Kezdjük a jó hírrel: a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős mégis versenyben van! Úgy tűnik, az Opel Fronterával autózó duó a két ellenőrző pont kihagyását megúszta nyolc óra büntetéssel és folytathatja a küzdelmet. A páros a táborban töltötte az éjszakát (körülbelül este tizenegykor ért Tidzsikdzsába) és délelőtt rendben elrajtolt.
16. nap, Tidzsikdzsa–Nuáksut (január 16.)összekötő szakasz: 3 km, speciálszakasz: 590 km, összekötő szakasz: 37 km
Könnyen lehet, hogy Fabrizio Meoni utolsó Dakar-részsikerének lehettünk tanúi
Könnyen lehet, hogy Fabrizio Meoni utolsó Dakar-részsikerének lehettünk tanúi
"Az egyes ellenőrző pont előtt elveszítettük az alsó lengőkar csavarját, és meg kellett várnunk a kamiont – mondta Szalay. – De nekik is gondjuk volt, úgyhogy két és fél órát rostokoltunk az út szélén, mire nagy nehezen tovább tudtunk menni. Akkor már tudtam, hogy limitidőn belül nem tudjuk majd teljesíteni a pályát, ezért úgy döntöttünk, egy másik irányt választunk és levágjuk az utat. Ezért kaptunk nyolc óra büntetést." Az első hírek szerint az ügynek még lett volna folytatása (este tárgyalta volna a versenyigazgatóság), mert bár az FIA-szabályok szerint lehet kihagyni ellenőrző pontot, a verseny szabályait most másként értelmezték. Utóbb mégis úgy döntöttek: hagyják versenyezni Szalayt és vele együtt azt a négy párost, amely ugyanúgy járt, mint ő. Talán eszükbe juthatott, hogy nem lenne fair a privát autósokkal szemben, ha kizárnák őket, miközben a Tidzsikdzsa–Nema szakaszon pontosan két csekkpontot hagyott ki a két gyári Nissan-pilóta, Ari Vatanen és Colin McRae is, és ők folytathatták a küzdelmet. Mindegy, a lényeg, hogy mégis van autós párosunk a mezőnyben, amely pénteken lapzártánkig az első ellenőrző ponton haladt át, méghozzá huszonötödikként. A Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert kamionos trió korán reggel szintén beért a táborba, viszont az ő sorsuk egyelőre bizonytalan, mert kaptak ugyan rajtidőt és el is indultak péntek reggel, de előző nap nem érintettek egyetlen ellenőrző pontot sem. Az ok: a laprugó végképp tönkrement a kamionban, és már esteledett, mire kicserélték. A KTM-csapattól kaptak egyet kölcsön, méghozzá azért, mert a sofőr szimpatizál a magyarokkal, van is egy telke hazánkban. Szóval mázlijuk volt, kérdés, hogyan döntenek a versenybírák. De nézzük, mi történt pénteken az élmezőnyben! Az autósoknál Maszuoka Hirosi nyerte meg a szakaszt, miközben a gyári menők közül Stéphane Peterhansel, Luc Alphand és Jean-Louis Schlesser a motorosok nyomait követve eltévedt. Áthatolhatatlan dűnék között találták magukat, és az összetettben továbbra is magabiztosan vezető Peterhansel csak abban reménykedett, hogy az amatőrök közül nem követték sokan a nyomaikat. Mert azok bizony két nap múlva se jönnének ki onnan… A francia egyébként még mindig nem mer a győzelemre gondolni, bár tudja, minden egyes kilométerrel közelebb kerül pályafutása első autóssikeréhez (motorral hatszor nyert). A motorosoknál Fabrizio Meoni megszerezte egyik utolsó szakaszgyőzelmét a Dakaron. A sivatagi show korábbi kétszeres győztese ugyanis most már végérvényesen eldöntötte: befejezi. (Elvileg még élő szerződése van a KTM-mel, de azt mondja, meggyőzi a vezetőket.) Nyolc évvel ezelőtt az is csak álom volt számára, hogy szakaszt nyerjen a Dakaron. Most, 46 évesen, két abszolút első helyezéssel a háta mögött igazán elégedett lehet. Az is. Főleg, hogy az utolsó versenyének vége felé megnyert egy elég nehéz szakaszt. A végső győzelemért folyó küzdelembe már nem szólhat bele, az valószínűleg Joan Roma és Richard Sainct közt fog eldőlni. Az első sikerére hajtó spanyol bevárta a mögüle rajtoló, háromszoros győztes franciát és a táv nagy részét együtt tették meg. Ez azt jelenti, hogy Roma előnye 7:07 percre csökkent, de nem aggódik, hiszen ennek normálisan elégnek kell lennie a a végső sikerhez. "Néha eszembe jut a győzelem – vallotta be Roma. – De amilyen gyorsan csak lehet, igyekszem elhessegetni magamtól a gondolatot, hogy újra tökéletesen tudjak koncentrálni." Túl sokáig már nem kell visszafognia magát, hiszen az idei Dakarból mindössze két nap van hátra.
26. Telefónica Dakar-rali 16. nap, Tidzsikdzsa–Nuáksut (összekötő szakasz: 3 km, szelektív szakasz: 590 km, összekötő szakasz: 37 km). Autósok: 1. Maszuoka Hirosi, Gilles Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 6:52:35, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 9:11 perc hátrány, 3. De Villiers, Jordaan (dél-afrikai, Nissan Pick-Up) 17:32 p h., 4. Kleinschmidt, Pons (német, olasz, Volkswagen Touareg) 21:54 p h., 5. Schlesser, Luquin (francia, belga, Schlesser-Ford) 32:43 p h., 6. Mayer, Schulz (német, Mitsubishi Pajero) 33:17 p h. Motorosok: 1. Fabrizio Meoni (olasz, KTM LC8) 6:55:46, 2. Sainct (francia, KTM LC4) 46 másodperc h., 3. Roma (spanyol, KTM LC4) 3:19 p h., 4. Cox (dél-afrikai, KTM LC4) 6:48 p h., 5. Despres (francia, KTM LC4) 8:23 p h., 6. Esteve Pujol (spanyol, KTM LC4) 15:03 p h. Kamionosok: 1. Firdausz Kabirov, Ajdar Beljajev, Dzsamil Kamalov (orosz, Kamaz) 8:19:33, 2. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland) 3:01 p h., 3. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 28:16 p h. Az állás 13 szakasz (kettőt töröltek a programból) után. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel 50:47:49, 2. Maszuoka 55:53 p h., 3. Schlesser 2:55:16 ó h., 4. Alphand (francia, BMW X5) 4:04:17 ó h., 5. Mayer 5:45:41 ó h., 6. Saby (francia, Volkswagen Touareg) 6:58:49 ó h. Motorosok: 1. Joan Roma 53:15:29, 2. Sainct 7:07 p h., 3. Despres 46:29 p h., 4. Cox 47:12 p h., 5. Ullevalseter (norvég, KTM 660) 1:56:15 ó h., 6. Meoni 3:03:38 Kamionosok: 1. Vlagyimir Csaguin 64:40:18, 2. Kabirov 1:02:54 ó h., 3. G. de Rooy 1:29:39 ó h. Következik: 17. nap, Nuáksut–Dakar (összekötő szakasz: 60 km, szelektív szakasz: 210 km, összekötő szakasz: 395 km)