Az idén teljesen egyedül vágott neki a sivatagnak, annyi cucca volt, amennyi a hátizsákjába belefért, és amennyit a rendezők szállítottak utána repülőn egy nem túl nagy méretű fémdobozban. Ahhoz képest, hogy ilyen háttere volt (pontosabban nem volt háttere), viszonylag sokáig húzta, de belátta, segítség nélkül vajmi kevés esélye van az üdvösségre.
Ezért aztán a mostani viadalon egy Land Rover terepjáró kíséri majd, amelyben benne lesz a komplett tartalékmotor, darabjaira szedve, hogy ha bármilyen alkatrészre szükség lenne, akkor kéznél legyen. Motort is váltott Szilvási, a KTM-et Suzuki DRD 400-asra cserélte. Fogcsikorgatós, keserű küzdelemre számít, azt mondja, ha az ezer kilométeres szakaszt és a maratonit végigcsinálja, akkor már túl lesz a "mócsingos" részen. Merthogy persze ő is szeretne célba érni.
SUZUKI DRD 400
Hengerűrtartalom: 400 kcm
Teljesítmény: 50 lóerő
Végsebesség: 160 km/óra
Súlya: 120 kg
Benzintartály mérete: 28 liter