A 445-ös rajtszámú kamion csütörtökön este nyolc óráig nem haladt át az egyes ellenőrző ponton.
Ez azt jelenti, hogy valószínűleg a Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert triónak is fel kellett adnia a versenyt, mivel az 548 kilométeres, dűnés szelektív szakaszt képtelenség sötétben teljesíteni.A gondok két nappal korábban, a Bobo Dioulasso–Bamako szakaszon kezdődtek, amikor a hatalmas porban a MAN elugrott egy bukkanón és nem az útra érkezett vissza, hanem az árokba. A kamion az oldalára dőlt és pont egy pocsolyában landolt, úgyhogy a fülke félig megtelt vízzel. A szakaszt teljesíteni tudta a trió, de a versenygép nem úszta meg sérülések nélkül. A szerdai szelektívet (annak a leírásával még adósak vagyunk, mivel a kamion lapzártánk után érkezett meg az ajun-el-atrúszi táborba) rögtön szereléssel kezdték a versenyzőink: az eséskor leeresztett az egyik kerék, de miután felfújták, úgy tűnt, nincs baja. Utóbb azonban, amikor beértek a dűnék közé és elkezdték leengedni a gumikat (csak kisebb guminyomással lehet közlekedni a homokon), az az ominózus kerék teljesen leeresztett. Húsz percbe telt, mire megjavították a felnit.Az átlagsebességük nem volt magasabb negyvennél – egyrészt azért, mert az autók által kijárt úton már nagyon nehéz haladni, másrészt a városokban szamarakat, teheneket kellett kerülgetni, ráadásul mindezt éjszaka, tök sötétben. És ahogy a mondás tartja, a baj nem jár egyedül. Eltört a laprugó, ami a kamion hátuljának rugózásáért felelős, ezért a MAN úgy viselkedett, mint egy "hintaló" (idézet a sofőrtől), össze-vissza imbolygott. Az ominózus alkatrészből nem volt tartalék, és ha lett volna, a csere akkor is hosszú időt vett volna igénybe, úgyhogy anélkül próbáltak meg rajtolni. Hogy végül tényleg elindultak-e és visszafordultak a táborba, vagy követték a versenyautót a műúton, azt még a rendezők sem tudták megmondani.