Nem voltak szerencsések kedden az egyiptomi Fáraó-ralin szereplő magyar párosok: a 366 kilométeres szelektív szakasz során mindketten jó néhány pozíciót veszítettek a technikai gondok miatt.
Talán a Palik László, Darázsi Gábor kettős volt kevésbé peches, bár így is temérdek gondja volt. Már a rajt után érződött, hogy gondok vannak a beállítással, aztán amikor az egyik dűne tetején beesett a fékpedál, a pilóta már érezte, hogy gondok lesznek. A negyvenedik kilométernél kiszakadt a Nissan bal első kereke (35 percig várt a duó a versenykamion legénységére, amely fél óra alatt orvosolta a problémát), de ezzel még nem volt vége a megpróbáltatásoknak. A 200. kilométernél elfogyott a negyedik sebességi fokozat, majd ötvennel később az ötödik is, úgyhogy Palik több mint száz kilométert volt kénytelen hatodikban megtenni, ami a süppedős homokban azért nem egyszerű feladat. Ezek után szinte csoda, hogy időbüntetés nélkül megúszta a napot, és az összetettben is csak a 12. helyre csúszott vissza. A Kis Sándor, Czeglédi Péter duó még rosszabbul járt: két hűtője lyukadt ki. Az első esetnél még megvárta a páros a szervizcsapatot, a másodiknál saját maga ragasztotta meg az alkatrészt, amellyel azért fordulhatott elő kétszer ugyanaz a gond, mert a lengéscsillapítók nem voltak tökéletesek, és minden ugrásnál hatalmasat kapott a kocsi. Kisék kihagyták az egyik ellenőrző pontot, és a célt sem érték el időben, úgyhogy jó néhány óra büntetésre számíthatnak. (Lapzártánkkor a pontos eredményükről még nem volt hír.) Egyvalami vigasztalhatja őket, hogy amikor megy a kocsi, akkor nagyon gyors. ---- F ---- A