Kiss Ferenc többéves "vegetálás" után végre teljes versenyszezonra készül. Két abszolút bajnoki címével annak idején (1998, 1999) bizonyította tehetségét és gyorsaságát, ám a rali túl sokba kerül ahhoz, hogy "csupán" a jó eredményeknek köszönhetően valaki versenyezni tudjon.
A kiváló pécsi pilóta néhány versenyen kisebb kategóriákban indult, de az összetettbeli jó eredményre esélytelen volt. Most úgy néz ki, összeállt a háttér, minden futamon rajthoz tud állni egy Hyundai Accent WRC-vel. Az autó nem ismeretlen a magyar nézők számára (tavaly Michna Ottó vezette a futamokon), de hogy mire lesz képes vele Kiss, az egyelőre kiszámíthatalan.
- Szombaton pályabejárás, aztán megnyerjük az idénynyitót. Ne nevessen! Na jó, nevessen, én is csak vicceltem, mert fogalmam sincs, mire jutunk. Dobogóra szeretnénk állni, de hogy lesz-e erre reális esélyünk, az csak az első néhány gyorsasági szakasz után derül ki. Nem ismerem a pályákat, bár ez nekem nemigen szokott gondot okozni, mert egyébként sem vagyok az a magolós típus, bízom a navigátoromban.
Kiss Ferenc a mezôny nagy részével ellentétben már versenyzett az idén
- Penderik László személyében új társa van. Hogy találtak egymásra? - A csapatfőnököm, Korda Erik ajánlotta, mert ő korábban versenyzett vele. Kipróbáltuk, hogyan tudunk együtt autózni, és hamar egymásra hangolódtunk.
- Azon kevesek közé tartozik, akik versenyeztek már az idén. - Igen, januárban indultunk két téli viadalon. Azért mentünk, hogy teszteljük a kocsit, és ez sikerült. A többiekkel ellentétben az én kezemben már több mint háromszáz versenykilométer van.
- Milyen kocsi ez a Hyundai? - Nagyon jó. Igaz, nekem nincs túl sok viszonyítási alapom, mert nagyon rég volt, amikor legutóbb World Rally Carral versenyeztem. Az a Subaru 1998-as fejlesztés volt, a Hyundai meg 2001-es, ezért természetesen sokkal jobb. Persze a Peugeot-t például nehéz lesz vele megverni, de számomra az a lényeg, hogy ha beleülök, jól érzem magam.