Az utolsó nap Afrika előtt homokbuckákkal nehezítve. Igaz, ez a homok még nem az a homok, de sokak szerint, ha a sivatag végig olyan lenne, mint a castellóni tengerpart, akkor egyetlen autó vagy motor sem érne célba.A Dakar-rali harmadik napjára rendelt 9 kilométeres szelektív szakasz homokja ugyanis annyira "fogós" és mély volt, hogy jónéhányan csak küszködtek vele.A magyarok közül mindenki teljesítette a távot több-kevesebbsikerrel , a két motorból, öt autóból és három kamionból álló csapat elindult a kikötőbe, hogy Afrika felé vegye az irányt.
A magyar autósok közül eddig a harminckettedik helyen álló Kis Sándor, Czeglédi Sándor kettôs szerepel a legjobban a Dakaron (Fotó: Czagány Balázs)
A magyar autósok közül eddig a harminckettedik helyen álló Kis Sándor, Czeglédi Sándor kettôs szerepel a legjobban a Dakaron (Fotó: Czagány Balázs)
De nézzük csak szép sorjában, mi is történt a mieinkkel! Motorosaink továbbra is a mezőny hátsó régióiban helyezkednek el, de mind a ketten versenyben vannak, és számukra ez a legfontosabb. Szilvási Péternek szombaton volt egy kis gondja a motor elektronikájával, de a szervizcsapat gyorsan és precízen dolgozott, a versenyző pedig ezt azzal hálálta meg, hogy a tavalyinál gyorsabban teljesítette a szakaszt. Perepatics Richárd eddig megúszta nagyobb technikai gond nélkül, és rettenetesen várja már a sivatagi szakaszokat. Az autós indulóinkkal kapcsolatban rossz hírrel kell kezdenünk: a Benyó Miklós, Maurer Péter kettős autója háromszor gyulladt ki egymás után, mert a turbó rányomta az olajat a motorra. Szerencsére sikerült eloltani a lángoló kocsit, és úgy tûnik, a motor sem sérült meg komolyabban, de egy turbócserére mindenképp szükség lesz. A Terracan ugyanis saját erejéből (pontosabban nem létező erejéből) ezt a kilenc kilométert sem volt képes teljesíteni, márpedig ennél jóval hosszabb szakaszok következnek vasárnaptól. A lényeg: a Vadas Tamás által vezetett csapatkamion kiszabadította a homok fogságából Benyóékat, akik így (ha a 820 kilométeres összekötő szakasz végén időben érnek a kikötőbe, és felszállnak a kompra) időbüntetéssel folytathatják a viadalt. Ezen a napon (ahogy a korábbiakon is) Kis Sándor és Czeglédi Péter volt a leggyorsabb magyar duó. A korábbi autókrosszbajnok ezúttal a 36. helyet csípte el, és bár voltak olyan részei a pályának, ahol "állt a gázon", az ugratókon inkább spórolt, hiszen tudta, délután még vár rá több száz kilométer összekötő szakasz. "A pénteki sáros fiaskó nem kellett volna, akkor előrébb lennénk az összetettben is – mondta Kis. – De sajnos nem számítottam ekkora sárra Narbonne-ban, emiatt tetemes hátrányt gyûjtöttem. No de a verseny még csak most kezdődik." Szalay Balázs és Bunkoczi László túllendült az előző napi kormányszervóhibán, de ezt a napot sem úszta meg technikai gond nélkül: a visszakapcsolásoknál a sebességváltó rakoncátlankodott. Ráadásul a hatodik Dakarján induló mérnökember még jól magára is ijesztett: előtte rettenetesen füstölt egy autó, és mivel a füstből az ő Fronterájukba is jutott bőven, azt hitte, valami baj van. Utóbb azonban kiderült, nem volt ok az aggodalomra. "Az Opel kezd egyre jobban összeállni, kellett ez a néhány nap Afrika előtt, hogy az apró részletek is stimmeljenek – mondta Szalay. – Az összetett állással elégedett vagyok, Európa után az első ötvenben akartam lenni, és ez sikerült." A navigátor egyelőre szokja az ismeretlen terepet, hiszen a rali, ahonnan jött, egészen más. Ilyen süppedős homokban, mint szombaton, korábban sohasem versenyzett Bunkoczi, pedig ennél csak több homok jön. De nem lehet gond, hiszen nem neki kell vezetni, elég, ha odatalál, ahova kell. Szalayék egyébként szombaton kaptak két perc büntetést, de egyelőre nem világos, hogy miért. Palik László és Darázsi Gábor feltett szándéka az volt, hogy valahogy végigvergődnek ezen a szakaszon, aztán jöhet az igazi Dakar, a sivatag. De ahhoz képest, hogy ez a világ legnehezebb terepraliversenye, illetve hogy százszázalékos biztonságra törekedett a pilóta, elég gyorsan átértek a szakaszon. "Egy éve ugyanitt álltunk a célban, és majdnem éppen ugyanez volt az útvonal is, de most valahogy veszélyesebbnek éreztem a szakaszt – vallotta be Palik. – Talán azért, mert kevésbé spóroltunk, mint tavaly. Persze most is maradt bennünk tartalék, de ezzel a kocsival nem lehet úgy óvatoskodni, ahogyan a Toyotával lehetett." Paliknak egyébként az utóbbi napokban gyomorpanaszai voltak, de azt mondja, mostantól doktor Bowlernek szólítja a versenygépét, mert amint beleül, elillan minden baja. A Liszi László, Rack György páros két napja várt arra, hogy végre gyorsan autózhasson, hiszen pénteken nem tudta teljesíteni a szelektívet (egy Buggy elakadt és törölték a szakaszt), emiatt aztán eléggé hátul is rajtolt a mitsubishis kettős, és jó néhány elakadt kocsit kellett kikerülnie. Így is javított azonban a helyezésén. A kamionosok közül Vadas Tamásék voltak a legjobb magyarok, de a többiek is megkezdték a felzárkózást. A Darázsi Zsolt vezette MAN már túl van az első ugrásán is, és a "személyzet" nagyon élvezi a száguldást.