Petter Solberg igazán meggyőző volt a Mexikó-rali első napján: a hat gyorsasági szakasz közül hármat megnyert és a nap végére 20 másodperces előnyt gyűjtött össze az őt üldöző Marcus Grönholmmal szemben. A tavalyelőtti világbajnok norvég pilóta azért is örült különösen a jó szereplésnek, mert ezen a viadalon mutatkozik be a Subaru legújabb fejlesztésű Impreza WRC-je, amely így első látásra igazán jónak tűnik.
Solberg eddig három szakaszt nyert
Solberg eddig három szakaszt nyert
Persze, Solberg napja sem múlt el gondok nélkül, ahogy a toppilóták közül mindenkinek, neki is meggyűlt a baja a fékekkel, de ez nem izgatta fel különösebben - "féktelenül" is élvezte a versenyt. "Remek az új autó, bár az igazat megvallva a teszten nem éreztem tökéletesnek. Jót tett neki az a néhány változtatás, amelyet a csapat elvégzett rajta, és még továbbiak következnek az éjszaka folyamán. Törekedni fogok rá, hogy megtartsam a vezető pozíciómat."
Az első gyorsasági után még úgy tűnt, ismét Solberg-Loeb ütközetet láthat majd a közönség, ám a franciák címvédője már azelőtt elvesztette a lehetőséget a győzelemre, hogy elkezdődött volna a második szakasz. A hátsó felfüggesztéssel voltak gondok, amit Loeb csak akkor vett észre, amikor a rajt előtt ellenőrizte a guminyomást. Látta, hogy a kerék nem egyenesen áll, ám nem tehetett semmit, rajtolnia kellett, és valahogy eljutni a szervizparkig. Nos, ez végül három keréken sikerült, és a gondok miatt a Citroen menője visszaesett a 18. helyre, ahonnan a nap végére a 14. pozícióba zárkózott fel. Nincs tehát támadadóhelyzetben.
Annál inkább kell tartania Solbergnek a Peugeot két pilótájától, Grönholmtól és az észt Markko Märtintól - ők ketten osztoztak egyébként a fennmaradó részsikereken (a finn két, az észt egy szakaszt nyert meg). Grönholmnak is problémái voltak a fékekkel - többször kellett rálépnie az ominózus pedálra ahhoz, hogy lassuljon a kocsi, és mivel legutóbb Svédországban balesetet szenvedett, most nem akart kockáztatni.
Märtin kényelmes tempóban kezdett, ám délutánra jelentősen felgyorsult, ennek köszönhette, hogy ha csak három másodperccel is, de meg tudta előzni a negyedik helyen tanyázó Francois Duvalt. Nem ők szerezték azonban a nap legnagyobb meglepetését, hanem a fiatal ausztrál tehetség, Chris Atkinson, aki a nap folyamán tizediknél lassúbb sohasem volt, megszerezte pályafutása eddigi legjobb részeredményét (3. hely), és az abszolút sorrendben az ötödik helyen áll. Igazán nem rossz, főleg ha figyelembe vesszük, hogy pályafutása során most szerepel másodszor gyári csapatban. Igaz, ő is a legújabb fejlesztésű Subarut vezeti.
A Ford-istállóból a kényszerűségből navigátort váltó Roman Kresta volt a leggyorsabb (6.), noha ezen a viadalon a csapata nem őt nevezte a gyártópontokért folyó versenybe.
Folytatás szombaton (magyar idő szerint éjszaka) - hat gyorsasági szakasszal.
Mexikó-rali, a 17 futamos vb 3. versenye, León Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Petter Solberg, Phil Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:23:56.0, 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 20.5 másodperc hátrány, 3. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 30.9 mp h., 4. Duval, Prevot (belga, Citroen Xsara WRC) 33.9 mp h., 5. Atkinson, MacNeall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) 50.6 mp h., 6. Kresta, Mozny (cseh, Ford Focus WRC) 1:16.8 p h., 7. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 1:19.6 p h., 8. Sola, Amigo (spanyol, Ford Focus WRC) 1:29.3 p h.