Az egész azzal kezdődött, hogy a Dakar-ralin célba érkező csapat hazatérve megpróbálta kiegyengetni az Opel Frontera össze-vissza vert alvázát. Csakhogy hamar rá kellett jönniük, hogy az már sohasem lesz egyenes, ezért úgy döntöttek: levágják az egészet és újat készítenek helyette.
A Frontera kívülrôl ugyanolyan, mint a Dakaron volt – a „lelke” változott
A Frontera kívülrôl ugyanolyan, mint a Dakaron volt – a „lelke” változott
A Frontera kívülrôl ugyanolyan, mint a Dakaron volt – a „lelke” változott
A Frontera kívülrôl ugyanolyan, mint a Dakaron volt – a „lelke” változott
Ha egyszer egy munka beindul… Az lett a vége, hogy a Szalay Dakar Team Fronterája belülről teljesen megújult. Nemrég készült el, és a jövő hét keddtől vasárnapig tartó Marokkó-ralin már be is veti a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős. – Az alvázon kívül új a motor, a váltó, a differenciálmű, a futómű – sorolta Szalay. – Ne rohanjunk így! Mennyivel lesz jobb az autó az új alkatrészek által? – Az X-Track váltónak köszönhetően húsz százalékkal javul a kigyorsítás. Eddig három sebességi fokozatunk volt, most hat, úgyhogy sokkal gyorsabban elérjük a kívánt fordulatszámot, jobban tudunk gyorsítani. Ezt a típusú váltót amúgy a Mitsubishi gyári csapat számára fejlesztették ki. Leegyszerűsíti a dolgokat, hogy a futóművet hat csavar eltávolításával kompletten ki tudjuk cserélni – de azért remélem, erre nem lesz szükség. – Tudtak tesztelni? – Az utolsó pillanatban lettünk kész, úgyhogy sajnos nem. Ennek ellenére bizakodó vagyok, hiszen a Dakart tekintve viszont nagyon jól állunk. – Vannak újdonságok a Marokkó-ralival kapcsolatban? – Az össztáv kétezer kilométer, ebből ezerötszáz a szelektív szakaszok hossza. Ezzel még nem lenne baj, csakhogy az öt szakasz közül mindössze kettőn lehet műholdas navigációs rendszert használni, ami azt jelenti, hogy a többi napon rendkívül nehéz feladat hárul a navigátorokra. Újdonság viszont a követőrendszer, amelyet a biztonság érdekében fejlesztettek ki. Minden autóba és motorra szerelnek egy kütyüt, ami jelzi, ha valaki kétszáz méterre megközelíti az embert. Így elkerülhetők az abból adódó ütközések, hogy az elöl menő esetleg nem hallja, hogy jön mögötte valaki. – Milyen eredménnyel lenne elégedett a Világkupa-futamon? – Az összes gyári csapat képviselteti magát a viadalon, úgyhogy ha a leintéskor is tartani tudnánk a rajtszámunkból adódó tizenhatodik helyet, akkor elégedett lennék. De már akkor is, ha a vadiúj autónk gond nélkül kibírná az ötnapos megméretést.