Az NSO ajánlja:
A vb végeredménye
Formula-1 adatbank 2004
Futamról futamra, 2004
Edzéspárbaj
Formula-1 lexikon
Technikai sportok lexikon
Az olaszországi Maranellóban, a Ferrari gyár technológiai központjában ma délelőtt bemutatták az utóbbi hat évben konstruktőr-világbajnoki címet nyert Formula-1-es csapat új autóját, az F2005-öst. A versenygép Aldo Costa főtervező munkája, és a gyár 51. kocsija, amely a száguldó cirkusz futamaira készült.

Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat! (fotó: Reuters)

Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat! (fotó: Reuters)
Az olasz istálló hétszeres világbajnok német pilótája, Michael Schumacher együtt húzta le a tűzpiros leplet az új autóról Rubens Barrichellóval, valamint a két tesztpilótával, Luca Badoerrel és Marc Genével.
Mint ismeretes, a Ferrari nem az F2005-össel, hanem a tavalyi autó módosított változatával vág neki az idei vb-sorozatnak, az új versenygép pedig a legoptimistább remények szerint is majd csak a szezon negyedik versenyén, a San Marinó-i Nagydíjon (hazai közönség előtt) mutatkozhat be.
Ross Brawn, az olaszok brit technikai igazgatója büszkén beszélt az új "csodafegyverről".
Szavazás
Az atomfizikus végzettségű zseniális stratéga annak ellenére nyilatkozott így, hogy az F2005-ös erősen emlékeztet az F2004 módosított változatára.
"Nincsenek radikálisan új jellemvonásai az autónak, de logikailag annyit léptünk előre általa, hogy ez alapján joggal érezzük úgy, ez egy jó kocsi - folytatta Brawn. - Erősebb, könnyebb, stabilabb és - ami talán a legfontosabb - nem fogyasztja úgy a gumikat, mint a korábbiak."
A szakember arra is magyarázatot adott, miért döntött úgy a Ferrari, hogy a 2004-es autó módosított verziójával kezdi a szezont.
"Az aerodinamikát, a gumikat és egyéb területeket érintő új szabályok nagyon kemény követelményeket jelentenek, és mi úgy döntöttünk, több időre van szükségünk egy kiforrott konstrukció létrehozásához. Úgy hisszük, ez volt a helyes döntés, még akkor is, ha esetleg az idény elején csalódások érhetnek bennünket."
Szavazás
A tűzpiros rakéta 4545 mm hosszú, 1796 mm széles és 959 mm magas, a tömege 605 kg (pilótával együtt). A Ferrari saját tervezésű, 055-ös kódjelű V10-es motorja hajtja, ennek az erőforrásnak az új szabályok szerint az idén már két versenyt kell kibírnia. A sebességváltóba hét fokozatot építettek be, plusz a hátramenetet.
A karosszéria könnyebb lett, annak ellenére, hogy az idei töréstesztek szigorúbbak a tavalyiaknál. A legszembetűnőbb változások az autó első és hátső vezetőszárnyán, valamint az oldalszekrények hűtőnyílásainak és hátsó kerekek előtti részének kialakításán láthatók. Áttervezték a motort fedő karosszériaelemet is.
Jordan-buli Moszkvában, Doornbos a harmadik pilóta

Szavazás
A versenyzők, a portugál Tiago Monteiro és az indiai Narain Karthikeyan a fagyos idő ellenére jól érezte magát a Kreml, a Blazsennyij székesegyház és a Lenin mauzóleum szomszédságában.
A Jordannal kapcsolatos legújabb hír, hogy a csapat a dán Robert Doornbost szerződtette hivatalos tartalék-, illetve tesztpilótának, így Nicky Pastorelli hátrébb szorult a sorban. Ez egyben azt jelenti, hogy a nagydíjak előtti pénteki teszteken Doornbos vezetheti a harmadik Jordant.
Mint ismeretes, korábban Baumgartner Zsolt menedzsmenje is tárgyalt a Jordannel az egyik pilótaülés ügyében, végül azonban a magyar pilóta nem kapott Grand Prix-versenyzőként helyet sem a Jordannél, sem a többi csapatnál.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







