Kis Dakar többen a nagymenők közül így nevezték a hétfői napot, azért, mert az összes akadállyal meg kellett küzdeniük a versenyzőknek, ami a sivatagi show-n előfordul.
Kisék kockázatmentesen és sikerrel vették a hétfôi szakasz rejtegette akadályokat
Kisék kockázatmentesen és sikerrel vették a hétfôi szakasz rejtegette akadályokat
Volt itt köves, sziklás szakasz, hatalmas dűnék és puha homok. A magyar versenyzők eredményesen birkóztak meg velük, bár egyikük sem említette, hogy túlságosan könnyű lett volna nap. Sőt… Ahogyan az utóbbi napokban már megszokhattuk, a Kis Sándor, Czeglédi Péter duó volt a legjobb magyar az autósok között. Még úgy is, hogy a Nissan Pick-Up hátsó lengéscsillapítóját nem sikerült tökéletesen beállítani, ezért aztán az autó nem viselte túl jól a nagy sebességet. A korábbi autókrosszbajnok immár a dűnék között is otthon érzi magát: úgy ment át a Merzugán, hogy még csak fel sem vetődött az ásás gondolata. "Nem autóztunk versenytempót, mert a kocsi hátuljából szörnyű hangok jöttek, ha egy kicsit gyorsan mentünk, de jót túráztunk" – mondta Kis. Az összetettben harmincon belülre került (29.), tehát neki valószínűleg a következő napon sem kell botorkálnia a sötétben. Márpedig ez hihetetlenül nagy előny. Hogy mekkora is, arról Szalay Balázs és Bunkoczi László sokat tudna mesélni. A hatodik Dakarján autózó pilóta az előző napi technikai gond miatt (elszakadt az ékszíj a Fronterában) az utolsó helyről volt kénytelen rajtolni. Ez pedig azt jelentette, hogy körülbelül negyven kamion indult előtte. Persze jó néhányuknál sokkal gyorsabb volt, ám az előzés nem olyan könnyű, ha az ember átláthatatlan porban autózik, és nem akar kockáztatni azzal, hogy a járt utat a járatlanra (a köves sziklásra) cseréli. "Technikai gondunk nem volt, de a por miatt jó néhányszor meg kellett állnunk – idézte viszsza Szalay. – Így legalább egy órával tovább tartott a szelektív szakasz, mint normálisan. Idegtépő volt az egész, de szerencsére túl vagyunk rajta, és az összetettben is előrébb léptünk a nyolcvankettedik helyre." A Palik László, Darázsi Gábor páros is húsz helyet nyomult előre az összetettben, ami nagyon jól jöhet majd a következő napokban. A Bowlerrel autózó pilóta most sajnálhatta csak igazán az elvesztegetett öt percet, amit a vasárnapi szakaszon ácsorogva töltött, miután az egyik tócsában vizet szívott a Wildcat motorja. Ha az a hátrány nincs, akkor nekik sem kellett volna kamionokat kerülgetniük. "A rettegett merzugai dűnesoron úgy mentünk át, mint kés a vajon, ezért elégedett vagyok – így Palik. – Annak is örülök, hogy ez a kis autó jól bírta a gyűrődést, pedig sokszor semmit sem láttunk, egyik szikláról a másikra estünk." Az autósok közül egyedül a Liszi László, Rack György kettős nem ért célba lapzártánkig: az ellenőrző pontokról érkező hírek szerint a dízel Pajerót irányító duó szépen haladt, és minden esélye megvolt, hogy az éjszaka folyamán beérjen a táborba. Még az előző nap krónikájához tartozik, hogy a Benyó Miklós, Maurer Péter kettős (ahogyan arról már hírt adtunk) nem folytathatta a viadalt, mivel Tangerben másfél órát késett a rajtról. A motorosaink közül mindkettő teljesítette a kitűzött célt: túllendült ezen a csöppet sem könnyű hétfői szakaszon. Ezúttal is Perepatics Richárd volt a