A kulisszák mögé pillantani mindig ez a legérdekesebb. A Nemzeti Sport olvasói most Baumgartner Zsolt, az első magyar Formula1-es pilóta szemszögéből láthatják a világ egyik legdrágább, legcsillogóbb és leggyorsabb cirkuszát.
"Amilyen jól sikerült a pénteki tréning, olyan szörnyű volt az egész szombati nap. Pedig nagyon bíztam benne, hogy az időmérésen is én leszek a legjobb minardis.A második szabadedzésen azonban semmivé lett minden tervem, mivel megpördültem. Akkor használtuk az első új gumiszettet, és bár a pálya már nem csúszott annyira, mint pénteken, folyamatosan változott a tapadási szint. Emiatt csúsztam ki, így a második garnitúra gumit már nem tudtam kihasználni. Pedig az nagy segítség lett volna, tisztább képet kaptunk volna az autóról.Utóbb kiderült, hogy a megváltozott pályaviszonyok miatt másféle beállítást kellett volna használnunk. Sajnos csak az időmérés után derült ki ez számunkra. A peches szabadedzés eredményezte ezt a gyenge időmérést, amit szeretnék a lehető leghamarabb elfelejteni.Szörnyű volt, hogy nem ismertem az új gumikat, ezért óvatosnak kellett lennem, úgyhogy a pálya két részén is rengeteg időt veszítettem. Nem voltak ezek látványos hibák, a tévénézők talán nem is vették észre, de én pontosan tudtam, hogy túlságosan lelassítottam, hogy túl nagyot fékeztem.A pálya tapadása egyébként jelentősen feljavult a pénteki állapotokhoz képest, az ideális ív már elég jól tapad, ezért kellett a beállításokat is megváltoztatni. Sajnos, ezt egy kicsit későn tudtuk meg, de legalább a versenyen már nem lesz problémánk.Legalábbis ezzel nem, viszont a lekörözések biztos nem lesznek egyszerűek. A külső ív nagyon-nagyon koszos, úgyhogy valami kompromisszumos megoldást kell találni, mert ha valaki ráhajt a poros aszfaltra, könnyen lehet, hogy soha többé nem tud visszamenni a pályára. De hogy sok időt veszítünk ezzel, az egészen biztos.A délutáni megbeszélésen a csapat vezetői úgy döntöttek, motort cserélünk mert a mostani erőforrás a beállítási gondok miatt túlságosan is elhasználódott, és nem akarják, hogy ne bírja ki a versenyt. Ha kicserélik, kevesebb a rizikó, a rajtpozícióm szempontjából meg úgysem sokat számít. Így is, úgy is a mezőny végéről indulok.Hogy mi lesz a versenyen? Jós lennék, ha meg tudnám mondani. Az az igazság, hogy egyelőre még a rajtsorrendről sem tudok biztosat írni – csak vasárnap reggel lesz végleges –, de ha minden a tervek szerint alakul, akkor három boxkiállással teljesítjük a viadalt. Mert a fő feladat természetesen most is a célba érés, ami ezen az aszfaltcsíkon egyáltalán nem könnyű, mivel egy apró hiba is végzetes lehet.Nagyon kell majd koncentrálni, szellemileg mindenképpen megterhelő lesz a versenytáv. De persze nem azért jöttünk ide, hogy piknikezzünk! A meleg amúgy nem vesz ki belőlünk annyi erőt, mint, mondjuk, Malajziában – az állandóan lengedező szél elviselhetővé teszi a 33 celsius fokot.Csak azt sajnálom, hogy ennyire rosszul sikerült a szombat. Nagyon bánt, hogy nem tudtam ugyanúgy szerepelni, mint az első napon, de végül is a versenyen még javíthatok…"Baumgartner Zsolt