Palik felborult és megsérült

Tóth anita jelenti Tan-TanbólTóth anita jelenti Tan-Tanból
Vágólapra másolva!
2004.01.06. 22:06
Címkék
Darázsi Gábor tárgyilagosan csak annyit mondott: defekt! Néhány pillanattal később a kék Bowler elkezdte borzalmas "táncát"  ötöt fordult, mire végre nagy nehezen megállt. Palik László percekig nem szállt ki a kocsijából. Annyira fájt a jobb kézfeje, hogy erősen kellett koncentrálnia, el ne ájuljon. A doktorok tíz percen belül megérkeztek, ellátták a versenyzőt, infúziót és jó adag fájdalomcsillapítót adtak neki. Csakhogy néhány újabb sérült miatt körülbelül öt óra alatt értek be vele a táborba.
6. nap, Ouarzazate–Tan-Tan (január 6.)
Összekötő szakasz: 176 km, speciálszakasz: 351 km,
összekötő szakasz: 276 km

Palik Lászlót kézsérülése gátolta meg abban, hogy elérje célját, a Dakarba jutást
Palik Lászlót kézsérülése gátolta meg abban, hogy elérje célját, a Dakarba jutást
Palik Lászlót kézsérülése gátolta meg abban, hogy elérje célját, a Dakarba jutást
Szó se róla, elég rosszul nézett ki. Fájdalmat addigra már nem érzett (talán csak a szíve sajgott egy kicsit a szomorúságtól), de fázott, és bágyadt volt a gyógyszerektől. Még egy félszeg mosolyra is futotta tőle: "Nem arról vagyok híres, hogy bármit is befejezetlenül hagynék, de most örülök, hogy így történt, hogy itt vagyok, hogy beszélgetünk – kezdte Palik. – Nagyon nagyot estünk, de nem okolom magam, én mindent megtettem, amit ilyenkor kell. De hiába ellenkormányoztam és álltam a gázon, az autó irányíthatatlanná vált. A legjobban azért annak örülök, hogy Gabinak semmi baja sem esett."
Utóbb kiderült: Paliknak elrepedt a csuklója, és néhány öltéssel össze kellett varrni a kezét a hüvelykujjánál, de a kézfejének többi sérülését a hatalmas vérömlenytől nem tudták megállapítani. Hamarosan repülővel Franciaországba szállítják, onnan pedig haza.
Palikék számára tehát sajnos véget ért a verseny, de a többi magyarnak is támadtak nehézségei a keddi szakaszon. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős próbált sietni, hogy a lehető legkorábban elrajtolhasson a szerdai hosszú szakaszon, ám ennek az lett az eredménye, hogy a nagy porban nem tudta elkerülni a nagy gödröket és sziklákat. Eltört az első differenciálmű, ráadásul korábban már negyven percig állt a kettős a kamionra várva, mert eltört egy létfontosságú csavar az ékszíjnál. Lesz tehát egy kis munka éjszaka a Fronterán, de a lényeg, hogy reggel rajtolhatnak.
Csakúgy, mint a Kis Sándor, Czeglédi Péter duó, amely ha lassan is, de közeledik a tábor felé. Az eddig szinte hibátlan Nissan Pick-Upban eltört a nyelestengely (ez a váltó egyik alkatrésze), így pedig elég nehéz vele haladni. Kiséket éjszakára várták a táborba, és valószínűleg kapnak vagy három óra büntetést, de feltett szándékuk, hogy mennek tovább.
A Liszi László, Rack György duó a dízel Pajeróval hétfőn késő éjszaka megérkezett a táborba (négy órán keresztül ásott a merzugai dűnesoron), és kedden rendben elrajtolt. Lapzártánkkor túl volt két ellenőrző ponton, és haladt a cél felé.
És akkor nézzük, hogy alakult az élmezőny sorrendje ezen a napon! Az autósoknál az elmúlt 24 óra jó példa volt arra, hogy a Dakaron milyen gyorsan változik a helyzet. Stéphane Peterhansel megnyerte a hétfői szakaszt, majd öt perc büntetést kapott, mert elromlott a váltója, és a csapattársai húzták-tolták be a táborba. Az összetettbeli előnye alig több mint egypercesre csökkent, és kedden végleg el is fogyott egy defekt miatt. A szakaszgyőzelmet Maszuoka Hirosi szerezte meg, aki így az összetettben is az élre állt. A japán címvédő két Nissan-pilótát előzött meg, a dél-afrikai De Villiers-t, valamint az első dobogós helyét szerző Dakar-újonc ralivilágbajnokot, Colin McRae-t. (A skót pilóta egyébként szintén kapott büntetést hétfőn: gyorshajtásért Ouarzazatéban 7:30 percet.)
A motorosoknál teljes spanyol sikert hozott a nap: Joan Roma megszerezte idei első szakaszgyőzelmét, Isidre Esteve Pujol pedig megtartotta vezető pozícióját az összetettben. A gyári KTM-mezőny létszáma eggyel csökkent: Giovanni Sala nagyot esett, eltört két bordája, és fel kellett adnia a küzdelmet. Csakúgy, mint a magyar Perepatics Richárdnak, aki reggelre nem lett kész a motorja javításával, így nem ért oda idejében a rajthoz. A másik honfitársunk, Szilvási Péter azonban lapzártánkkor még versenyben volt, de még a szelektív szakaszon haladt.
A kamionosok mezőnyében Vlagyimir Csaguin idei második részsikerét aratta a Kamazzal, a Darázsi Zsolt vezette MAN pedig a 24. helyen ért célba, ami szintén említésre méltó.
Folytatás szerdán, a Dakar leghoszszabb és legnehezebb szakaszával…