gyorsabb, igaz, csak néhány helyezéssel végzett előrébb, mint Szilvási Péter. Érdekesség, hogy Perepatics a vasárnapi szelektív szakaszon az összes iratát elhagyta – beleértve az útlevelet, a licencet és a jogosítványt is. Ezek egy részét az egyik itt forgató televízió munkatársai megtalálták, csak éppen az útlevél nincs meg, az összes vízummal együtt. Nos, a rendezők bizonyára mindent megtesznek majd, hogy folytathassa a viadalt, szerdán ennek ellenére nem lesz könnyű belépnie Mauritániába. Szilvási is jól van, bár vasárnap éjszaka szinte jégbe fagyva érkezett meg a táborba. Azt mondja, nem készült fel a hóra, a jeges szélre, így körülbelül félórán keresztül "olvadozott" a tábortűznél. Persze hétfőn sem volt sokkal melegebb a naplemente után, úgyhogy a koreográfia valószínűleg nem változik. A kamionosaink közül lapzártánkig csak a Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert trió teljesítette a távot – a vasárnapi briliáns kilencedik pozíció után ezúttal meg kellett elégednie a 16. helyezéssel. Persze szégyenkezésre nincs ok, ráadásul a játszma még korántsem ért véget…
26. Telefónica Dakar-rali 5. nap, el-Rasidia–Ouarzazate (összekötő szakasz: 56 km, szelektív szakasz: 337 km, összekötő szakasz: 182 km) Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 3:14:11, 2. Maszuoka, Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 4:35 p h., 3. De Villiers, Jordaan (dél-afrikai, Nissan Pick-Up) 12:55 p h., 4. Alpand, Magne (francia, BMW X5) 13:38 p h., 5. De Mevius, Guehennec (belga, francia, BMW X5) 14:05 p h., 6. C. McRae, Thorner (brit, svéd, Nissan Pick-Up) 14:17 p h., …29. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Pick-Up) 59:09 p h., …67. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Frontera) 2:12:04 ó h., …79. Palik László, Darázsi Gábor (magyar, Bowler Wildcat) 2:33:22 ó h. Motorosok: 1. Isidre Esteve Pujol (spanyol, KTM 660) 3:44:27, 2. Roma (spanyol, KTM LC4) 16 mp h., 3. Meoni (olasz, KTM LC8) 22 mp h., 4. Despres (francia, KTM LC4) 42 mp h., 5. Caldecott (ausztrál, KTM 660) 3:47 p h., 6. Cox (dél-afrikai, KTM LC4) 4:26 p h., …165. Perepatics Richárd (magyar, KTM) 4:07:24 ó h., …170. Szilvási Péter (magyar, Suzuki) 4:43:02 ó h. Kamionosok: 1. Vlagyimir Csaguin, Szemjon Jakubov, Szergej Szavosztyin (orosz, Kamaz) 4:00:27, 2. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland, DAF) 4:23 p h., 3. De Azevedo, Tomecek, Martinec (brazil, cseh, cseh, Tatra) 13:01 p h., …16. Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert (magyar, MAN) 2:03:05 ó h. Az állás 5 nap után. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel 4:26:31, 2. Maszuoka 1:12 p h., 3. De Mevius 15:33 p h., 4. Alphand 15:57 p h., 5. De Villiers 16:05 p h., 6. McRae 16:12 p h., …29. Kis 1:15:19 óra h., …77. Palik 3:06:53 ó h., …82. Szalay 3:24:25 ó h. Motorosok: 1. Isidre Esteve Pujol 4:57:56, 2. Meoni 36 mp h., 3. Despres 59 mp h., 4. Roma 4:19 p h., 5. Cox 4:58 p h., 6. Sala (olasz, KTM LC4) 6:43 p h., …164. Perepatics 4:59:38 ó h., …170. Szilvási 6:24:26 ó h. Kamionosok: 1. Vlagyimir Csaguin 5:34:08, 2. G. de Rooy 2:46 p h., 3. De Azevedo 16:43 p h., …16. Darázsi 2:15:35 ó h. Következik: 6. nap, Ouarzazate–Tan-Tan (összekötő szakasz: 176 km, szelektív szakasz: 351 km, összekötő szakasz: 276 km)