Rossi újra vezeti a ranglistát

Vágólapra másolva!
2004.06.26. 22:52
Címkék
Diplomás lesz, aki nyerni tud a motorkerékpározás egyetemének nevezett pályán, Assenben. Az idén Jorge Lorenzo, Sebastian Porto és Valentino Rossi szerzett egyetemi végzettséget, méghozzá igencsak emlékezetes módon, úgyhogy a diplomamunkájukat még nagyon sokáig emlegetni fogják.
Valentino Rossi (46) az utolsó körben döntötte el a versenyt: Sete Gibernau-t megelôzve megszerezte a negyedik gyôzelmét Assenben
Valentino Rossi (46) az utolsó körben döntötte el a versenyt: Sete Gibernau-t megelôzve megszerezte a negyedik gyôzelmét Assenben
Valentino Rossi (46) az utolsó körben döntötte el a versenyt: Sete Gibernau-t megelôzve megszerezte a negyedik gyôzelmét Assenben
Valentino Rossi (46) az utolsó körben döntötte el a versenyt: Sete Gibernau-t megelôzve megszerezte a negyedik gyôzelmét Assenben
Valentino Rossi (46) az utolsó körben döntötte el a versenyt: Sete Gibernau-t megelôzve megszerezte a negyedik gyôzelmét Assenben
Valentino Rossi (46) az utolsó körben döntötte el a versenyt: Sete Gibernau-t megelôzve megszerezte a negyedik gyôzelmét Assenben
A 125-ös Lorenzo – ő első alkalommal diadalmaskodott Assenben – az agresszivitásának köszönhette sikerét. A 250-es Porto a kifinomult stratégiájával hódított, Rossi pedig – aki immár a negyedik diplomáját vihette haza – egy lehetetlennek tűnő feladatot megoldva lett első.
Honfitársunk, Tóth Imre is nehéz vizsgán van túl: első vb-pontjait pont Assenben gyűjtötte be, méghozzá úgy, hogy bekerült az első tízbe. Az asseni bravúr rendkívül biztató a jövőt illetően, főleg úgy, hogy Tóthnak nem sikerült valami fényesen a rajtja, és számtalan látványos előzést bemutatva küzdötte fel magát a hat pontot érő pozícióba.
Lorenzo az idén két dolog miatt kelt feltűnést. Egyfelől a Derbi-Gilera csapatból ő az egyetlen, aki képes érmekért küzdeni, másrészt ő a 125-ös mezőny egyik legagresszívabb tagja. A 17 éves pilóta egyszerűen nem ismer lehetetlent. Assenben előbb rossz rajt után mindenkin átverekedte magát, majd az élbolyban tört magának utat. Tegyük hozzá gyorsan, a lehető leglátványosabban. Rövid féktávokkal, szinte vízszintesig ledöntött motorral – a kanyarsebességét senki sem tudta tartani, az utolsó körben pedig ő rodeózott a legjobban. Néhány kanyarral a cél előtt kisodródott a fűre, de egy pillanatra sem vette el a gázt és a pályára visszaérve újból visszavette az első helyet. Így a leintés után a második győzelmét ünnepelhette.

