Baumgartner Zsolt túl van az első esős tesztjén a Minardival. Imolában csütörtökön nagyon hideg volt, és egész nap vizes pályán gyakoroltak a versenyzők.
Baumgartner Zsolt 56 kört tett meg vizes pályán a Minardival – a magyar pilótának ez volt az elsô esôs tesztje az autóval
Baumgartner Zsolt 56 kört tett meg vizes pályán a Minardival – a magyar pilótának ez volt az elsô esôs tesztje az autóval
A magyar pilóta csapata is kénytelen volt megváltoztatni az eredetileg tervezett programját (az Ausztráliában használatos abroncsokat akarták kipróbálni), és esős tréninget végzett. Baumgartner összesen 56 kört tett meg, ezalatt nagyon sokszor volt kint a boxban (állítgatták a kocsit), és közelebbi ismeretséget kötött a kavicsággyal is – többször is kicsúszott a vizes pályáról. Az időeredménye – ahogyan az ilyen körülmények között várható is volt – elmaradt a többiekétől, de ezen a napon nem is ez volt a legfontosabb. Hanem az, hogy esőben a lehető legjobban megismerje a kocsit. A 23 éves pilóta a nap végén nem tudta eldönteni, örüljön-e annak, hogy ilyen szélsőséges viszonyok között is volt alkalma tréningezni, vagy szomorkodjon, hogy nem tudott egy normális tesztet teljesíteni. n "Nem biztos, hogy rosszat tett nekünk az eső, hiszen az első néhány futam közül bármelyiken eshet – mondta Baumgartner. – Az idei autó azonban először ment vizes pályán, ezért a tréning elején a beállításokkal elég messze voltunk az ideálistól. A különböző állítgatásokkal gyorsan elment a nap, de azt nem mondanám, hogy könnyen is, mivel például a gumi sohasem volt üzemi hőmérsékleten. Normálisan nyolcvanfokosaknak kellene lenniük a kerekeknek, ehhez képest, most a legjobb esetben is negyvenöt fokosak voltak. Ezek után természetes, hogy gyakoriak voltak a kicsúszások és a megpördülések." Ha már a Minardinál tartunk, mindenképpen meg kell említenünk a csapattal kapcsolatos legfrissebb pletykát. Holland források szerint Paul Stoddart megállapodott a fiatal Tom Coronellel arról, hogy ő lesz a csapat harmadik pilótája, vagyis ő vezetheti a versenyhétvégék péntek délelőttjén a harmadik számú autót. A csapatfőnök tagadja, hogy szerződést kötött volna Coronellel, azt mondja, egyszerű promócióról van szó a team egyik szponzora, a Wilux jóvoltából. Stoddart azt is elmondta, még mindig folynak a tárgyalások a harmadik pilótáról, akivel kapcsolatban két fontos kitétel van: az egyik, hogy legyen szuperlicence (ettől az évtől kezdve ez már a harmadik számú versenyzők esetében is kötelező), a másik, hogy legyenek mögötte olyan támogatók, akik állják a tesztek költségeit. A Minardi tehát egyelőre keresgél, a Jordan viszont már meg is találta a neki való harmadik pilótát. A csapat, amely az összes közül legutolsóként hozta nyilvánosságra összeállítását, viszonylag hamar döntött a tesztpilótáról. Eddie Jordan csapatfőnök a 21 éves német tehetséget, Timo Glockot választotta, aki tavaly a Formula–3-as Európa-kupa élvonalában szerepelt. Glock egyébként már az idény előtti teszteken is körözött a Jordannel, és a hírek szerint a mérnökök nagyon elégedettek voltak a munkájával. De térjünk vissza még egy kicsit a tesztekhez, hiszen Imolában nemcsak a Minardi gyakorolt, hanem rajta kívül még négy csapat is. Köztük a címvédő Ferrari, igaz, nem a hatszoros világbajnok Michael Schumacherrel (ő továbbra is zárt kapuk mögött autózik Mugellóban, igaz, csütörtökön az eső miatt mindössze egy kört tett meg), hanem Luca Badoerrel. Az olasz tesztpilóta tegnap kórházban is volt – elővigyázatosságból vizsgálták meg, miután az egyik kanyarban látványosan kisodródott a pályáról. Szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet, és délután folytathatta a tesztelést, sőt az övé volt a legjobb köridő honfitársa, Jarno Trulli előtt. Valenciában újabb pályacsúcs született – a finn Kimi Räikkönen faragott egy tizedmásodpercet Juan Pablo Montoya szerdai rekordján.
Formula–1-es tesztek, csütörtök Imola: 1. Badoer (olasz, Ferrari, Bridgestone) 1:31.076 (55 kör), 2. Trulli (olasz, Renault, Michelin) 1:31.338 (29), 3. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:32.401 (48), 4. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:32.662 (52), 5. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:33.154 (48), 6. Pantano (olasz, Jordan-Ford, B) 1:35.374 (52), 7. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B) 1:35.507 (30), 8. Baumgartner Zsolt (magyar, Minardi-Cosworth, B) 1:39.042 (56) Valencia: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:08.995 (69), 2. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:09.096 (128), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:09.406 (76), 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:09.436 (119), 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:09.493 (106), 6. Szato (japán, BAR-Honda, B) 1:09.615 (94), 7. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:09.706 (82), 8. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:10.092 (120), 9. Davidson (brit, BAR-Honda, B) 1:10.292 (53), 10. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:10.733 (56), 11. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:11.323 (124) Mugello: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:49.999 (1)