<kep3>Eljött a reklámok aranykora

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.06.09. 22:17
Címkék
Bár a leghíresebb labdarúgók az Európa-bajnokságon és a Bajnokok Ligájában is egymás ellen küzdenek, nem ritkán egy csapatban láthatóak a televízió képernyőjén.
Néhány sportszergyártó vagy üdítőitalcég megengedheti magának, hogy a legjobbakat összehívja, és néhány perces klipben szerepeltesse őket, csak hogy a saját termékeit reklámozza.
A nagy tornák, így a közelgő Európa-bajnokság előtt is készült néhány reklámfilm, amelyek közül a kontinensviadalt labdákkal ellátó adidas "A Liszszabonba vezető út" címen gyártotta le kisfilmjét, amellyel válaszol a Nike Portugália–Brazília találkozóra épített jelenetsorára. A német vállalat többek között Zinedine Zidane-t, David Beckhamet, Alex Del Pierót és Raúlt szerződtette a film forgatására. Az angol egy portugáliai falucskából indítja útjára a labdát, amelyet Del Pieróhoz ível, az olasz a legtechnikásabb mozdulatával Raúlhoz továbbít, a spanyol a robogóján átugorva lő egy kapusok hada által őrzött hálóba..
A nagy cégek ezekkel a reklámokkal igyekeznek kihasználni, hogy a legjobb játékosok világszerte a gyerekek százezreinek a példaképei. A futballőrült kisfiú meg természetesen ugyanabban a cipőben akar játszani, mint Beckham vagy Raúl, mert csak akkor lehet ő is ilyen sikeres focista. Na meg ezzel tud igazán dicsekedni a grundon társai előtt, és ha már a másiknak van olyan cipője, akkor mindenki kikönyörgi magának a sajátját, és a pénz a Nike és az adidas kasszájába ömlik.

Beckham (középen) és a többi világklasszis futballista segítségével sokkal inkább eladhatóbbak a termékek
Beckham (középen) és a többi világklasszis futballista segítségével sokkal inkább eladhatóbbak a termékek
Beckham (középen) és a többi világklasszis futballista segítségével sokkal inkább eladhatóbbak a termékek
A sportszergyárak rengeteget fordítottak a forgatásra és a reklámidőre is, hiszen általános vélemény a médiakutatók körében, hogy az Euro 2004-nek magasabb nézettsége lesz Európában, mint az athéni olimpiának. Egy televíziós reklámügynökség elárulta, hogy egy félperces reklám félmillió dollárba kerül majd, és ez az ár a döntő idejére megemelkedik, főleg azokban az országokban, amelyek érdekeltek a döntőben. Ezeket az adatokat látva érthető, miért ad ki olyan sok pénzt egy-egy tévétársaság a jogdíjakra.
Ezekkel a reklámokkal tehát mindenki jól jár, a nagy játékosok is, Beckham a France Football adatai alapján tízmillió dolláros alapfizetése mellett húszmilliót keresett a reklámokból. Márciusban az adidas 2008-ig meghosszabbította a Spiceboy szerződését, és az angolnak már saját logója van a cégnél (egy szabadrúgás elvégzésének a pillanatát örökíti meg az ikon). Beckham nemrég kötött szerződést a Gillette-tel, amelytől minden eddiginél több pénzt remélhet.
Beckhamnek kellemetlenségeket is okoztak szponzorációs szerződései, a Brylcreem hajzselécég például nagyon megharagudott az angolra, miután leborotválta hosszú haját. Állítólag a Vodafone sem volt elégedett vele, amikor elhagyta a Manchester Unitedot a Real Madrid kedvéért, de a mobiltársaság igyekezett hangsúlyozni, hogy neki nincs beleszólása a játékos pályafutásának alakulásába.
Beckhamnél sokkal kevésbé ismert és kedvelt labdarúgót alkalmazott 2002-ben a FIAT, amely olaszországi és nagy-britanniai közös reklámkampányában Francesco Totti mellett Emile Heskeyt szerepeltette. Az angol volt az egyetlen "használható" játékos, akinek volt ideje szerepelni, de nem aratott sikert a reklámfilm.
Az adidas nemcsak a reklámjával, az Európa-bajnokságra szállított labdájával, a Roteiróval is igyekszik eladni magát. Az első labda, amely nincs összefűzve, azonban keveseknek tetszett idáig. "Ezzel szinte lehetetlen pontosan betalálni a védelem mögé a hosszú indításokkal, rengeteg eladott labda lesz az Eb-n" – mondta Karel Brückner cseh szövetségi kapitány, míg Joaquín, a spanyolok középpályása még szigorúbb volt: "Nem értem, hogy nevezhetik ezt labdának!" Csapattársa, Iván Helguera szerint a Roteiro inkább röplabda, mintsem futball-labda. ---- T ---- A
Legfrissebb hírek

A FIFA megnevezte a jelölteket – ők pályáznak az év legjobb labdarúgójának járó díjra

Minden más foci
15 perce

Jövő héten újra fiatal játékosok vesznek részt a női vízilabda-válogatott összetartásán

Vízilabda
30 perce

Az FTC januári ellenfelei közül csak az egyik nyert; a Celtic kikapott a hibátlan Midtjyllandtól az El-ben

Európa-liga
35 perce

Baráthék ikszeltek Prágában, a Fiorentina kikapott a Mainztól

Európa-konferencialiga
43 perce

Európa-liga: Ferencvárosi TC–Ludogorec

Európa-liga
52 perce

Challenge-kupa: aranyjátszmában jutott tovább a Nyíregyháza női röplabdacsapata

Röplabda
1 órája

Legyőzte az újoncot a Kecskemét a futsal NB I-ben

Labdarúgó NB I
1 órája

Csányi Gabriella, Luís Figo és Ivan Rakitic az UEFA alapítványának új kuratóriumi tagjai

Minden más foci
1 órája
Ezek is érdekelhetik