Zsúfoltak a napjai mostanában Paul Stoddartnak, a Minardi-istálló vezetőjének: nem elég, hogy fel kell készítenie csapatát az új idényre, még az FIA-val és a Ferrarival is meg kell küzdenie. A Nemzetközi Automobil-szövetség ugyanis jelezte, hogy amíg nincs meg a másik kilenc csapat beleegyezése, a Minardi nem indíthatja el tavalyi autóit az idény első három futamán - a Ferrari pedig még nem bólintott rá az ügyre.
A Minardi és a Jordan tavaly ugyanis szóban megegyezett a többiekkel, hogy kis költségvetésük miatt az idény elején a tavalyi szabályoknak megfelelő autókkal indulhatnak. A Jordant azonban azóta felvásárolták, és a Midland már nem hivatkozhat a pénztelenségre. A Formula-1-en belül kialakult ellentétek (kilenc csapat kontra Ferrari) pedig ellehetetleníthetik a Minardit.
Stoddart volt ugyanis az egyik szószólója a Ferrari elleni szövetkezésnek, amely az októberi Brazil Nagydíjon kezdődött el. A csapatok megegyeztek az idény közbeni tesztelésekről, de a Ferrari nem volt hajlandó csatlakozni ehhez a paktumhoz, ami nem csoda, hiszen az istállónak saját tesztpályája van, ráadásul a Scuderia új autója csak február végére készül el, és azzal csak az első verseny után tud felkészülni.
A Ferrari "kiközösítése" mostanáig áll: a kilenc csapat közti megállapodás a tesztekről érvényben maradt, míg a Ferrari egyedüliként aláírta Bernie Ecclestone-nal a Concorde-szerződés 1012-ig szóló meghosszabbítását. A jövőbeli szabálymódosításokról is csak a Ferrari tárgyalt az FIA-val, a többiek még nem döntötték el, hogy az F1-ben maradjanak, vagy csatlakozzanak az autógyárak által szervezendő Grand Prix-világbajnoksághoz.
Max Mosleyt, az FIA elnökét pedig a "kilencek" meg akarják fosztani tisztségétől, és Stoddart szívesen átvenné az F1-gyel kapcsolatos ügyek irányítását. Mosley nevetségesnek nevezte Stoddart törekvéseit ("Az biztos, hogy Paulnál senki sem ért jobban az autók lelassításához"), de hogy tart az ausztrál üzletembertől, azt jól jelzi a két nappal a "trónfosztásra" tett törekvések utáni fenyegetése.
A 2005-ös aerodinamikai szabályok bevezetésével elvileg az autóknak csökken a leszorító erejük, ennek ellenére néhány élcsapat már most gyorsabb, mint tavaly. A Minardi ezek szerint nemigen jutna előnyhöz az első három versenyen a PS04B-jével, utána pedig a PS05-ös már a többiekéhez hasonló lenne (persze csak a felépítés tekintetében). "Nekünk nincs pénzünk átmeneti autó építésére, a Ford körüli hercehurca miatt pedig nem tudtuk időben elkezdeni az új autó építését" - fogalmazott Stoddart.
Stoddart ügyvédei azonban már arra az esetre is kidolgozták a megoldást, ha a Ferrari véleménye változatlan marad, és az FIA nem fogadja el az autókat a melbourne-i gépátvételkor. Az ausztrál perrel fenyegetőzik, állítása szerint ugyanis nem úgy születtek meg az új regulák, ahogy azt előírták, tehát az egész 2005-ös szabályrendszerre rá lehet fogni, hogy érvénytelen, és csak a 2004-es Minardi-Cosworthok legálisak.
A kusza helyzet megoldása várat magára, az viszont már ma kiderülhet, hogy ki lesz a Minardi-istálló másik pilótája Christijan Albers mellett. A csapat eredetileg hétfőre tervezett sajtótájékoztatót Koppenhágában, hogy bejelentse, Nicolas Kiesa lesz a holland csapattársa, de a dán nem fizetett. Mára Bécsben hívta össze a sajtó képviselőit Stoddart, Ausztriában várhatóan Patrick Friesacher szerződtetését jelentik be. Ha versenyzői szerződést kap Friesacher, Baumgartner Zsolt idei versenyzési esélyei teljesen elszállnak, ha tesztpilótaként mutatják be az osztrákot, még lehet reménykedni.