Szalayék a 16. helyen a veszélyes pályákon

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2005.03.18. 23:23
Címkék
Varga Ákos toronymagasan vezet a szardíniai tereprali Európa-kupa-viadal második napja után, és ha nem történik valami technikai malőr, akkor megnyeri a ma két szelektív szakasszal befejeződő viadalt.
Italian Baja, a sprint Ek 1. futama, Szardínia
Az állás 5 szelektív szakasz után. Autósok:
1. Rui Sousa, Carlos Silva (portugál, Nissan Pick-Up) 2:56:08, 2. Codeca, Ferro (olasz, Mitsubishi Pajero) 4:08 perc hátrány, 3. Luchini, Fedullo (olasz, Suzuki Vitara) 5:46 p h., …16. Szalay Balázs, Tagai Róbert (magyar, Opel Frontera) 10:51 p h. Motorosok: 1. Varga Ákos (magyar, KTM) 3:15:09, 2. Morassutti (olasz, Husqvarna) 10:02 p h., 3. Kastan (cseh, KTM) 12:49
Italian Baja, a sprint Ek 1. futama, Szardínia
Az állás 5 szelektív szakasz után. Autósok:
1. Rui Sousa, Carlos Silva (portugál, Nissan Pick-Up) 2:56:08, 2. Codeca, Ferro (olasz, Mitsubishi Pajero) 4:08 perc hátrány, 3. Luchini, Fedullo (olasz, Suzuki Vitara) 5:46 p h., …16. Szalay Balázs, Tagai Róbert (magyar, Opel Frontera) 10:51 p h. Motorosok: 1. Varga Ákos (magyar, KTM) 3:15:09, 2. Morassutti (olasz, Husqvarna) 10:02 p h., 3. Kastan (cseh, KTM) 12:49
A pilóta érdemeiből semmit sem von le (de az igazsághoz tartozik), hogy a motoros mezőny meglehetősen gyér: mindössze három pilóta adta le a nevezését az Italian Bajára. "Szerencsére nem volt technikai gondom, mindössze kereket kellett cserélnem a nap végén - mondta Varga. - A pályák tempósak, ugyanakkor nem lehet hibázni rajtuk, mert nincs lehetőség a korrigálásra."

Az autós mezőnyben továbbra is Rui Sousa vezet, mögötte azonban a kevésbé ismert, viszont a pályákon kiválóan tájékozódó olaszok következnek. A Szalay Balázs, Tagai Róbert duó első napja meglehetősen kalandosra sikerült. Az első szelektívet törölték, a másodikon meg átlagidőt kapott a mezőny 95 százaléka, mert valaki az út közepén szerelte az autóját. Az ötödik szakaszon elszakadt a Fronterában az ékszíj, de nem volt idő megállni, így a végére már "minden folyadék" forrt a kocsiban. Az utolsó szakaszt törölték, mert besötétedett.

"A lényeg, hogy versenyben vagyunk - mondta Szalay. - A pálya rendkívül nehéz, a rövid Pajerókkal szemben hátrányban vagyunk a szűk kanyarokban, mert ahol ők simán befordulnak, nekünk néha tolatnunk kell. Pusztán azért, mert a Frontera hosszabb. Egyébként bevallom, néha féltem, amikor azt láttam, hogy az egyik oldalon sziklafal van, a másikon meg pokoli mély szakadék."
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik