A kanyargós szardíniai szerpentineken jelölték ki a szervezők azt a 8.1 kilométeres szakaszt, amelyen csütörtökön este elkezdődött a tereprali sprint Európa-kupa idei első viadala. Az adminisztratív és a technikai gépátvétel (amúgy olaszosan) csúszott, emiatt a rajtot is el kellett halasztani egy órával, ez azonban a versenyzőket nem nagyon zavarta. Már csak azért sem, mert ez a szakasz semmiről sem dönt majd a végén. Presztízsokokból persze fontos volt, hogy ki nyeri: a Nissan Pick-Upot kormányozó Rui Sousa örülhetett, mert sikerült megelőznie az egyik fő esélyesnek kikiáltott Stéphane Henrard-t. Az egyetlen magyar autós induló, Szalay Balázs nem érezte sem az autót, sem a pályát - saját bevallása szerint nem tudta felvenni a ritmust. És ez valószínűleg azzal is összefüggésben lehet, hogy az olaszok tragikusan rossz itinert adtak a párosoknak: előfordult, hogy csak minden harmadik kanyart tüntették fel. Márpedig így sem Szalaynak, sem a versenyautóban először navigáló Tagai Róbertnek (ő két Dakart teljesített a kamion mitfahrereként) nem volt könnyű dolga. "Az Opel Frontera kiválóan működött, de én nem nagyon éreztem ritmust - vallotta be Szalay. - Zavart az itiner pontatlansága: Robi hiába diktálta, hogy ötszáz méter múlva jobbkanyar, ha közben még volt két balforduló, és az egyik oldalon sziklafal, a másikon meg szakadék…" A motorosok egyébként is gyér létszáma tovább csökkent: hiába felelt meg ugyanis Szilvási Péter KTM-je a technikai ellenőrzésen, a korábban a Dakaron is induló versenyző nem tudott elrajtolni a viadalon, mert tönkrement a motorja. Így háromtagúra csökkent a mezőny, de nekünk, magyaroknak még így is volt kiért izgulnunk, hiszen ott volt a mezőnyben Varga Ákos, aki az idén 27. helyen teljesítette a sivatagi show távját. És Varga nem hazudtolta meg önmagát: szokásához híven erősen kezdett, és két másodperccel megelőzve az olasz Loris Morrasuttit, megnyerte a szakaszt. ---- E ---- &