Végre murva! Akár titkolják, akár nem, a pilóták sokkal jobban kedvelik a murvás versenyeket, mint az aszfaltosakat. Egyrészt azért, mert murván több lehetőség van a korrigálásra (persze, ezek a sofőrök, csak nagyon ritkán hibáznak), másrészt pedig mert sokkal élvezetesebb "dzsuván" menni, mint aszfalton. Ráadásul a hét végén aktuális mexikói pályák rendívül jó minőségűek - bár kicsit magasan vannak, emiatt a motorok olykor elerőtlenednek rajtuk - úgyhogy az időjárás az egyetlen, amely beleszólhat a csapatok életébe.
Gardemeister két futam után vezeti az összetettet, ennek viszont Mexikóban megihatja a levét, hiszen neki kell elsôként végigmennie a pályán
Gardemeister két futam után vezeti az összetettet, ennek viszont Mexikóban megihatja a levét, hiszen neki kell elsôként végigmennie a pályán
Az időjárás-előrejelzések szerint ugyanis heves viharok és zuhogó eső várható a verseny központjául szolgáló León környékén, ami pedig jelentősen átalakíthatja a pályaviszonyokat, és meglepheti a csapatokat. Tavaly ugyanis - amikor a Mexikó-rali először szerepelt a világbajnokság programjában - száraz pályákon száguldott a mezőny. A rajtolás szempontjából sem mindegy egyébként, hogy szárazak vagy nedvesek lesznek-e a pályák. Száraz murván ugyanis az első rajtoló - jelen esetben a Ford újonnan igazolt pilótája, Toni Gardemeister - jelentős hátrányba kerül, mivel ő "takarítja" az utat. Esős viszonyok között azonban ez a hátrány eltűnik, így a finn valószínűleg esőtáncot járt az utóbbi napokban.
Persze ez a viadal a viszontagságos időjárás nélkül is izgalmasnak ígérkezik, hiszen tavaly is rengetegen szenvedtek műszaki problémák miatt. Markko Märtin jóformán a többiek balszerencséjének köszönhette a sikerét - más kérdés, hogy az észt pilóta nagyon is megérdemelte a tíz pontot.
Szavazás
Többen is úgy érzik azonban, hogy van mit visszakapniuk Mexikóban: az idénynyitón győzedelmeskedő Sebastien Loeb tavaly vezető pozícióból volt kénytelen feladni a versenyt, míg a legutóbb Svédországban diadalmaskodó Petter Solberg egy büntetés miatt esett el a győzelemtől. Ráadásul a tavalyelőtti világbajnok norvég pilóta azért is nagyon szeretne bizonyítani, mert Mexikóban vetik be az új Imprezát.
Nem ők azonban az egyetlenek, akik hódításra készülnek a León környéki pályákon. A Peugeot-hoz igazoló Märtin egyszer már bizonyította, hogy jól alkalmazkodik a közép-amerikai pályákhoz, csapattársa, Marcus Grönholm viszont nem titkoltan világbajnok akar lenni - akkor pedig robbantania kell.
Izgalmakban tehát valószínűleg nem lesz hiány az idény első murvás futamán, amelyen 928 kilométert tesznek meg a versenyzők, ebből a 14 gyorsasági szakasz hossza 356 kilométer.