A tavalyi magyar bajnok nem volt túl szerencsés januárban, mert bár a dízel Terracannal neki is voltak biztató részeredményei (úgy tűnt, a sivatagi jártasság hiányát a sokéves tapasztalatával remekül ellensúlyozza), amikor a Hyundai megadta magát. A csapat kamionja megpróbálta kiráncigálni a homokdűnék közül, csakhogy a futómű nem bírta ezt a kiképzést – egyszerűen kiszakadt.
Benyó – a tapasztalatokból tanulva – az idén teljesen új autót épít – bár a típus ugyanaz. Kívülről csak annyi látszik majd a Terracanon, hogy egy kicsit szélesebb az elődjénél, de belülről egészen más. A kocsi erőssége az új futómű, amelybe direkt a sivatagi versenyzésre fejlesztett rugóstagok kerültek. Sokat foglalkoztak a motorral is, amelyből teljes egészében kiszedték az elektronikát, mert Benyó szerint így jóval megbízhatóbb.
A pilóta már a tavalyi Terracant is a gyermekének tekintette, de ez az idei még jobban a szívéhez nőtt.
S hogy mi lehet a cél vele?
Nos, Vadas Tamás, a csapat vezetője azt szeretné, ha ameddig versenyben van az autó, addig a kategóriájában a lehető legjobb helyen legyen. Benyó ezzel szemben a célba érkezést is rendkívül fontosnak tartja. E két kívánalmat kellene valahogy ötvözni, és akkor abból rossz már nem sülhet ki.
HYUNDAI TERRACAN
Hengerűrtartalom: 2902 kcm
Teljesítmény: 170 lóerő
Magassága: 1895 mm
Szélessége: 1999 mm
Hossza: 4610 mm
Súlya: 2350 kg
Üzemanyagtartály mérete: 260 liter