Mindössze 48 ezredmásodperccel maradt el Michael Schumacher tavaly ősszel felállított körrekordjától Jenson Button a spanyolországi Jerez de la Frontera versenypályáján,a Formula-1-es csapatok tesztsorozatának pénteki napján. A BAR-Honda angol pilótája 130 kört tett meg összesen, és a leggyorsabb fordulójában 1:15,662 percnél állt meg az óra (Schumacher nem hivatalos pályacsúcsa 1:15,614).
A McLaren-Mercedesnek sem kell a szomszédba mennie, hogy rendhagyó megoldásokat eszeljen ki. Nézzék a pilóta feje fölötti szárnyakat! (fotó: Reuters)
A McLaren-Mercedesnek sem kell a szomszédba mennie, hogy rendhagyó megoldásokat eszeljen ki. Nézzék a pilóta feje fölötti szárnyakat! (fotó: Reuters)
Friesacher a Minardinál
Osztrák és német internetes források - sport1.de, formel1-net.de - szerint a Minardi-istálló megegyezett Patrick Friesacherrel, így az osztrák versenyző 2005-ben Paul Stoddart pilótája lesz.
Mindkét említett forrás megjegyzi: az ausztrál tulajdonos egyelőre nem döntötte még el, hogy Friesachert a nagydíjakon induló versenyzőként vagy tesztpilótaként alkalmazza majd. A faenzaiak eddig hivatalosan csak Christijan Alberst nevezték a világbajnokságra.
A Minardi még tárgyalásban áll Baumgartner Zsolt menedzsmentjével is, amíg ezek a tárgyalások le nem zárulnak, nem lehet semmi biztosat kijelenteni Baumgartner jövőjéről.
A dél-spanyolországi helyszínen ideális időben, húszfokos melegben megtartott gyakorláson az éllovas Jenson Button mögött Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) lett a második, míg a harmadik helyre a gyengébb csütörtöki eredményei után Michael Schumacher (Ferrari) jött fel.
Buttont és a BAR-Hondát a hét elején még számos műszaki probléma akadályozta a munkában, de később ezek a gondok megoldódtak, és az autó gyorsasága is bizakodásra a okot.
"A hét elején sok csalódás ért bennünket, számos gondunk volt az autó hátsó szárnyának beállításával - értékelte a tesztet Button. - Három átlagos nap után aztán jelentős javulás következett, és végre végig tudtuk csinálni a gumitesztet. Az autó most már nagyszerűen működött, és megbízható volt, ami az új szabályok miatt rendkívül fontos."
A McLaren-Mercedes versenyzői majdnem 2500 kilométert autóztak ezen a héten, és a csapat elégedett volt a történtekkel. Juan Pablo Montoya számára azért is volt fontos ez a néhány nap, mert először dolgozott együtt a versenymérnökökkel és a szerelőkkel, illetve először ült az új MP4-20-asban. A kolumbiai három napot dolgozhatott problémamentesen, és mindössze egy kuplunghiba zavarta egész héten.
Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatója örömmel újságolta, hogy az egyik motorjukkal 1300, a másikkal 110 kilométert sikerült megtenniük, ami a tavalyi év sorozatos motorhibái után több mint biztató.
Michael Schumacher sokat javított csütörtöki eredményein, így ő is elégedettebb volt, mint annak előtte.
"Csütörtökön még több mint két másodperccel voltam az éllovas mögött, és nem szabad elfelejteni, hogy ez még akkor is nagy különbség, ha valaki csak egy kvalifikációs edzést szimulál, míg a másik egy megbízhatósági tesztet végez, ahogyan mi is tettük - fejtegette a hétszeres világbajnok német pilóta. - A hátrányunk jórészt ebből adódik ugyan, de egészen őszintén megmondom, hogy nem csak ebből. A konkurencia nagyon erős most már, de azért utalnék a tavalyi évre, amikor a teszteken nem mi voltunk a legjobbak, Melbourne-ben azonban minden megváltozott. Ezért remélem, most is így lesz, és nem csinálok magamnak túl nagy gondot a mostani harmadik helyből."
***
A többi csapattól elkülönülve, Silverstone-ban dolgozott a héten a Jordan-Toyota. A két új pilóta, az indiai Narain Karthikeyan és a portugál Tiago Monteiro számára az volt a legfontosabb, hogy minél több kört tegyenek meg, ugyanis mindketten újoncok a Formula-1-ben. Bár a munkát egész héten nehezítette a ködös, esős időjárás, a pilóták és Trevor Carlin csapatvezető is sikeresnek értékelte a teszteket, amelyek során több mint 900 kilométert hagyott maga mögött a két Jordan EJ15-ös.
Formula-1-es teszt, Jerez de la Frontera, a pénteki nap eredményei:
1. Button (angol, BAR-Honda) 1:15,662 - 130 kör 2. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) - 1:16,192 - 96 kör 3. M. Schumacher (német, Ferrari) - 1:16,662 - 127 kör 4. Coulthard (skót, Red Bull) - 1:16,797 - 101 kör 5. Webber (ausztrál, Williams-BMW) - 1:17,350 - 113 kör 6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) - 1:17,356 - 102 kör 7. Liuzzi (olasz, Red Bull) - 1:17,436 - 109 kör 8. Zonta (brazil, Toyota) - 1:17,710 - 116 kör 9. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:17,875 - 131 kör 10. R. Schumacher (német, Toyota) - 1:18,062 - 110 kör 11. Bernoldi (brazil, BAR-Honda) - 1:18,578 - 122 kör 12. Badoer (olasz, Ferrari) - 1:18,773 - 80 kör