A világbajnokságon egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a Szuper1600-as sorozatra (amelynek célja a fiatal tehetségek felfedezése), és az idén először nálunk is kiírták a kategória bajnokságát.
Olcsóbb és sokszor legalább olyan látványos, mint a WRC-k száguldása – mondta a nemzetközi szövetség elnöke –, és valóban azt látjuk, hogy a kis piros Citroen Saxót irányító Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettősnek legalább annyian szurkolnak a pálya szélén, mint a topkategória pilótáinak. És Bútor tényleg hajmeresztő dolgokat művel a pályán: a nagykategóriákat figyelembe véve már csak ő hibátlan. Négyből négy győzelem a mérlege. – Az idény elején nem számítottam rá, hogy ekkorák lesznek a különbségek, hogy négyből négy versenyt megnyerünk. Volt is alapja a félelmeimnek. Amikor év elején meghallottam, hogy lesz a mezőnyben két gyári Suzuki, bevallom, leizzadtam. Az valamit javított a helyzeten, hogy azt ígérték, már a nyitányra itt lesz a C2-es, és az felveszi a versenyt bármilyen más autóval. De egyre közeledett az egri verseny, megtudtam, hogy nem lesz C2, és egyre jobban izgultam.
Bútor Róbert és Tóth Vilmos a murvás pályákon is maradandót alkotott
– Nem túl biztató kezdet. – Hát nem. Viszont amikor először teszteltem az új autómat, rájöttem, semmivel sem rosszabb, mint a Kit-car. – Ettől még nem volt törvényszerű, hogy ennyire simán nyer. – Én sem gondoltam. Olyan harcra számítottam, mint amilyet tavaly Herczig Norbival vívtunk. Persze az meglepett, hogy a Suzuki nem olyan pilótát választott, akinek van tapasztalata az efféle autókkal, és azt is tudtam, nem úgy van az, hogy csak beülsz egy ilyen kocsiba, és rögtön nyerni tudsz vele. – Na de az sem lehet túl izgalmas, hogy az első nap végén már rendszerint két perccel vezet. – Amikor kiélezett volt a harc, sokkal koncentráltabbnak, pontosabbnak kellett lennem, és rengeteget tudtam fejlődni. Valószínűleg nem tesz jót, hogy az idén teljesen kényelmesen, csak magamnak autózok. – Minek köszönhető ez a hatalmas fölény? – A rendezett háttérnek. A csapat annyira egységes, a szervizesek annyira profik, hogy nekem már csak azzal kell foglalkozni: ne hibázzak a pályán. – Sok irigye van emiatt? – Ma Magyarországon nagyon ritka, hogy egy csapatnál minden ennyire flottul menjen, úgyhogy biztosan sokan gondolják: ilyen körülmények között ők is tudnának versenyeket nyerni. – Ha itthon továbbra is minden ilyen simán megy, tervezi, hogy külföldön is megméreti magát? – A legfontosabb cél a magyar bajnoki cím, de ha azt sikerül megszerezni, talán megméretem magam a legjobbak között. – Ez vébészereplést jelent? – Reményeim szerint igen. Mindenképp murván szeretnék menni, és egy olyan versenyen, amelynek a pályáit nemcsak én nem ismerem, hanem a többiek sem. Persze akkor sem lennének egyformák a feltételek, hiszen a vébécsapatok már korábban tesztelnek az adott helyszíneken. – Korábban azt nyilatkozta, nem lát túl sok esélyt arra, hogy a vb állandó résztvevője legyen. – Minimálisan változott a véleményem. Mivel eddig csak francia viadalokon indultam (igaz, azokon elrajtolt a komplett Szuper1600-as vébé-mezőny), nem tudom, mire lennék képes a világbajnokságon. Ki kell próbálnom magam ahhoz, hogy egyáltalán el tudjak gondolkodni azon, van-e értelme ott lenni. Mert én nem szeretnék utolsó lenni, sőt, még középszerű sem…