Tavaly a félreérthető szabályok miatt jó néhány olyan büntetés született, amelyet aztán heves viták követtek. A vitatható helyzetek elkerülésére Francesco Zerbi, a Nemzetközi Motorkerékpáros- szövetség elnöke új szabályokat ígért, és ahogyan az várható volt, az új regulák elsősorban a MotoGP-t érintik.
Az egyik legfontosabb ezek közül, hogy a királykategóriában ettől az évtől kezdve nem négy, hanem csak három pilóta rajtolhat egy sorból, és ezek a sorok 9 méter távolságra lesznek egymástól. A módosítás következtében nagyobb jelentősége lesz az időméréseknek, és nő a biztonság.A 10 másodperces "stop and go" büntetés minden kategóriában megszűnik, és egy korábbi Formula–1-es szabályt vezetnek be helyette. Ha például valaki korán rajtol, akkor át kell haladnia a boxutcán, maximum 85 km/órás sebességgel. Ez a szabály érvényes akkor is, ha valaki pályaelhagyás során előnyhöz jut, és a visszatéréskor nem tartja be a pályabírók által kijelölt utat. Ugyanez a büntetés vonatkozik a sárga zászlós jelzésnél történő előzésre is, de ha a pilóta észreveszi, hogy hibázott, és visszaengedi maga elé azokat, akiket eközben mögé kerültek, akkor nem büntetik meg.A nemzetközi szövetség a MotoGP és a 250 köbcentis motorokról is fontos döntéseket hozott. A MotoGP-ben ezentúl az számít prototípusnak, amelyet a bizottság annak ítél, azaz semmiféle technikai szabály nem határozza meg, hogy mit jelent a prototípus fogalma, a 250-es géposztályt pedig 2009-ig biztosan nem alakítják át négyütemű 600-as kategóriává.