Ha Finnország, akkor rali. A világbajnoki sorozat legnagyobb átlagsebességű viadala (tavaly több mint 120 km/óra volt az átlag) következik a hét végén, amely a széles, murvás útjairól, valamint a temérdek ugratójáról híres.
No meg arról, hogy a viadal történetében eddig mindössze három nem skandináv pilóta (Carlos Sainz, Didier Auriol és tavaly Markko Märtin) tudott nyerni, a többi sikert hazaiak aratták. A legtöbbet - szám szerint hetet - Hannu Mikkola érte el.De ez az a futam, amelyet mindenki meg akar nyerni. A helyiek azért, mert ez a tradíció (az 53 futamon 50-szer övék lett a trófea), a többiek meg azért, mert le akarják győzni a skandináv specialistákat. A jelenleg is aktív pilóták közül Marcus Grönholm büszkélkedhet a legtöbb finn diadallal: 2000-től sorozatban háromszor nyerte meg a viadalt. Most is nagyon jól jönne neki a siker, hiszen ezzel a futammal a szezon második felébe lépünk, és ha az idény végén nem akar búslakodni, villámgyorsan meg kell kezdenie a felzárkózást, mert az éllovas Sebastien Loebnek pillanatnyilag majdnem duplaannyi pontja van, mint neki. De ne csak a vb-küzdelmekről beszéljünk, hiszen indul a viadalon egy magyar kettős is: a Tagai Tamás, Tagai Róbert testvérpár, amely már túl van a tréningen. "Nagyon nehéz megtippelni, hogy mi lesz a versenyen, hiszen a pályának még csak részleteire sem emlékszem, teljes egészében Robira és az itinerre kell hagyatkoznom - mondta a Skoda Octavia magyar pilótája. - Míg otthon egy füzetbe írjuk az itinert, itt hetet töltöttünk meg, úgyhogy nem lesz könnyű dolgunk. Az ouninpohjai szakaszt tartják a világ egyik legnehezebb pályájának, számomra az volt benne a meglepő, hogy nem változik sem a pálya talaja, sem a ritmusa, de még a szélessége sem. Végig nagyon gyors és az egyik ugratóról a másikra esik az ember. Hol elugrik az autó, hol pedig nagyon elugrik. Azt már most látom, hogy nagyon sokat tanulunk majd ezen a viadalon." ---- N ---- A