Szakaszról szakaszra

Vágólapra másolva!
2003.12.29. 18:01
Címkék
A 2004-es Telefónica Dakar-rali útvonala, térképpel, számokkal, eredményekkel.
A 2004-es Telefónica Dakar-rali útvonala:

1. szakasz (január 1., 396,5 km): Région D'Auvergne–Narbonne (Franciaország)
Öt autós, két motoros és három kamionos magyar egység vágott neki a Dakar-rali 11 052 kilométeres távjának. A hó és a hideg ellenére valóságos népünnepély volt a prológon – körülbelül tízezer ember kísérte figyelemmel a pályák szélén az eseményeket. Az autósaink közül a Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős végzett a legelőkelőbb pozícióban, a 29. lett. Várható volt egyébként, hogy az autókrosszban nyolc bajnoki címet szerző pilóta szeretni fogja ezt a kanyargós, ugratós, vizesárkos pályát, ugyanis sokban hasonlított a krosszarénákhoz.

Kis nem látott, de gyors volt
Sinozuka Kendzsiro ismételt
Richard Sainct szerint a siker titka, hogy ne hibázz


2. szakasz (január 2., 531 km): Narbonne–Castellón (Franciaország– Spanyolország)
A Narbonne környéki szelektív szakaszon is Kisék voltak a leggyorsabb magyarok (36. hely), bár a pilóta így is bosszankodott amiatt, hogy ha sárgumit tesz fel az autóra, még jobb lehetett volna. Rajta kívül csak Szalay Balázsnak adatott meg, hogy végigmenjen a rali-vb tesztpályáján – a többiek ugyanis egy elakadt versenyző miatt átlagidőt kaptak.

Sivatag helyett sárdagasztás


3. szakasz (január 3., 831 km): Castellón–Tanger (Spanyolország–Gibraltár)
A Benyó Miklós, Maurer Péter kettős autója háromszor gyulladt ki egymás után, mivel a turbó rányomta az olajat a motorra. Szerencsére sikerült eloltani a lángoló kocsit, és a csapat útra kelt Marokkóba.

Csak most kezdődik a verseny
Végre irány a mesebeli Afrika


4. szakasz (január 4., 752 km): Tanger–el-Rasidia (Marokkó)
Benyóék hiába szálltak kompra, a versenyt nem folytathatták, mert a szervizkamion csak később érkezett meg Marokkóba, viszont a Terracan motorjával gondok voltak. Hiába csinálták meg a kocsit, a rajtról lekéstek, és feladták a küzdelmet. Nem hagyta magára Benyót, és kiállt a versenyből a Vadas Tamás vezette kamion is, amely pedig addig viszonylag jól állt az öszetettben. Szalay Balázs körülbelül negyven percig vesztegelt a szakasz közepén – ennyi időbe telt, mire kicserélte az Opelen az elszakadt ékszíjat. A Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert kamionos trió a szenzációs kilencedik helyen zárta a szakaszt.

Ari Vatanen félszázadik sikere


5. szakasz (január 5., 575 km): el-Rasidia–Uarzazate (Marokkó)
A kis Dakarnak nevezett szakaszon Kis Sándor került egyedül harmincon belülre a magyarok közül, a többieknek a por volt a legnagyobb ellenfelük, no meg a sötétedés veszélye is fenyegette őket a késői rajtjuk miatt. Végül a rettegett merzugai szakaszon mindenki gond nélkül áthaladt. Az egyik motorosunk, Perepatics Richárd mégis a verseny feladására kényszerült, mert nem lett kész a motorja, és túl sokat késett a reggeli rajtról.

Peterhansel elakadt, de vezet
A por jelentette az akadályt


6. szakasz (január 6., 803 km): Uarzazate–Tan-Tan (Marokkó)
Egy nap, amely megrostálta a magyar mezőnyt. A Palik László, Darázsi Gábor kettős jobb hátsó durrdefekt miatt ötödik sebességi fokozatban hatalmasat esett. A navigátor megúszta a bukást, a pilóta csuklója azonban elrepedt, és hatalmas vérömlenyek keletkeztek a kézfején. Palik sérülése miatt kénytelen volt kiállni, de sajnos a hazaút várt az addig remeklő Kis Sándor, Czeglédi Péter duóra is. A Nissan Pick-Up ütőképesnek tűnt, ám a váltóban eltört a nyelestengely, ami megsértette a motorblokkot. Márpedig a Dakaron nem lehet motort cserélni.

Palik felborult és megsérült


7. szakasz (január 7., 1055 km): Tan-Tan–Atar (Marokkó–Mauritánia)
A Szalay Balázs, Bunkoczi László duó teljestítette a verseny leghosszabb szakaszát, csakúgy, mint a Liszi László, Rack György páros, igaz, utóbbi jó néhány kilométert tett meg Szalay kamionja mögé kötve. Darázsi Zsolték egyébként fair play díjat érdemelnének az önzetlen segítségért.

Fegyver Maszuoka fejénél
Kis és Szilvási is búcsúzott


8. szakasz (január 8., 389 km): Atar–Tidzsikdzsa (Mauritánia)
A Liszi László, Rack György duó elrajtolt ugyan a szakaszon, ám rögtön vissza is fordult (a szabályok szerint ha valaki elrajtol, akkor még van esélye a versenyben maradásra), mert nem volt tartalék kereke, és melegedett a motorja. S hogy miért vették visszafelé az irányt? Mert a szervizkamionjuktól várták a segítséget, amely nem érkezett meg az éjszaka folyamán Tidzsikdzsába. Gondolták, itt az ideje, hogy befusson, de még órák múlva sem volt nyoma. Végül már nem volt értelme elrajtolni.

