A többi csapat egyhangú beleegyezésének hiányában könnyen előfordulhat, hogy a Minardi Formula-1-es csapat nem indíthatja el autóit az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, Melbourne-ben. Ennek az az oka, hogy a faenzaiak Paul Stoddart tulajdonos döntése szerint a tavalyi versenygép módosított változatával vágnak neki az idei sorozatnak.
Stoddart azzal érvelt, hogy a tavalyi kocsik három-négy másodperccel gyorsabbak voltak az ideieknél, és az új aerodinamikai szabályok okozta lassulást az így is a leggyengébb köridőket futó Minardi már "nem bírja el". Stoddart azt kérte a többi istállótól, adják áldásukat arra, hogy a Minardi az első néhány futamon még a tavalyi autó módosított változatával indulhasson. Az f1-live.com című internetes szaklap szerint ebbe a Ferrari kivételével már mindenki beleegyezett. Könnyen elképzelhető azonban, hogy ez sem menti meg a kizárástól Baumgartner Zsolt tavalyi kenyéradóját.
"Mivel előzetes megállapodás nem volt, ezért az, hohgy a Minardi a tavalyi autóját mutatta be az FIA-nak, a jelenlegi szabályok szerint nem megengedett - mondta Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke. - Ez a jármű így mnem megy át a műszaki ellenőrzésen, és nem gurulhat ki a Melbourne-i boxutcából."
Stoddart felháborodottan vágott vissza, s azt mondta: ő abban a hitben volt egészen mostanáig, hogy az autója teljesen szabályos, és fellebbezni fog, ha a műszaki ellenőrök ennek az ellenkezőjéről döntenek.
Mosley igen keményen rekontrázott: "Paul és a Minardi tudja a legjobban, hogyan kell egy autót lelassítani."
Stoddartról az utóbbi időben elterjedt, hogy az FIA októberi tisztújító közgyűlésén harcba száll az elnöki pozícióért, és megméreti magát Max Mosley ellen.