Havas pályán csap össze<br>a Solberg testvérpár

Vágólapra másolva!
2005.01.30. 21:22
Címkék
Kevés olyan család van, amelyben nemcsak az apuka, hanem az anyuka is autóversenyző. Márpedig Solbergéknél évekkel ezelőtt ez volt a módi, úgyhogy nem csupán a hétvégék teltek versenyekkel, de a hétköznapokon is gyakran előfordult, hogy gőzölgő leves helyett, mondjuk, egy szétszedett váltó hevert az asztalon.
Petter (balra) és Henning Solberg versenyzett már együtt, a különleges svéd pályákon azonban mindketten gyári háttérrel szállnak harcba
Petter (balra) és Henning Solberg versenyzett már együtt, a különleges svéd pályákon azonban mindketten gyári háttérrel szállnak harcba
Petter (balra) és Henning Solberg versenyzett már együtt, a különleges svéd pályákon azonban mindketten gyári háttérrel szállnak harcba
Petter (balra) és Henning Solberg versenyzett már együtt, a különleges svéd pályákon azonban mindketten gyári háttérrel szállnak harcba
Petter (balra) és Henning Solberg versenyzett már együtt, a különleges svéd pályákon azonban mindketten gyári háttérrel szállnak harcba
Petter (balra) és Henning Solberg versenyzett már együtt, a különleges svéd pályákon azonban mindketten gyári háttérrel szállnak harcba
Ezek után nem csoda, hogy mindkét gyerekből versenyző lett: Petter nyolcéves korában vezetett először autót, az Oslótól ötven kilométerre lévő farmjuk körül. Eleinte bátyja, Henning "levetett" versenykocsijait kapta meg, és sikert sikerre halmozott velük. Autókrossz, ralikrossz, végül pedig az örök szerelemmé váló szakág, a rali következett. Tulajdonképpen annak köszönhette a bemutatkozást, hogy csapattársa, Thomas Radström megsérült a Szafari-rali előtt, és nem volt kit előhúzni a kalapból. A mendemondák szerint egy órája volt, hogy összecsomagolja a versenyzőcuccait és felüljön a repülőre - ehhez képest tapasztalatok és az Focus ismerete nélkül ötödik lett Kenyában.
Így kezdődött a tavalyelőtti világbajnok, Petter Solberg pályafutása. Közben a bátyja, aki egyébként ígéretes tehetségnek indult, megmaradt a norvég bajnoki sorozatban.

Most azonban eljött a nagy összecsapás lehetősége. A február 11. és 13. között sorra kerülő svéd világbajnoki futamon mindketten gyári autóban ülnek: Petter a szokásos Subaruban, Henning a kettes számú gyári Fordban. A havas pályákon tartandó viadal egyébként mindkettejük kedvence (sokáig kérdéses volt, hogy megrendezik-e egyáltalán a futamot, mert nem akart esni a hó, de most már minden rendben). A báty tavaly egy privát Peugeot-val hatodik lett rajta, az öcs legjobb eredménye egy bronzos pozíció, de most mindenképpen nyerni szeretne. Nos, ehhez valószínűleg Henningnek is lesz egy-két szava…

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Legfrissebb hírek

Több mint sportlétesítmény – átadták az MTK Sportparkot

Labdarúgó NB I
28 perce

La Liga: idegenben nagyon megy a Sevillának, már harmadszor nyert

Spanyol labdarúgás
29 perce

Könyörtelenül kihasználta ellenfele hibáit, az MTK egy négyessel küldte haza a Kisvárdát

Labdarúgó NB I
32 perce

NB II: Mezőkövesd Zsóry–BVSC-Zugló

Labdarúgó NB II
37 perce

Szuperliga: Topolya–Novi Pazar

Minden más foci
49 perce

Jégkorong Erste Liga: két-két meccsre tiltották el Szalmát és Mozert

Jégkorong
58 perce

Serie A: gyors gólokkal kezdett a Sassuolo, győzött is

Olasz labdarúgás
2 órája

Triatlon: Pusztai Dóra bronzérmes a máltai junior Európa-kupán

Utánpótlássport
2 órája
Ezek is érdekelhetik