A nagy eltévedések szakasza
Darázsi: fő a sportszerűség!


9. szakasz (január 9., 739 km): Tidzsikdzsa–Néma (Mauritánia)
Huszonhárom óra alatt teljesítette a Szalay Dakar Team autója és kamionja a horrorisztikus szakaszt, amely nem véletlenül kapta a pokol nevet. A Frontera nem bírta túl jól a kiképzést: először még csak egy kisebb alkatrész sérült meg a futóműben, de pont az, amely a rugóutat szabályozza, úgyhogy végül egy nagyobb ugrásnál eltört a gátló is. Nem volt más lehetőség, meg kellett várni a versenykamiont, amely az utóbbi napokban egyébként is a mentőangyal szerepét töltötte be.

A Mitsubishi újfent megmutatta
Már csak Szalayék mennek


Fegyveres fenyegetettség miatt törölt szakaszok, valamint pihenőnap:

10. szakasz (január 10., 910 km) Néma–Mopti (Mauritánia–Mali)
Huszonhárom óra a pokolban
Románál van a lélektani előny

11. szakasz (január 11., 751 km): Mopti–Bobo-Diulasszo (Mali–Burkina Faso)
Zaniroli: ez a legjobb Dakar
A homoktenger matematikája
Palik Lászlót még egyszer megoperálják

Pihenőnap (január 12.): Bobo-Dioulasso (Burkina Faso)
Peterhansel fejlesztői vénája
Két pont között nem mindig az egyenes a legrövidebb út
Ez egy új Nani Roma
Colin McRae nem adja fel!


12. szakasz (január 13., 666 km): Bobo-Dioulasso–Bamako (Burkina Faso–Mali)
A cél előtt háromszáz méterrel a Szalayék előtt haladó Mitsubishi letért az útról, majd a saját porától semmit sem látva egyenesen a hazánkban épült Opel Fronterába tolatott. Szalay autójának eleje ripityára tört, de szerencsére a hűtő nem sérült meg. A Darázsi Zsolt által vezetett kamion eközben egy ugrató után elemelkedett a földről, majd nem az útra esett vissza, hanem a mellette lévő árokba, és szép óvatosan, mintha lassított felvételt látnánk, az oldalára dőlt. Az ok: a versenyzők semmit sem láttak a portól. Utóbb jött két versenykamion, amely kihúzta őket a kátyúból, így tovább tudtak menni.

Luc Alphand megint az élen
Alphand szerint a sí veszélyesebb, mint az autósport
Beletolattak Szalay autójába


13. szakasz (január 14., 734 km): Bamako–Ajun el-Atrusz (Mali–Mauritánia)
Szalay az idei legjobb részeredményét produkálva a 27. helyen ért célba, ami egyébként a legjobb magyar helyezés is az idei Dakaron. Pedig reggel az összekötő szakaszon megállt a váltó, úgyhogy totális volt a pánik az autóban. Utóbb azonban kiderült, hogy nem olyan nagy a baj, a por miatt rakoncátlankodott a kocsi, úgyhogy a páros rendben elrajtolt, és célba is ért a szakaszon.

A Nissanok megállíthatatlanok
Szalayék újabb kalandos napja


14. szakasz (január 15., 552 km): Ajun el-Atrusz–Tidzsikdzsa (Mali)
Csütörtökön délután, úgy öt óra tájban a versenyirodának berendezett sátorban közölték: a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős áthaladt az egyes ellenőrző ponton (tehát 180 kilométert megtett az 548-ból), ám ott közölte a sportbírókkal, hogy kiáll a versenyből. Egy napig mindenki úgy tudta, az utolsó magyar páros is kiesett a versenyből, utóbb azonban kiderült, hogy kihagyott ugyan két ellenőrző pontot (emiatt kapott nyolc óra büntetést), de folytathatja a küzdelmet.

Alphand több, mint egy síző
Szalayék még versenyben!


15. szakasz (január 16., 652 km): Tidzsikdzsa–Nuaksott (Mali–Mauritánia)
Szalayék sötétben értek a dűnék közé, és körülbelül öt órán keresztül ástak. Méterről méterre küzdötték előre magukat, amíg meg nem érkezett a versenykamion, amely kirántotta őket a bajból. Szükség is volt rá, mivel a váltó a szelektív szakasz végére teljesen tönkrement, így Darázsiék húzták be a versenyautót a táborba.

Szalayék továbbra is versenyben


16. szakasz (január 17., 648 km): Nuaksott–Dakar (Mauritánia–Szenegál)
Alvás nélkül vágott neki a csapat az utolsó előtti napnak, pedig a tevefüves, puha homokos szakasz még a viszonylag kipihent versenyzőknek sem volt könnyű. Végül az autó és a kamion is túljutott az utolsó előtti akadályon, és éjfél körül beért Dakarba.

Most már alvás nélkül is megy
Roma megfogadta a tanácsot


17. szakasz (január 18., 106 km): Dakar–Dakar (Szenegál)
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős és a csapat versenykamionja célba ért a Dakar-ralin. A mérnökembernek már másodszor sikerült legyőznie a sivatagot (legutóbb 2000-ben ért célba), jelenleg ő az egyetlen a hazai mezőnyben, aki ezt elmondhatja magáról. A versenykamion legyénysége is történelmi tettet hajtott végre, hiszen a Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert trió előtt még sohasem
teljesítette a Dakar távját magyar kamionos csapat.

Roma és Peterhansel nyert
Azért az itteni befutó az igazi
A "nagytestű" segítőtárs
Peterhansel legszebb napja
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik