A motorosok egyik szeme sír, a másik meg nevet. Miközben a világ legrégebbi, még ma is létező motorkerékpáros versenyének, a Man-szigeti Tourist Trouphynak az egyik utolsó edzésén meghalt a 22 éves brit Paul Cowley (ő az először 1907-ben kiírt viadal 199. áldozata), az Olasz Nagydíj résztvevőire és nézőire vigyázott a motorosok istene.
A veterán Jenkner bebizonyította, hogy kár lenne kizárni a 28 évnél idôsebbeket a 125-ös géposztályból
A veterán Jenkner bebizonyította, hogy kár lenne kizárni a 28 évnél idôsebbeket a 125-ös géposztályból
Egyfelől nem sérült meg az amerikai Kurtis Roberts, aki mellett a bukása után váratlanul felrobbant a motorja, másrészről minden idők egyik legfurcsább és leglátványosabb időmérőjét izgulhatta végig a mugellói nézősereg. A veterán Steve Jenkner a 111. nagydíján végre begyűjtötte az első pole pozícióját a fiatalok orra elől, míg a 250-es Sebastian Porto, valamint a MotoGP éllovasa, Sete Gibernau annak ellenére meg tudta őrizni az első helyét, hogy nem javított a pénteki idejéhez képest. A Nemzetközi Motorkerékpáros-szövetség (FIM) és a gyorsasági vb-t rendező spanyol Dorna között heves vita dúl arról, hogy 2005-ben bevezessék-e a 28 éves felső korhatárt a 125-ös géposztályban. A FIM mindenáron kedvezni akar a fiataloknak, míg a Dorna azt szeretné, ha továbbra is részt vehetnének a 28 évnél idősebb pilóták a legkisebb kategória küzdelmeiben. Mindkét félnek igaza van valamilyen szempontból, és nyilván a szombati edzéseredményben is mindketten megtalálják a maguk igazát alátámasztó érveket. Az edzésen sokáig a 19 éves Stoner, a szintén 19 éves Pasini és a 18 éves Dovizioso diktálta a tempót, de a német Jenkner végül mindannyiukat meglepte – a maga részéről igazolván, hogy helye van a géposztályban. A MotoGP-ben ellenben senkinek sem sikerült meglepnie Gibernaut, ami azért furcsa, mert a mezőnyből csak a spanyol nem volt képes gyorsulni a pénteki idejéhez viszonyítva. A kisebb meglepetések közé sorolandó, hogy az idén gyengélkedő Hayden második lett, hogy a vb-második Biaggi csak a 6. helyről indulhat, és hogy Rossi mindössze az új bukósisakjával keltett feltűnést. Merő öniróniából egy göcsörtös fát imitáló római négyest festett a sisakjára, utalva az elmúlt két nagydíjon kiszenvedett negyedik helyezéseire. Sebastian Porto viszont kínlódva is visszaverte az ellenfelek támadásait. Az argentin a szombat délelőtti szabadedzésen hatalmasat bukott, és súlyos mellkasi sérüléseket szenvedett, azonban összeszorított fogakkal is megszerezte idei második rajtelsőségét. ---- Talmácsi Gábor (Malaguti, 22.): – A Malaguti futóműve és a gumijaim nagyon jók, csak hát az erőforrás nagyon gyenge erre a gyors vonalvezetésű pályára. A csúcssebességemre nem lehet egy rossz szavam sem, de a kigyorsításoknál óriási gondjaim vannak. Az Olasz GP-re szabadkártyát kapó olasz Aldrovandi Hondája sokkal jobban gyorsul, mint az én motorom, ami mindent elárul. A huszonkettedik helyről nehéz lesz a pontszerzés, de egy jó gumiválasztással elképzelhetőnek tartom, hogy bekerüljek az első tizenötbe.
Tóth Imre (Aprilia, 27.): – Az időeredményeimmel elégedett lehetnék, hiszen javítottam péntekhez képest, és a folyamatosan azonos köridőkre sem lehet panasz, mégis csalódott vagyok. Egyszerű a magyarázat: pénteken tizennyolcadik voltam, szombaton pedig csak a huszonhetedik. A motorommal szinte semmi gond sem volt, de mindig fennakadtam olyan versenyzőkön, akik lassúbbak voltak nálam. Csak a pálya egyes szabad részein tudtam a saját tempómat motorozni, és sajnos egyszer sem sikerült legalább egy tiszta kört mennem egyedül. Ennek ellenére bízom a pontszerzésben. ---- A rajtsorrend 125 kcm: 1. Jenkner (német, Aprilia) 1:58.575, 2. Stoner (ausztrál, KTM) 1:58.877, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 1:58.941, 4. Dovizioso (olasz, Honda) 1:58.964, 5. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:59.132, 6. M. Kallio (finn, KTM) 1:59.260, …22. Talmácsi Gábor (Malaguti) 2:00.500, …27. Tóth Imre (Aprilia) 2:00.862 250 kcm: 1. Porto (argentin, Aprilia) 1:53.691, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:53.979, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 1:54.180, 4. Elias (spanyol, Honda) 1:54.635, 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:54.693, 6. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:54.670 MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:49.553, 2. Hayden (amerikai, Honda) 1:49.922, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:49.926, 4. Barros (brazil, Honda) 1:50.058, 5. Melandri (olasz, Yamaha) 1:50.315, 6. Biaggi (olasz, Honda) 1:50.445 Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élő)