26. Telefónica Dakar-rali
6. nap, Ouarzazate–Tan-Tan
(összekötő szakasz: 176 km, szelektív szakasz: 351 km, összekötő szakasz: 276 km)
Autósok: 1. Maszuoka Hirosi, Gilles Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 3:09:40, 2. De Villiers, Jordaan (dél-afrikai, Nissan Pick-Up) 2:57 perc hátrány, 3. C. McRae, Thorner (brit, svéd, Nissan Pick-Up) 5:41 p h., 4. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 7:52 p h., 5. De Mevius, Guehennec (belga, francia, BMW X5) 8:12 p h., 6. Alphand, Magne (francia, BMW X5) 9:03 p h., …80. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Frontera) 2:42:47 ó h.
Motorosok: 1. Joan Roma (spanyol, KTM LC4) 3:32:26, 2. Esteve Pujol (spanyol, KTM LC4) 2:25 p h., 3. Caldecott (ausztrál, KTM 660) 3:42 p h., 4. Despres (francia, KTM LC4) 4:03 p h., 5. De Gavardo (chilei, KTM LC4) 4:31 p h., 6. Cox (dél-afrikai, KTM LC4) 4:38 p h.
Kamionosok: 1. Vlagyimir Csaguin, Szemion Jakubov, Szergej Szavosztyin (orosz, Kamaz) 4:02:09, 2. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland, DAF) 3:28 p h., 3. Kabirov, Beljajev, Kamalov (orosz, Kamaz) 6:43 p h., …26. Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert (magyar, MAN) 1:56:54 ó h.
Az állás 6 nap után. Autósok: 1. Maszuoka 7:42:23, 2. Peterhansel 6:40 p h., 3. De Villiers 17:50 p h., 4. Alphand 18:48 p h., 5. De Mevius 22:33 p h., 6. C. McRae 23:11 p h., …79. Szalay 6:06:00 ó h.
Motorosok: 1. Isidre Esteve Pujol 8:32:47, 2. Roma 1:54 p h., 3. Despres 2:37 p h., 4. Meoni (olasz, KTM LC8) 4:32 p h., 5. Cox 7:11 p h., 6. Caldecott 8:58 p h.
Kamionosok: 1. Csaguin 9:36:17, 2. G. de Rooy 6:14 p h., 3. De Azevedo (brazil, Tatra) 26:29 p h., …21. Darázsi 4:12:29 ó h.
A többi magyar versenyző eredményéről lapzártánkig nem érkezett hír.
Következik: 7. nap, Tan-Tan–Atar (összekötő szakasz: 345 km, szelektív szakasz: 701 km, összekötő szakasz 9 km)

Szavazás

Célba ér-e a Szalay, Bunkoczi páros a Dakaron?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik