Kevés olyan család van, amelyben nemcsak az apuka, hanem az anyuka is autóversenyző. Márpedig Solbergéknél évekkel ezelőtt ez volt a módi, úgyhogy nem csupán a hétvégék teltek versenyekkel, de a hétköznapokon is gyakran előfordult, hogy gőzölgő leves helyett, mondjuk, egy szétszedett váltó hevert az asztalon.
Petter (balra) és Henning Solberg versenyzett már együtt, a különleges svéd pályákon azonban mindketten gyári háttérrel szállnak harcba
Petter (balra) és Henning Solberg versenyzett már együtt, a különleges svéd pályákon azonban mindketten gyári háttérrel szállnak harcba
Ezek után nem csoda, hogy mindkét gyerekből versenyző lett: Petter nyolcéves korában vezetett először autót, az Oslótól ötven kilométerre lévő farmjuk körül. Eleinte bátyja, Henning "levetett" versenykocsijait kapta meg, és sikert sikerre halmozott velük. Autókrossz, ralikrossz, végül pedig az örök szerelemmé váló szakág, a rali következett. Tulajdonképpen annak köszönhette a bemutatkozást, hogy csapattársa, Thomas Radström megsérült a Szafari-rali előtt, és nem volt kit előhúzni a kalapból. A mendemondák szerint egy órája volt, hogy összecsomagolja a versenyzőcuccait és felüljön a repülőre - ehhez képest tapasztalatok és az Focus ismerete nélkül ötödik lett Kenyában. Így kezdődött a tavalyelőtti világbajnok, Petter Solberg pályafutása. Közben a bátyja, aki egyébként ígéretes tehetségnek indult, megmaradt a norvég bajnoki sorozatban.
Most azonban eljött a nagy összecsapás lehetősége. A február 11. és 13. között sorra kerülő svéd világbajnoki futamon mindketten gyári autóban ülnek: Petter a szokásos Subaruban, Henning a kettes számú gyári Fordban. A havas pályákon tartandó viadal egyébként mindkettejük kedvence (sokáig kérdéses volt, hogy megrendezik-e egyáltalán a futamot, mert nem akart esni a hó, de most már minden rendben). A báty tavaly egy privát Peugeot-val hatodik lett rajta, az öcs legjobb eredménye egy bronzos pozíció, de most mindenképpen nyerni szeretne. Nos, ehhez valószínűleg Henningnek is lesz egy-két szava…