Noha Valentino Rossi még csak 25 esztendős, máris a motorkerékpársport egyik legnagyobb alakja. Vasárnap a legfiatalabb hatszoros világbajnok lett.
Az ifjú Valentino Rossi lassan népszerûbb, mint Michael Schumacher
Az ifjú Valentino Rossi lassan népszerûbb, mint Michael Schumacher
Rossi egyszerűen egy jelenség, aki a pályán kívül is óriási hatással van az emberekre. A MotoGP neki köszönhetően egyre népszerűbb lesz a világban. A Honda eladási mutatói után a Yamaha-márkakereskedésekben is megnőtt a forgalom. Mi több, Rossi versenyek utáni "jelenetecskéit" már néhány olasz menedzserképző, illetve marketingiskola is be akarja venni a tananyagába, mint az önreklámozás tökéletes példáját. A kölni Sport Markt közvélemény-kutató cég legújabb felméréséből egyértelműen kiderül, hogy a MotoGP nagyon megközelítette népszerűségben a technikai sportok között régóta egyeduralkodónak számító Formula-1-et. A briteknél a nézettségben csak hét százalékban előzi meg az F-1 Rossiékat. A franciáknál ez a különbség kilenc, míg a spanyoloknál tíz százalék. A németeknél érthető módon 27 százalékkal többen kedvelik Schumacheréket. Olaszországban viszont egészen más a helyzet, hiszen csak egyetlen százalék a különbség. Igaz, ez egyáltalán nem meglepő. Az olasz ember legjobban Valentino Rossit kedveli és csak őutána következik Schumi. (Száz emberből 77 Rossit, a németet pedig 69 tartja nagyon szimpatikusnak.)
Rossi jelenleg a legjobban fizetett olasz sportoló, népszerűsége pedig a reklámokban is lemérhető. A sportolókkal készült olasz reklámok 78 százalékában Rossi a főszereplő. Épp ezért az sem meglepő, hogy a menedzserképzőkben, a marketinges kurzusokon és a reklámirodákban Rossi állandó beszédtéma, hiszen újabbnál újabb ügyfél kívánja Rossival reklámoztatni termékét. Más részről Rossitól mindenki csak tanulni akar, hiszen az általa és a rajongói klubja által kitalált rövid tréfák mindig ütősek a versenyek végén, így azokat fel lehet használni egy későbbi hirdetésben.