Egy szakasz, amelyen megnyerni nem lehet a versenyt, csak elveszíteni. Pontosan ilyen volt a Narbonne környéki szelektív, amely már évek óta szerepel a Dakar-rali programjában. De ekkora sár talán még sohasem volt rajta.
David Fretigné szokatlan fölénnyel, 15 másodperces elônnyel gyôzött a motorosoknál
David Fretigné szokatlan fölénnyel, 15 másodperces elônnyel gyôzött a motorosoknál
A csütörtöki esőzés jó néhány helyen sártengerré változtatta a ralipályának is beillő, kanyargós, dombok között vezető utat. Végül éppen ez lett az oka annak, hogy nem mindenki tudta teljesíteni a 25 kilométeres távot. Negyvenhét autó célba ért, amikor a 242-es rajtszámú Claude Arnoux Buggyja elakadt az egyik szűk részen, és a mögötte érkezők nem tudták kikerülni. A szervezők mindent megtettek annak érdekében, hogy a népes közönség a show végét is élvezhesse, ám amikor a földmunkagép is elakadt, nem volt mit tenni, a korábban elrajtolókat visszafordították, a többiekkel pedig közölték, törölték a szakaszt. Aki végigért, azt értékelték, a többiek a szabályoknak megfelelően átlagidőt kaptak, amelyet 34:21 percben állapítottak meg a szervezők (a leglassúbb öt pilóta idejét vették alapul). Ez utóbbival kellett beérnie a Palik László, Darázsi Gábor kettősnek, amely éppen a fent említett Buggy mögött autózott, amikor az pórul járt. De a Bowlert irányító duó legalább látta a pályát, nem úgy, mint a Benyó Miklós, Maurer Péter, valamint a Liszi László, Rack György páros, amely csak a sorban állásig jutott. Palikék így a 47., Benyóék a 74., Lisziék a 105. helyről rajtolnak szombaton. Az autósok mezőnyéből egyébként Josep-María Servía volt a leggyorsabb, aki négy-öt párost megelőzött a 25 kilométeres táv során. Utóbb meg is köszönte, hogy sportszerűen félreálltak. Persze akkor még nem tudta, hogy az övé a legjobb idő, nem is remélte, hiszen a kétkerék-meghajtású Buggykat nem éppen a mély sárra tervezték. Servía mégis nyerni tudott, méghozzá az egyik bajnokaspiráns, Stéphane Peterhansel előtt. A Mitsubishi sztárja, aki motorral hatszor diadalmaskodott a viadalon, nem akart kockáztatni, azt mondta, ahhoz túl sok veszélyes része volt a pályának. A rendezőség egyébként néhány héttel ezelőtt engedélyezte a topcsapatok pilótáinak, hogy kerékpárral bejárják a pályát (két keréken négy órába telt), és ezt a BMW pilótái rendkívül hasznosnak ítélték. Lehet valami abban, amit mondanak, hiszen Grégoire de Mevius a harmadik, a korábbi lesiklóbajnok Luc Alphand a negyedik pozíciót harcolta ki. Az első esés is megtörtént az élmezőnyben: a gyári Nissant kormányozó Giniel De Villiers "fejtetőre tette" a kocsiját, szerencsére tovább tudott menni, csak a kitört szélvédő miatt a felismerhetetlenségig sáros lett az arca. A kocsit itt-ott ki kell kalapálni, de működőképes. Nagyobb baj, hogy a csapat az újévi prológ utáni összekötő szakaszon elveszítette a gyorsszervizes versenyzőjét: Yves Loubet elektronikai gondok miatt nem tudja tovább segíteni csapatát. A pénteki távot teljesítő két magyar párosnak szerencsére ekkora gondja nem volt, de egyforma problémákkal küszködött: egyikük sem sáros talajra való gumit választott. A Kis Sándor, Czeglédi Péter duónak jó néhányszor tolatnia is kellett, mert a csúszós úton nem mindig sikerült elsőre befordulni a kanyarokba. Így is ez a kettős volt a gyorsabb – a 32. helyen végzett. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros Fronterájával más baj is volt: a hatodik Dakarján induló pilóta keze teljesen kikészült, mert a kormányszervó nem működött rendesen. Az ominózus alkatrészt előző este már kicserélték, de az újjal sem volt jobb, úgyhogy inkább viszszatették a régit. Valami más megoldást kell tehát találniuk. A motorosoknál David Fretigné tarolt. Ez a szó azért indokolt, mert normálisan csupán néhány másodperc különbség szokott lenni a motorosok között még a hosszabb szakaszok után is, a francia versenyző ezzel szemben 15 másodperccel volt gyorsabb Cyril Despres-nél és 57-tel Joan Románál. A szakaszgyőzelem megszerzésében a mezőny egyetlen kétkerék-meghajtású versenygépe volt a segítségére, amelyet a Yamaha most először vet be a Dakaron. Érdekesség, hogy a narbonne-i szakaszt az utóbbi években megnyerő Richard Sainct "csak" a negyedik lett. A címvédő franciának a jelek szerint nem fekszik túlságosan a sáros talaj. A másodikként végző Despres-nél lelkesebb embert viszont aligha lehetett volna találni a motorosok között: a tavalyi összetett második azt mondta, úgy érezte magát, mintha ő lett volna Grönholm vagy Mäkinen. A két magyar motoros nem akart hasonlítani a fent említett ralivilágbajnokokra, úgy gondolta, jobb, ha semmiféle rizikót sem vállal. Perepatics Richárd és Szilvási Péter a mezőny hátsó felében ért célba, ez azonban egyáltalán nem zavarta őket, hiszen tudják: a Dakar nem itt (Európában) és nem most dől el.
26. Telefónica Dakar-rali 2. nap, Narbonne–Castellón (összekötő szakasz: 6 km, szelektív szakasz: 25 km, öszszekötő szakasz: 500 km) Autósok: 1. Josep-María Servía, Francois Borsotto (spanyol, francia, Schlesser-Ford) 25:00, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 3 másodperc hátrány, 3. De Mevius, Guehennec (belga, francia, BMW X5) 26 mp h., 4. Alphand, Magne (francia, BMW X5) 35 mp h., 5. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero Evo) 41 mp h., 6. Maszuoka, Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 59 mp h., …32. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Pick-Up) 4:43 perc h., …35. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Frontera) 4:53 p h. A Palik László, Darázsi Gábor (magyar, Bowler Wildcat), a Benyó Miklós, Maurer Péter (magyar, Hyundai Terracan) és a Liszi László, Rack György (magyar, Mitsubishi Pajero) kettős a forgalmi akadályok miatt nem tudott elindulni, így a szervezőktől átlagidőt, 34:21 percet kapott. Motorosok: 1. David Fretigné (francia, Yamaha 450-2WD) 22.47, 2. Despres (francia, KTM LC4) 15 mp h., 3. Roma (spanyol, KTM LC4) 57 mp h., 4. Sainct (francia, KTM LC4) 58 mp h., 5. Sala (olasz, KTM LC4) 1:01 p h., 6. Coma (spanyol, KTM 660) 1:02 p h., …178. Perepatics Richárd (magyar, KTM) 18:18 p h., …188. Szilvási Péter (magyar, Suzuki) 24:38 p h. Következik (3. nap): Castellón–Tanger, összekötő szakasz: 2 km, szelektív szakasz: 9 km, öszszekötő szakasz: 820 km