A nagy meleg és a magasság eléggé megviselte az autókat a Világkupa 5. futama, az Orient-rali nyitó napján. Az első napi összecsapás két részből állt: először aszfalton gyorsultak a terepjárók, majd pedig egy 7.8 kilométeres szakasz következett - ez utóbbi döntött a hétfői rajtsorrendről.
Mert az igazi verseny (hosszú szakaszokkal) csak akkor kezdődik. Az autósok mezőnyében az egyesült arab emirátusokbeli Kalifa al-Mutajvej szerezte meg az első részsikert egy BMW volánja mögött, ám számunkra sokkal érdekesebb hír a magyarok szereplése. A Kis Sándor, Czeglédi Péter duó a kilencedik helyen kezdte a viadalt, ami igazán figyelemreméltó eredmény. "A cél előtt nyolcszáz méterrel utolértem az előttem rajtolót, és attól kezdve mögötte mentem a célig, mert a szűk pályán nem lehetett előzni" - mondta Kis, és ebből arra lehet következtetni, hogy nem teljesen elégedett. A másik magyar páros, az első Vk-viadalán induló Ács László, Tóth György duó a 14. helyen végzett a nyitó szakaszon, ami a dízel Nissannal egyáltalán nem rossz.