Az elmúlt években nemigen változott a Formula1-es versenynaptár, egy-egy futam ki- vagy bekerülése miatt kellett kisebb módosításokat eszközölni a menetrendben.
A dohányreklámmal felmatricázott Ferrarik 2005-ben csak akkor gurulhatnak el a hungaroringi célegyenes Marlboro-fala elôtt, ha július 31. elôtt tartják meg a Magyar Nagydíjat
A dohányreklámmal felmatricázott Ferrarik 2005-ben csak akkor gurulhatnak el a hungaroringi célegyenes Marlboro-fala elôtt, ha július 31. elôtt tartják meg a Magyar Nagydíjat
Az idén az Osztrák GP kikerülése, a bahreini és a kínai viadal felvétele és Belgium újbóli beiktatása mellett a Brazil Nagydíj szezon végére csúsztatása, valamint az Egyesült Államok Nagydíjának nyárra tétele jelentett újdonságot. A következő évi naptárból egyelőre csak az biztos, hogy a San Marinó-i Nagydíj helyét a Török GP veszi át, de az európai dohányreklám-tilalom miatt további módosítások várhatók. Az Európai Unióban 2005. július 31-ig lehet cigarettát reklámozni, viszont van három európai verseny, amely évek óta e dátum mögé esik. Magyarországon, Belgiumban és Olaszországban az utóbbi években (is) nagy szerepe volt a dohányreklámnak, és az ebből befolyó összegre jövőre csak akkor tehetnek szert a Formula–1 szereplői, ha augusztusról, illetve szeptemberről korábbi időpontba rakják át a futamot. Az olaszoknak ez nem jelentene túl nagy problémát, hiszen a San Marinó-i Nagydíj megszűnésével tavasszal üres hely keletkezne, és Imola helyett Monza rendezne versenyt az év első felében. S hogy milyen hatással lehet az időpontváltozás a mi futamunkra? A kérdést
Palik Lászlónak, a versenyt rendező Hungaroring Sport Rt. elnök-vezérigazgatójának tettük fel. "A Formula–1 nemcsak sport, hanem üzleti vállalkozás is, amelyben vannak szerződések, de ezek természetesen titkosak – mondta Palik. – A Magyar Nagydíj rendezésére 2006-ig van érvényes szerződésünk, de arról, hogy a nemzetközi jogszabályok miként érintik például a verseny időpontját, egyelőre nem szeretnék beszélni. Folyamatosan dolgozunk, a Nemzetközi Automobil-szövetség egyeztet az EU-val és természetesen a rendezőkkel is. Nem tagadom, minden évben komoly munka a szervezők részéről, hogy mely időpontban rendezhetik a futamokat. Azt azonban, hogy a munkánknak mi lesz az eredménye, áprilisban azért lenne botorság megjósolni, mert a nemzetközi szövetség minden év decemberében dönt a következő évi versenynaptárról." Az augusztusi és szeptember eleji időpontot egyébként a dohányreklámot már régóta nem engedélyező britek és franciák mellett a törökök kapnák meg. A délkelet-európai ország új versenypályájának tulajdonosai a minap bejelentették, hogy náluk sem lehet dohányt reklámozni. Ezzel ugyan magukra haragították Bernie Ecclestone-t, de anynyit fizetnek a versenynaptárba kerülésért, hogy azzal is bőven jól jár Ecclestone és a Formula–1. Azt egyelőre nem tudni, a csapatok hosszú távon belemennek-e a 18 futamos évadokba, de Ecclestone úgy véli, van az a pénz… Ám az európai helyszínek száma így is csökken majd, hiszen India, Líbia, Oroszország és Dél-Korea is sorban áll a rendezésért. És hogy kitől fogják elvenni a futamokat? Várhatóan a dohányreklámokat tiltó EU országaitól. Nekünk, magyaroknak is ijesztő lehet a távlat, hogy a tervek szerint öt éven belül Monte-Carlo mellett legfeljebb további három vagy négy viadal marad az öreg kontinensen.