Porto nem volt ennyire látványos, de a motorsportban azért az ész is számít. Az argentin a rajttól egyből elhúzott, majd elkezdett pihenni. Persze, sétamotorozásnak nem volt nevezhető a produkciója, csak a gumijait akarta kímélni. Ez pedig megtette a hatását, hiszen az üldözői, De Puniet, Pedrosa, Elías és De Angelis utolérték. Porto azonban nem jött zavarba. Tudta, hogy a gumijai rendben vannak, és újból elkezdte a gyors köreit, amelyekre az ellenfeleknek már nem volt válaszuk.
Rossi Portóval ellentétben nem kímélte magát – nem is tehette, mivel a korábbi években tapasztalt egyértelmű fölénye már a múlté. Sete Gibernau Assenben az idei legjobb teljesítményét nyújtotta – egészen az utolsó körig úgy tűnt, hogy képtelenség őt megelőzni. Gibernau mellett szólt az is, hogy Rossi nagyon sokat hibázott, ráadásul a gumijai is összevissza csúszkáltak. A végén mégis fordult a kocka. Egy lehetetlennek tűnő helyzetben Rossi talált egy kis rést a "pajzson" – annyira kicsi volt a hely, hogy a két motor összeért és a spanyol első sárvédője eltört – és elhúzott a riválisa mellett. ---- Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 10. hely): – Rég vártam erre a pillanatra, és végre sikerült, pontot – pontokat! – szereztem. Már a reggeli bemelegítő edzésen éreztem, hogy jó formában vagyok: az ötödik legjobb időeredmény volt az enyém. A versenyre a puhább gumit választottam, ezt nem nagyon szokták használni versenyre, mert tartanak a korai kopástól, de Assenben hűvös volt és az aszfalt minősége is jó, úgyhogy kockáztattam. Megérte, hiszen az utolsó körömben voltam a leggyorsabb, vagyis a gumi végig jól szuperált. Igaz, a rajtom szokás szerint nem sikerült, ám a huszonkettedik helyről folyamatosan küzdöttem magam előre és végül tizedikként intettek le. Így elsőre nem rossz ez a hat pont, jó lenne ha a következő futamokon nőne ez a szám.

Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 17. hely): – Sajnos most enynyit tudott a Malaguti! A rajtom jól sikerült, de ez tulajdonképpen nem túl sokat számított, akkor is ugyanitt végeztem volna, ha előrébbről indulok, mert a versenygépemnek nincs ereje. A beállításokkal nem volt gond (korábban azokkal is szenvedtünk), csak az a fránya motorerő… A viadal második felében egy hatos bollyal haladtam, amelynek két tagját az utolsó körben megelőztem – Corsival össze is koccantunk –, de a pontszerzéshez ez is kevés volt. A versenyt nagyon élveztem, kár, hogy pontokban ez nem mutatkozott meg. ---- 125 kcm (102.459 km): 1. Lorenzo (spanyol, Derbi) 37:13.859 (165.118 km/óra), 2. Locatelli (olasz, Aprilia) 0.235 mp h, 3. Stoner (ausztrál, KTM) 0.564, 4. Dovizioso (olasz, Honda) 0.606, 5. Jenkner (német, Aprilia) 3.865, 6. Barbera (spanyol, Aprilia) 11.450, …10. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 29.339, …17. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 39.777. 250 kcm (108.486 km): 1. Porto (argentin, Aprilia) 37:26.576 (173.842 km/óra), 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 2.566, 3. Elias (spanyol, Honda) 4.038, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 8.024, 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 13.596, 6. West (ausztrál, Aprilia) 20.405. MotoGP (114.513 km): 1. Rossi (olasz, Yamaha) 38:11.831 (179.876 km/óra), 2. Gibernau (spanyol, Honda) 0.456, 3. Melandri (olasz, Yamaha) 9.909, 4. Biaggi (olasz, Honda) 10.183, 5. Hayden (amerikai, Honda) 10.300, 6. Edwards 10.801
A vb állása. 125 kcm: 1. Dovizioso 109 pont, 2. Locatelli 93, 3. Barbera 84, 4. Stoner 84, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 63, 6. Lorenzo 58, …19. Tóth Imre 6, …21. Talmácsi Gábor 3. 250 kcm: 1. De Puniet 111, 2. Pedrosa 110, 3. Porto 88, 4. Elias 70, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 64, 6. A. De Angelis 51. MotoGP: 1. Rossi 126, 2. Gibernau 126, 3. Biaggi 93, 4. Checa (spanyol, Yamaha) 56, 5. Melandri 54, 6. Edwards 54
Következik (július 4.): Brazil Nagydíj (Rio de Janeiro)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik