A Dakar szerdán a rondábbik arcát mutatta a versenyzőknek.Persze tudták, hogy az egész verseny egyik legnehezebb szakasza lesz a Tan-Tan és Atar közötti, de ami végül történt, arra talán senki sem számított.
7. nap, Tan-Tan–Atar (január 7.) Összekötő szakasz: 345 km, speciálszakasz: 701 km, összekötő szakasz: 9 km
A rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó francia Cyril Despres átvette a vezetést a motorosok versenyében
Azzal kezdődött, hogy a versenyzők alig néhány órát tölthettek a táborban, mert a maratoni táv miatt még az éjszaka folyamán el kellett rajtolniuk. No, ez rögtön nem sikerült néhány embernek: a topcsapatok közül a Mitsubishi a korábbi ralivilágbajnokot, Miki Biasiont veszítette el. Az olasz – hatalmas esése után – a rommá tört autóját még elvitte valahogy a táborig, ott azonban az a döntés született, hogy a rajtig hátralévő néhány órában nem lehet rendbe hozni a kocsiját. Talán csak akkor, ha a Mitsubishi összes szerelője azzal foglalkozott volna… Persze erről szó sem lehetett, hiszen van még három versenyzőjük, ráadásul kettő közülük az első két helyet foglalja el az összetettben. Az éllovas Maszuoka Hirosi a maratonin sem okozott csalódást a szurkolóinak, pedig a pálya rendkívül trükkös volt: az elején gyors, majd nagyon technikás. A dűnék homokja a megszokottnál is puhább volt, pokolian nehezen lehetett a tetejükre érni. Nem kevésbé nehezen, mint a mauritániai katonákkal bánni. "Egy katona megállított minket, és pénzt kért – újságolta Maszuoka. – Egyikük fegyvert tartott a fejemhez, de persze nem fizettem. Nagyon féltem. Remélem, ez volt az első és utolsó ilyen alkalom." Nem Maszuoka az egyetlen, aki így járt: Joan Romát is megállították, és az útlevelét akarták látni, valamint ötven eurót. A spanyol ezen úgy feldühödött, hogy szó nélkül otthagyta őket (idegességében ötödik lett a szakaszon), de nem sűrűn nézegetett a háta mögé, mivel ezeknél a katonáknál is fegyver volt. De térjünk vissza egy kicsit még az autós küzdelemre. A kétszeres Dakar-győztes Maszuoka elmondta: noha nagyon sok van még hátra a versenyből, úgy érzi, csapattársa, Stéphane Peterhansel lesz a legnagyobb ellenfele. A motorral hatszor nyerő francia hátránya majdnem 12 perc az összetettben, de így is ő a második. Az igazsághoz tartozik, hogy Peterhansel az ötszázadik kilométernél (miután megelőzte De Villierst és McRae-t) defektet kapott. Ez önmagában még nem lett volna olyan nagy baj, de utána már képtelenek voltak kellően összpontosítani. A harmadik dobogós pozíciót az autóépítő-fenomén, Jean-Louis Schlesser szerezte meg. A mindig magabiztos francia kijelentette: a Mitsubishik egyszerűen utolérhetetlenek. Az egyetlen esély a megelőzésükre, ha hibáznak a pilótáik. És ezt a többiek is így gondolják. Gregoire De Mevius szó szerint azt mondta: "naivak vagyunk, ha azt gondoljuk, hogy bármi esélyünk van velük szemben", és még a rali-világbajnoki mezőnyből az idén átigazoló Colin McRae is fejet hajtott a pajerósok előtt. "Meglepett, hogy Peterhansel milyen hihetetlenül gyors a dűnék között." Az 1995-ös skót ralivilágbajnoknak sem lehet oka panaszra, hiszen az összetett harmadik helyre zárkózott fel, miután törölték a gyorshajtásért kiszabott hét és fél perces büntetését. A hivatalos közlemény szerint McRae GPS-e nem mutatta ki egyértelműen, hogy gyorsan hajtott, de a nem hivatalos szerint azért vonták vissza, mert kifogásolta, hogy ha ő ennyit kapott, akkor Peterhansel miért csak ötöt, amikor végig húzták az összekötő szakaszon. A Dakar hírnevének jobb, ha az előbbi verziót hisszük el.
És akkor a motorosokról. Richard Sainct karja (amelyet három napja egy esés közben ütött meg) kevésbé fájt a homokos szakaszokon, így aztán simán nyert. A nap végén azt mondta: reggel egyszerűen csak fáradt volt a korai kelés miatt, most azonban egyenesen kimerült. Majd hozzátette: nem hiszi, hogy túl sokan befejeznék ezt a napot. Nos, a rendezők is felkészültek erre: a célállomás egész éjjel nyitva tart, de nem biztos, hogy ez sokat segít azoknak, akik a dűnék között rekednek éjszakára. Sainct a maga részéről egyre optimistább: ha mindennap hoz néhány percet az ellenfeleken, akkor sikerülhet ledolgoznia a hátrányát. Persze azért a riválisok is könnyítettek a dolgán: az összetettben eddig vezető Isidre Esteve Pujol először bukott, majd technikai gondokkal küszködött, úgyhogy visszaesett az összetettben. A vezetést így az eddig rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Cyril Despres vette át: "Jó a motorunk, de még nekünk is nehéz volt átjönnünk ezen a szakaszon. Képzelhetik, milyen lehet az amatőröknek. Ez a szakasz biztosan bekerül a rekordok könyvébe." A korábbi kétszeres győztes Fabrizio Meonit is megviselték az események: defektet kapott, és technikai gondok sújtották. A 46 éves pilóta úgy véli, talán égi jel ez, hogy be kell fejeznie a versenyzést. A szurkolótáborát elnézve rengetegen sajnálnák, ha ezt komolyan gondolja…
26. Telefónica Dakar-rali 7. nap, Tan-Tan–Atar (összekötő szakasz: 345 km; szelektív szakasz: 701 km; összekötő szakasz: 9 km) Autósok: 1. Maszuoka Hirosi, Gilles Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 5:58:35, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 5:02 p h., 3. Schlesser, Lurquin (francia, belga, Schlesser-Ford) 20:58 p h., 4. De Mevius, Guehennec (belga, francia, BMW X5) 21:26 p h., 5. McRae, Thorner (brit, svéd, Nissan Pick-Up) 25:48 p h., 6. Mayer, Schulz (német, Mitsubishi Pajero) 32:52 p h.
Motorosok: 1. Richard Sainct (francia, KTM LC4) 6:39:33, 2. Brucy (francia, KTM LC4) 7:07 p h., 3. Despres (francia, KTM LC4) 8:33 p h., 4. Cox (dél-afrikai, KTM LC4) 9:00 p h., 5. Roma (spanyol, KTM LC4) 12:19 p h., 6. Lundmark (svéd, KTM 660) 15:37 p h.
Kamionosok: 1. Vlagyimir Csaguin, Szemjon Jakubov, Szergej Szavosztyin (orosz, Kamaz) 7:29:53, 2. De Azevedo, Tomecek, Martinec (brazil, cseh, cseh, Tatra) 13:52 p h, 3. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland, DAF) 24:00 p h.
Az élcsoport 7 nap után Autósok: 1. Maszuoka 13:40:58, 2. Peterhansel 11:42 p h., 3. McRae 41:29 p h., 4. De Mevius 43:59, 5. Schlesser 48:04 p h., 6. Mayer 1:20:54 Motorosok: 1. Cyril Despres 15:23:30, 2. Roma 3:03 p h., 3. Sainct 3:21 p h., 4. Cox 5:01 p h., 5. Brucy 11:26 p h., 6. Ullevalseter (norvég, KTM 660) 20:14 p h. Kamionosok: 1. Csaguin 17:06:10, 2. G. de Rooy 30:14 p h., 3. De Azevedo 40:21 p h.