Nem kellett csalódnia annak, aki izgalmas csatákra számított Valenciában. Mert bár a világbajnoki címek már korábban gazdára találtak mindhárom kategóriában, az idény utolsó edzésén mégis úgy küzdöttek a pilóták, mintha az életükről lenne szó.
Mindhárom edzéselső nevéhez rekordok fűződnek. A 125-ös világbajnok, Andrea Dovizioso négy év után szerzett pole-t az olaszoknak Valenciában; a 250-es világbajnok Daniel Pedrosa az első motoros, aki két kategóriában is első rajtkockás tudott lenni a Ricardo Tormo-pályán; míg Tamada Makoto az első japán, aki a királykategóriában a legjobb volt ezen az aszfaltcsíkon. A három pilótában egyébként az a közös, hogy ugyanazzal a típussal versenyeznek - pedig még az sem fordult elő soha Valenciában, hogy az összes kategóriában hondások induljanak az első rajthelyről.
Tamada Makoto a Valenciai GP történetében az elsô japán, aki a királykategóriában rajtelsô lett
Az aranyszárnyas márka versenyzői közül azonban nem mindenki elégedett. Főleg a MotoGP-ben. Sokan futóműgondokkal küszködnek, de ez csak a rövid távú probléma, amelynél sokkal fontosabb, hogy Nicky Haydenen kívül senki sem tud semmit a jövőjéről. Emiatt Sete Gibernau ki is fakadt: "Az újságíróktól hallottam, hogy kétezer-ötben és kétezer-hatban gyári támogatott leszek, ám hivatalosan még semmit sem tudok erről. Egyelőre ugyanis csak a főszponzorommal van szerződésem, a Hondával nincs. Azt sem tudom, milyen technikai hátterem lesz a következő évadban. A Honda egyszerűen nem mond semmit, úgyhogy szerintem én nem is megyek el a jövő héten kezdődő előkészítő tesztre. Régi motorral, teljes bizonytalanságban nem látom értelmét a tesztelésnek"- dühöngött Gibernau, aki az idén az egyetlen hondás volt, akinek sikerült megszorongatnia a yamahás Valentino Rossit. Rossit, aki annak ellenére vidám hangulatban volt, hogy bukott az edzésen. Az öröme azonban érthető, hiszen egy év alatt már a harmadik luxus BMW-jét nyerte meg. A harmadikat (egy Z6-ost) azért, mert a tavalyi szezonhoz hasonlóan az idén is ő volt a leggyorsabb a 16 nagydíj edzésein. Rossi egyébként az edzésidők összetettjében 0.963 másodperccel előzte meg Gibernaut. ---- A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:39.927, 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:40.146, 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:40.413, 4. Borsoi (olasz, Aprilia) 1:40.461, 5. Gadea (spanyol, Aprilia) 1:40.523, 6. Stoner (ausztrál, KTM) 1:40.562, …10. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 1:40.909, …26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:42.471. 250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:36.367, 2. Porto (argentin, Aprilia) 1:36.535, 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:36.800, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:36.813, 5. Elias (spanyol, Honda) 1:36.900, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 1:37.071 (olasz, Aprilia) 1:37.071, …32. Talmácsi Gergő (magyar, Yamaha) 1:43.375 (nem kvalifikálta magát). MotoGP: 1. Tamada (japán, Honda) 1:32.815, 2. Biaggi (olasz, Honda) 1:32.831, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:32.936, 4. Gibernau (spanyol, Honda) 1:32.936, 5. Hayden (amerikai, Honda) 1:32.999, 6. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:33.083 Tv: Eurosport, 10.00-15.00 ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 10. hely): - Sajnos péntekhez képest visszaestem négy hellyel, de nem azért, mert lassúbb voltam, hanem mert a motor semmit sem javult az egy nappal korábbi állapothoz képest. Valamiért nem úgy "szólt", ahogyan kellett volna. A verseny jónak ígérkezik, mindenképpen szeretnék bekerülni a top tízbe. A jövő évi szerződés szempontjából is fontos lenne, hogy jól szerepeljek, bár így is több a kérő, mint amennyit gondoltam volna.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 25. hely): - A rugózásom már kezd jó lenni, viszont a motorom az összes edzésen eléggé erőtlen volt. Utóbb kiderült, hogy eltört a dugattyú. Kicseréltük a motorblokkot, de a verseny napján még lesz dolgunk bőven. Remélem, a gondok ellenére jól sikerül a rajt - sokat gyakoroltam -, és pontot szerzek.
Talmácsi Gergő (250 kcm, Yamaha, nem kvalifikálta magát): - Megint néhány tizeden múlt, hogy nem futottam limitet. Sajnálom, de ez a motor nem alkalmas arra, hogy a világbajnokságon versenyezzenek vele.