Az olasz istálló hétszeres világbajnok német pilótája, Michael Schumacher együtt húzta le a tűzpiros leplet az új autóról Rubens Barrichellóval, valamint a két tesztpilótával, Luca Badoerrel és Marc Genével.
Mint ismeretes, a Ferrari nem az F2005-össel, hanem a tavalyi autó módosított változatával vág neki az idei vb-sorozatnak, az új versenygép pedig a legoptimistább remények szerint is majd csak a szezon negyedik versenyén, a San Marinó-i Nagydíjon (hazai közönség előtt) mutatkozhat be.
Ross Brawn, az olaszok brit technikai igazgatója büszkén beszélt az új "csodafegyverről".
"Hihetetlenül büszke vagyok erre az autóra, és arra a munkára, amelyet a csapat - beleértve a tervezést, a gyártást, az összeszerelést és a logisztikai részleget - elvégzett. Nem félek újra kimondani, hogy ez megint a legjobb autó, amelyet valaha gyártott a Ferrari."
Az atomfizikus végzettségű zseniális stratéga annak ellenére nyilatkozott így, hogy az F2005-ös erősen emlékeztet az F2004 módosított változatára.
"Nincsenek radikálisan új jellemvonásai az autónak, de logikailag annyit léptünk előre általa, hogy ez alapján joggal érezzük úgy, ez egy jó kocsi - folytatta Brawn. - Erősebb, könnyebb, stabilabb és - ami talán a legfontosabb - nem fogyasztja úgy a gumikat, mint a korábbiak."
A szakember arra is magyarázatot adott, miért döntött úgy a Ferrari, hogy a 2004-es autó módosított verziójával kezdi a szezont.
"Az aerodinamikát, a gumikat és egyéb területeket érintő új szabályok nagyon kemény követelményeket jelentenek, és mi úgy döntöttünk, több időre van szükségünk egy kiforrott konstrukció létrehozásához. Úgy hisszük, ez volt a helyes döntés, még akkor is, ha esetleg az idény elején csalódások érhetnek bennünket."
Az F2005-ös az olasz Aldo Costa főtervező munkája. A Bolognai Egyetemen végzett Costa 1995 óta dolgozik a Ferrarinál, és tavaly vette át Rory Byrne főtervező munkáját. A brit szakember által tervezett autók összesen 99 nagydíjfutamot nyertek - kezdve Gerhard Berger Benetton-BMW-jének 1986-os mexikói sikerétől egészen Michael Schumacher tavalyi, szuzukai elsőségéig.
A tűzpiros rakéta 4545 mm hosszú, 1796 mm széles és 959 mm magas, a tömege 605 kg (pilótával együtt). A Ferrari saját tervezésű, 055-ös kódjelű V10-es motorja hajtja, ennek az erőforrásnak az új szabályok szerint az idén már két versenyt kell kibírnia. A sebességváltóba hét fokozatot építettek be, plusz a hátramenetet.
A karosszéria könnyebb lett, annak ellenére, hogy az idei töréstesztek szigorúbbak a tavalyiaknál. A legszembetűnőbb változások az autó első és hátső vezetőszárnyán, valamint az oldalszekrények hűtőnyílásainak és hátsó kerekek előtti részének kialakításán láthatók. Áttervezték a motort fedő karosszériaelemet is.
Jordan-buli Moszkvában, Doornbos a harmadik pilótaA moszkvai Vörös téren, nulla fok körüli hidegben tartotta meg a Midland csoport tulajdonában lévő Jordan csapat EJ15-ös autója és két új pilótája hivatalos bemutatását.
A versenyzők, a portugál Tiago Monteiro és az indiai Narain Karthikeyan a fagyos idő ellenére jól érezte magát a Kreml, a Blazsennyij székesegyház és a Lenin mauzóleum szomszédságában.
A Jordannal kapcsolatos legújabb hír, hogy a csapat a dán Robert Doornbost szerződtette hivatalos tartalék-, illetve tesztpilótának, így Nicky Pastorelli hátrébb szorult a sorban. Ez egyben azt jelenti, hogy a nagydíjak előtti pénteki teszteken Doornbos vezetheti a harmadik Jordant.
Mint ismeretes, korábban Baumgartner Zsolt menedzsmenje is tárgyalt a Jordannel az egyik pilótaülés ügyében, végül azonban a magyar pilóta nem kapott Grand Prix-versenyzőként helyet sem a Jordannél, sem a többi csapatnál.