Az NSO ajánlja:
Mindent a Spanyol Nagydíjról
A vb állása
Formula&
Futamról futamra, 2004
Edzéspárbaj
Egyéni világbajnokok
Tökéletesen sikerültek a keddi tárgyalások Max Mosley FIA-elnök, a Formula1-es csapatok és a motorszállítók között.

Mosley nem gondolta, hogy ilyen könnyen megegyezik a csapatokkal (Fotó: Imago)

Mosley nem gondolta, hogy ilyen könnyen megegyezik a csapatokkal (Fotó: Imago)
A 2006-os idénytől a háromliteres, tízhengeres motorok helyett jöhetnek a 2.4 literes, V8-as erőforrások, amelyeknek a bevezetésükkor két versenyt kell teljesíteniük, utána pedig tovább nőhet a megbízhatóságuk. Mosley elárulta, hogy a jelenlegi mezőnyből hét motorszállító egy éven belül egymilliárd eurót költ, és az új szabályok mellett ezt az összeget a felére tudnák csökkenteni. A motorgyáraknak egy hónapot adtak, hogy döntsék el, mi lenne a lehető legjobb megoldás, az FIA szerint már az is nagy eredmény lenne, ha a jelenlegi motorok hat versenyt bírnának. "Mindenki egyetértett abban, hogy csökkenteni kell a motorok erejét" – mondta Mosley.
A gumikat érintő szabályokat is alaposan átírják: 2006-tól csak egy gumiszállító lehet az F1-ben, a barázdált abroncsok helyett visszatérnek a sima felületű gumik, az első kerekeket keskenyítik, a hátsókat szélesítik az egyensúly hátrahelyezése érdekében. A gumigyárak közül a Bridgestone szívesen vállalná a szállítást, a Michelin viszont nem venne részt az F1-ben, ha megszűnne a gumigyárak közötti versenyzés.
Ami a többi szabálymósodítást illeti, már jövőre betilthatják a kerékcseréket, amelyekre csak defekt esetén kerülhet sor. Szintén jövőre eltűnhetnek a boxutcából a tartalék autók, és engedélyezhetik az alkatrészek adásvételét a csapatok között. Ezzel a Formula–1-be vágyó privát csapatok remek lehetőséghez jutnak, és Mosley nem zárta ki, hogy már jövőre új gárda érkezhet a Formula–1-be.
"Szükségünk van az új csapatokra, amelyek új színt visznek a Formula–1-be. Az alkatrészek adásvételének engedélyezése azért kockázatos, mert a sorozat olyanná válhat, mint más szakágak, amelyekben háromféle autók versengenek egymással. Ezt igyekszünk megakadályozni, és biztos vagyok abban, hogy megoldást tudunk találni" – mondta Mosley. A megbeszélésen szóba került a motorgyártók világbajnoksága, amely a pilóták és a konstruktőrök mellett párhuzamosan futna, és ösztönözné a motorgyártókat az erőforrások eladására.
A szabálymódosítások az autók elektronikai rendszereit is érintenék, eltűnnének a kipörgésgátlók és egyéb, a vezetést megkönnyítő rendszerek, de a sebességváltás részben automata maradna, senki sem akar visszatérni a teljesen manuális váltókhoz, amely teljesen elavult technika az autóversenyzésben. A fékeket is "lebutítanák" annak érdekében, hogy a féktáv megnövekedjen, és nagyobb lehetőség legyen az előzésre. Az autók súlya is kisebb lenne, a motor méretének csökkentése és az elektronikai rendszerek kitiltása mellett a ballasztok elvétele is megkönnyítené ennek megvalósítását.
A pontozást is megváltoztathatják, de erről részletesebben még nem beszéltek. Arról viszont szó esett, hogy az időmérő rendszert újra átformálják, erre Mosley a csapatvezetőktől vár ötleteket. Nem zárható ki, hogy már 2004-ben új szisztéma szerint dől el a rajtsorrend az idény végén rendezendő versenyeken.
A hét végi Spanyol Nagydíjon biztosan népszerű téma lesz a szabályok módosítása, amelyet végleges formájában június 30-án hirdet ki az FIA.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







