A hétvégén Szepangban rendezik meg a Formula-1-es versenysorozat idei második futamát, a Malajziai Nagydíjat. Ma megtartották az első két szabadedzést, amelyen két brazil versenyző, a Toyota tesztpilótája, Ricardo Zonta és a Sauber-Petronas színeiben rajthoz álló Felipe Massa érte el a legjobb időt. Mindebből azonban a vasárnapi verseny esélyeit illetően elhamarkodott volna messzemenő következtetéseket levonni. (Az eredmények a keretes részben találhatók.)
Az ausztrál Mark Webber (középen) szerelői társaságában elemez. Ha nem muszáj, inkább bent, mint kint a pályán (fotó: Reuters)
Az ausztrál Mark Webber (középen) szerelői társaságában elemez. Ha nem muszáj, inkább bent, mint kint a pályán (fotó: Reuters)
Az első szabadedzésen nem Zonta volt az egyedüli a tesztpilóták közül, aki remekelt, hiszen a képzeletbeli dobogó másik két fokára is harmadik pilóta állhatott fel. A McLaren spanyolja, Pedro de La Rosa és a Red Bull olasz versenyzője, Vitantonio Liuzzi is remek időt ment. A győztes Zonta idejéhez képest csak ők ketten és a negyedik helyre befutott világbajnoki címvédő Michael Schumacher maradt két másodpercen belül.
Az igencsak meleg időjárás azonban irreálissá tette a munkavégzést. Negyven fok árnyékban, de ugye árnyék az nincs sehol. Csak a meleg, amely a kocsikban a napfelkeltét követően olykor elérte a hatvan fokot is.
Ennek következtében kevés pilóta - és/vagy autója - bírta a strapát: a huszonegy pályára kiguruló közül tizenketten még tíz kört sem futottak le. Érdekesség, ők mind a képzeletbeli középmezőny létszámát gyarapították.
A kolumbiai Juan Pablo Montoya árgus szemekkel figyeli, mi történik nélküle (fotó: Reuters)
Tehát, aki vette magának az erőt és a fáradtságot, az idővel maga is bemelegedett és végül nem bánta meg, hogy kint maradt. Persze minden bizonnyal ebben a taktikai is jókora szerepet játszott, a műszaki beállításokkal fölöslegesen nem fárasztották a versenypilótákat. Volt, amelyik ki sem jött, például a Renault két ásza, Fisichella és Alonso és a toyotás Trulli. A másik véglet pedig az alsóház, ahol úgy látszik jöhet hétágra sütő nap vagy éppen eső és északi szél, nem tudnak elmozdulni a holtpontról. Bármennyit is dolgoznak ennek érdekében. Az utolsó két helyet a Minardi, míg közvetlen előttük lévő hármat a Jordan pilótái bérelték ki maguknak.
Szavazás
A második szabadedzésen aztán némiképpen változott a képlet. A korábban győztes Zontára persze aligha lehet panasz, hiszen másodikra sem szorult le a dobogóról.
Sőt, ha hozza az első szabadedzésen mért eredményét, akkor másodszor is első helyen végezhetett volna. Persze tesztpilóta esetében illik nem telhetetlennek lenni, így tett De La Rosa és Liuzzi is, aki ezúttal a 13. és a 20. helyen zártak.
A menők közül szinte mindenki megduplázta az első szabadedzésen futott körmennyiségét, illetve kivétel nélkül javítottak köridejükön.
A világbajnok német Michael Schumacher Red Bull szörpölésével múlatja az időt, szintén a rejtekadó boxban (fotó: Reuters)
Aki előbbi elmélettel kapcsolatban kivételt képez, az Michael Schumacher, aki 16. helyen zárta a második szabadedzést úgy, hogy több mint egy másodpercet lassult korábbi önmagához képest.
Az alsóházban a holland tesztpilóta, a Jordan alkalmazásában álló Doornbos robbantott nagyot, persze önmagához képest, hiszen egyrészt megnyerte a házon belüli különversenyt, miután beelőzte mindkét, első és második helyen rangsorolt csapatársát, de jobb időt futott, mint az eső edzésen harmadik Liuzi és a volt világbajnok, idén visszatért Villeneuve.
Az állandóságot a két szabadedzésen a minardisok jelentették: az utolsó helyen Albers, előtte eggyel Friesacher végzett.