Óriási volt a tét a salakmotoros Világkupa gyulai selejtezőjén, hiszen a starthoz álló négy ország Szlovénia, Ausztria, Oroszország és Magyarország csapata közül csakis a viadal győztese juthatott be a Világkupa angliai fináléjába.
Bár a hazai pálya előnye a mieink mellett szólt, nem volt szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a tavalyi Világkupán, mind a szlovénok, mind az oroszok a magyarok előtt végeztek. A startlistát böngészve úgy tűnt, hogy az eleve esélytelen osztrákok mellett az oroszok is kiszálltak az első helyért folyó harcból, mivel a rutinos Szergej Jerosin kivételével juniorcsapatukkal érkeztek hazánkba.A felújított fürdővárosi salakstadionban a Tihanyi Sándor, Vida Szabolcs, Magosi Norbert, Stefáni Attila, Szatmári László összetételű magyar egység "beragadt a rajtnál". A viadal elején a szlovénok kapták el a fonalat a legjobban, s egészen a hetedik etapig kellett várni arra, hogy a mieink átvegyék a vezetést déli szomszédainktól. A pontgyűjtésben a szlovének legjobbja, Matej Zagar járt az élen, az ifjú klasszis hatszor állt starthoz, s egyetlen futamában sem talált legyőzőre, ráadásul kétszer pályacsúcsot is döntött. De hiába volt a szlovénoknak egy parádézó sztárjuk, nálunk négy pilóta is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott.A magyar gárda igen illusztris társaságba került az augusztus első hetében Angliában rendezendő Világkupában: a nyitó napon Eastbourne-ben a világbajnok svédekkel, a házigazda angolokkal és a sztároktól hemzsegő lengyelekkel mérkőznek meg Magosiék.Salakmotoros Világkupa, selejtező, Gyula. A végeredmény:
1. Magyarország 51 pont (Tihanyi 14, Vida 4, Magosi 13, Stefáni 10, Szatmári 10), 2. Szlovénia 47 (Zagar 18, Kolenko 10, Santej 13, Legan 3, Kraljic 3), 3. Oroszország 42 (Szajfutgyinov 5, Ivanov 10, Golubovszkij 3, Bondarenko 14, Jerosin 10), 4. Auszrtia 10 (Wallner 4, Hauzinger 6, Grögler 0, M. Özelt 0, O. Özelt 0)