hogy a csapat pilótái a harmadik körben, motorhiba miatt feladták a futamot. Ez felbosszantotta Jenson Buttont. „Az elôzô idényre gondolva minden téren óriási lépést tettünk visszafelé. Mérges vagyok, mert pont nélkül szégyenkezünk, míg a Renault két verseny után huszonhattal áll” – ôrjöngött Button. Csapattársa, a Malajziában belázasodó Szato Takuma – akit Anthony Davidson helyettesített Sepangban – már jobban van, és a héten szeretne tesztelni, de az orvosok döntik el, mi lesz vele. A Red Bull vezetôi is gondban vannak, ám korántsem azért, amiért a BAR elöljárói. A Milton Keynes-ieknél Christian Klien eddigi remek szereplése hozta váratlan helyzetbe Christian Horner istállófônököt, aki úgy tervezte, hogy az eddig tesztpilótaként remeklô Vitantonio Liuzzinak is ad lehetôséget valamelyik versenyen. Talán titokban abban bízott, hogy Klien a tavalyihoz hasonlóan szürkén szerepel majd, de eddig mindkét futamon Kimi Räikkönent megelôzve ért célba. Így viszont nehéz lenne megmagyarázni, miért „léptetik elô” Liuzzit.
Michael Schumacher szerint még mindig jobb lenne korábban bevetni az F2005-öst, mint beáldozni még két futamot az F2004M-mel. "Ebben a helyzetben szükségünk van az új kocsira. Egyértelmű, hogy gyorsabb a jelenleginél, és biztos vagyok benne, hogy azzal felvehetjük a versenyt a Renault-kkal. Persze, ha nincs kész az autó, várnunk kell" - mondta Schumi. A német nem akarja a Bridgestone-gumikra fogni a gyenge szereplést, pedig nem titok, hogy a japán abroncsok nagyon elkoptak a verseny végére a forró aszfalton.
"Az ilyen szereplésre nincsen magyarázat, de legalább a kudarc feltüzelte a csapatot. A Malajziai Nagydíj ébresztő volt, már biztosan tudjuk, hogy nem vagyunk a legjobbak szintjén. Tavaly minket nézve mindenki azt mondta, hogy könnyű a Formula-1-ben győzni, de ez egyáltalán nincs így" - mondta Jean Todt, a Ferrari csapatvezetője. A többi istálló egyébként újabb levelet intézett a Ferrarihoz, és ismételten felkérte a Scuderiát arra, hogy csökkentse tesztelései számát.
Schumacherről egyébként Willi Weber, a német menedzsere is mondott néhány szót, szerinte a hétszeres világbajnok még nem döntötte el, mikor vonul vissza. "Jelenlegi szerződése a jövő év végéig szól, de még nem mondta, mi lesz azután. Így el sem kezdtünk tárgyalni a Ferrarival" - árulta el Weber. ---- S ---- &