Már csak néhány napja van a Ferrarinak arra, hogy csatlakozzon a többi csapathoz, és támogassa a tesztelések drasztikus csökkentésére vonatkozó szabálymódosítást.
A változtatáshoz mindegyik istálló aláírására szükség van, de eddig a tízből csak kilencen bólintottak rá arra a tervezetre, amely szerint az idény közben összesen tíz napot lehet teszteléssel tölteni. David Richards szerint a Ferrarinak Valentino Rossiról kellene példát vennie. "Rossi számtalan vébécímet nyerhetett volna a Hondával, de merész volt, és átült a Yamahára, amellyel ismét nyert. Az ilyen lépéshez karakter kell, a Ferrarinak is van ilyen, miért ne vállalná be a Scuderia, hogy megbirkózik a nehézségekkel?" - mondta Richards.
A Toyota és a Jordan üzletének Ryan Briscoe lehet az egyik nyertese
A Ferrari három verseny kivételével az összeset megnyerte az idén, a Renault, a McLaren és a Williams tudott rajta kívül diadalmaskodni egyszer-egyszer. Richards csapata, a BAR sokszor nagyon közel állt a sikerhez, és az idén - főleg Jarno Trulli monacói győzelme után - Jenson Buttonról gondolják, hogy legközelebb ő csatlakozik a futamgyőztesek táborához. Ez mindig érdekes kérdés, és az autósport szerelmesei számára remek vitákra ad lehetőséget. Pillanatnyilag azonban cseppet sem biztos, hogy Button lesz a következő, Mark Webber a Williamsnél szintén jó eséllyel pályázik a futamgyőzelemre. "A Williams brazíliai győzelme fantasztikus, nem is kezdődhetne jobban a téli szünet. A csapatot és engem is feldobott ez a siker, nagyon lelkesen fogunk dolgozni a melbourne-i idénynyitó előtt. Nagyon szeretnék nyerni Ausztráliában, a Wil-liamsszel erre nagyon jó esélyem van" - mondta Webber. A Jordan-istálló bejelentette, hogy a 2005-ös idényben is indul a Formula-1-es világbajnokságon. A Ford kivonulásával az eddigi motorszállító, a Cosworth helyzete roppant bizonytalanná vált, ezért a Jordan és a Minardi jövője megkérdőjeleződött. A 2005-ös idényre ugyanis november közepéig kell nevezni, de motorszállító nélkül a Jordan nem vállalta volna be a szereplést (a Minardi helyzete annyiban más, hogy Paul Stoddart csapata készen áll arra, hogy saját motorokat építsen). "A helyzet megváltozott, és örömmel jelentem, hogy kilencvenkilenc százalékos esély van a jövő évi indulásunkra. Az elmúlt hetek nagyon megviselték a csapatot, de kijelenthetem, hogy végre megoldódtak a gondjaink, és várjuk a következő évadot" - mondta Ian Phillips, a csapat kereskedelmi vezetője. Az üzletember azt nem árulta el, hogy ki a motorszállító, de az elmúlt napok történései alapján egyértelműnek tűnik, hogy a Toyota a megmentő. A japán csapat motorrészlege ugyanis a múlt héten felvetette, hogy az erőforrásokra vonatkozó szabályok megváltozásának (nem egy, hanem két versenyt kell kibírnia egy-egy motornak) köszönhetően el tud látni másik istállót is V10-esekkel. Egyes források szerint már meg is született a megállapodás a Jordan és a Toyota között, a japánok állítólag azt (is) kérik a motorokért cserébe, hogy Ryan Briscoe, a gárda ausztrál tesztpilótája üljön az egyik Jordan-Toyotában.