Vita az F1 és az EU között

Vágólapra másolva!
2004.01.20. 20:53
Címkék
Az idei F1-es idény egyik fő eseményszálát előreláthatóan az Ayrton Sennáról való megemlékezések adják majd, hiszen a háromszoros világbajnok brazil autóversenyző 1994. május elsején, tehát az idén tíz éve szenvedett halálos balesetet.
Rubens Barrichello mögött Barcelonában tönkrement a Ferrari-motor
Rubens Barrichello mögött Barcelonában tönkrement a Ferrari-motor
Rubens Barrichello mögött Barcelonában tönkrement a Ferrari-motor
Rubens Barrichello mögött Barcelonában tönkrement a Ferrari-motor
Rubens Barrichello mögött Barcelonában tönkrement a Ferrari-motor
Rubens Barrichello mögött Barcelonában tönkrement a Ferrari-motor
Ám egyesekben nemcsak Senna emléke él, hanem a halálát követő bolognai tárgyalássorozat is, amely során gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolták meg Patrick Headet, a Williams-istálló (itt versenyzett Senna) technikai igazgatóját és Adrian Neweyt. A roppant bonyolult ügy rossz fényt vet a sportágra, amelynek főszereplői újabb összetűzésbe kerültek az európai joggal.
Az EU-ban az idén vezették, vezetik be azt az új jogszabályt, amely szerint ha életét veszti egy pilóta valamelyik versenyen, a haláláért felelősségre vonható személyeket azonnal letartóztathatják, és őrizetbe vehetik. Ez persze nem tetszik az F1-es csapatoknak és a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA), hiszen nem tenne jót a sportágnak, ha egy véletlen baleset miatt verseny közben rendőrök szállnák meg valamelyik versenypályát.
"Nagyon komoly az ügy, mindenképpen egyezségre akarunk jutni az európai országok kormányaival és az Európai Bizottsággal, mert garanciákat akarunk kapni arra, hogy nem lesznek letartóztatások a pályákon" – mondta Max Mosley FIA-elnök, aki a csapatok nevében levelet írt az érintett sportszövetségeknek. "Attól tartunk, hogy a helyi hatóságok a versenypályán alkalmazzák a törvényt. Szeretnénk az önök segítségével elérni, hogy a versenyszervezők és a hatóságok kizárják ezt a lehetőséget, mert különben képtelenség megszervezni a F1–es versenyeket" – szólt a felhívás, amelyben a csapatok bojkottal fenyegetnek kilenc futamot, a Belga, a Brit, a Spanyol, az Olasz, a San Marinó-i, a Francia, a Monacói, a Német és az Európai GP-t.
Közben a Ferrari-istálló bejelentette, hogy szakít az utóbbi években gyakorolt szokásával, és nem F2004-nek, hanem 655-nek nevezi új négykerekűjét. A Scuderia 2000-ben tért rá az "évszámos" rendszerre, akkor F1-2000-nek nevezte autóját, utána jött az F2001, az F2002 és végül az F2003–GA, amelynek végére az egy éve elhunyt Gianni Agnelli monogramja került. Jean Todt csapatfőnök nem tért ki a név jelentésére, de elárulta, hogy a hétfőn bemutatandó 655-ös orra óriási meglepetés lesz. "Folytatni akarjuk a sorozatunkat, a kocsi orra mindenkit meglep majd" – mondta Todt, aki a többi csapatvezetővel együtt alaposan leszidta Michael Schumachert, mert a címvédő a téli pihenője során 15 mérföldnyi száguldás erejéig beült a ralivilágbajnok Petter Solberg Subarujába, és ezzel kockára tette életét.
A csapat többi pilótája Barcelonában tesztelt a vetélytárs gárdákkal, a motorhibával küszködő Rubens Barrichello és Luca Badoer azonban a Williams-BMW-k és Fernando Alonso régi Renault-ja mögött ragadt. A francia gyár új autóját kipróbálta Jarno Trulli, aki egy másodperccel elmaradt csapattársától. A Minardi kivételével az összes csapat tesztelt, a McLaren Valenciában gyakorolt. A Jordan kipróbálta a német Timo Glockot, aki ugyan gyors volt, de összetörte a sárga autót.

Formula–1-es tesztek, kedd

Barcelona: 1. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:15.710, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:15.822, 3. Alonso (spanyol, Renault R23, M) 1:15.896, 4. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:15.994, 5. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:16.989, 6. Trulli (olasz, Renault R24, M) 1:17.046, 7. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:17.082, 8. Davidson (brit, BAR-Honda, M) 1:17.309, 9. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:17.776, 10. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:17.965, 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:18.101, 12. Glock (német, Jordan-Ford, B) 1:19.625, 13. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:19.781, 14. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:20.384
Valencia: 1. Alex Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:10.526, 2. De La Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, M) 1:10.572
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik