A MOL Rt. csütörtökön délelőtt megtette utolsó ajánlatát Baumgartner Zsolt szponzorálására, de a Minardival a 2004-es idényre december 23-án szerződést kötő versenyző menedzsmentje elutasította azt, és megköszönte az olajipari vállalatnak a többéves együttműködést. Ezzel kilátástalanná vált Baumgartner Formula1-es szereplése, hiszen hiányzik a MOL Rt. részéről korábban felajánlott 380 millió forint abból a nyolcmillió dollárból, amelyet át kellene utalni a Minardi-istállóhoz. Az első részletet, kétmillió dollárt, csütörtökön kellett volna eljuttatni Paul Stoddart csapatához. Igaz, van hét nap haladék.
Frank Tamás (balra) és Baumgartner Antal hosszas veszôdés után sem tudott megegyezni a MOL-lal, ezért szakítottak vele (Fotó: Czagány Balázs)
Frank Tamás (balra) és Baumgartner Antal hosszas veszôdés után sem tudott megegyezni a MOL-lal, ezért szakítottak vele (Fotó: Czagány Balázs)
A MOL Rt. képviseletében Szórád József ügyvezető igazgató szerda délután ült tárgyalóasztalhoz Baumgartner Antallal, Baumgartner Zsolt édesapjával abból a célból, hogy újratárgyalja a szponzorálás feltételeit. A korábban 300 plusz 80 millió forintos szándéknyilatkozatát a MOL Rt. módosította, és a tárgyalás után új, viszszavonhatatlan szándéknyilatkozatot tett. Ebben azonban már csak 150 millió szerepel, amelyből 60 millió (állítólag a tavalyi Olasz Nagydíjra adott MOL-rész) az indulási összeg. A fele annak, amelyet – biztos forrás szerint – a MOL Baumgartner egyéves Formula–3000-es szereplésére adott. Az új szándéknyilatkozatban Baumgartner menedzsmentje által vállalhatatlan pontok is szerepeltek, ezért a versenyző képviselői visszautasították azt. A MOL Rt. ennek ellenére bejelentette, február 29-ig vár, ha esetleg a menedzsment meggondolja magát. Hogy mik is szerepeltek a szándéknyilatkozatban, amelyek nem vállalhatóak? Először is, Baumgartner Zsoltnak mind a 18 versenyen el kell rajtolnia, tehát a rajtrácsra került autójának a piros lámpák kialvása után el kell indulnia. Ezt azonban senki sem tudja garantálni, még a legjobb csapatok sem, hiszen velük is előfordul, hogy a felvezető körben elromlik az autójuk, és ez a veszély az idén fokozódik, hiszen a pilótáknak egyetlen motorral kell teljesíteniük egy-egy versenyhétvégét. És még nem is beszéltünk az esetleges sérülésekről… A következő érdekes pont a célba érésekről szól, a MOL a nagydíjak fele plusz egy, azaz tíz olyan versenyt akar, amelyen Baumgartnert leintik a kockás zászlóval. Erre sem mer kapásból igent mondani az, aki ismeri a technikai sportokat. A menedzsment sem mert. Egyébként a MOL minden célba érkezésért ötmillió forintot adna, és ha mind a 18 versenyen leintik a versenyzőt, az 90 milliót hoz, tehát összejön a 150 millió (már ha lesz 18 futam, mert még ez sem biztos). A pontszerzésért egységenként plusz 15 milliót adna a MOL. A premizálási rendszer értelmében az első szándéknyilatkozat 300 millió forintja úgy jön ki, hogy Baumgartner 18-szor rajthoz állna, ugyanennyiszer célba is érne, és még szerezne tíz pontot, ami a Minardi valaha volt legjobb idényét jelentené. "A premizálási rendszernek nincsen felső határa, a szándéknyilatkozatunk szerint akár négy-ötszázezer forint vagy még több is lehet a Baumgartner Zsolt számára nyújtott támogatásunk" – mondta Szórád József a MOL által összehívott csütörtöki sajtótájékoztatón. Az összejövetelen egyébként elhangzott, hogy a Minardi és a Jordan közti teljesítménybeli különbség (utóbbi javára) nagy részben befolyásolta a szerződésajánlat megszorítását, és hogy az olasz kiscsapat a Jordannel ellentétben nem tett lépéseket arra, hogy megismerkedjen a szponzorokkal és körbevezesse őket a létesítményeikben. (Az ügyvezető igazgató a Horvát Labdarúgó-szövetség 2.1 millárd forintos támogatási összegét is cáfolta.)
Szórád József (képünkön), a MOL Rt. ügyvezetô igazgatója csütörtöki sajtótájékoztatóján ismertette cége szponzorációs feltételeit (Fotó: Farkas József)
Szórád elmondta, hogy az eredeti tervezetben a 300 millió forinton felüli nyolcvanmilliót a technikai költségek fedezésére fordította volna. "Ez együtt jár a szponzorálással, hiszen az autókra és a ruhákra valahogy fel kell juttatni a logókat" – magyarázta Szórád. Ám utólag kiderült, hogy ebből a nyolcvanmillió forintból a MOL belépőket akart volna venni, tíz Paddock Club jegyet minden Európán kívüli, ötvenet pedig minden európai versenyre, ezen felül még több belépőt a Magyar Nagydíjra. Ha ehhez hozzávesszük az utazási költségeket, csaknem akkora összeg jön ki, mint amennyit a második szándéknyilatkozatban Baumgartner szponzorálására szánnak… Baumgartner menedzsmentje értetlenül áll a MOL feltételei előtt, és megszakította a kapcsolatot a vállalattal. Baumgartner Antal csütörtök este bejelentette, abbahagyja fia versenyzői pályafutásának építését, a további ügyeket Frank Tamásra bízza. "Roppant csalódott vagyok, be is fejezem ezt. A család mindent Zsolt pályafutására áldozott, és ő is mindent megtett, hgy idáig eljusson. Amíg külföldön pihent, lemondott a kockázattal járó hobbijairól, nem jet-skizett, nem búvárkodott, mert félt, hogy baja esik, és ugrik az F1-es szereplés. Ám nem miatta kerültünk ilyen helyzetbe, hanem a magyar közeg miatt. Ez a sporttársadalom és a politikusok hibája is, csúnya dolgokkal találkoztam a magyar sportban, és nem értem, hogy az állam miért tűri, hogy ez az országimázsnak is sokat használó ügy kútba essen" – fogalmazott Baumgartner Antal, akinek egy magánszemély már felajánlott kétmillió forint támogatást abban a reményben, hogy mások is követik a példáját, és mégis sikerül összeszedni a hiányzó részletet. A Minardi-csapat hétfőn kezdi meg a felkészülést a 2004-es idényre, egyelőre Baumgartner Zsolt nélkül.