Bár a motorsporttal, különösen a gyorsasági világbajnoksággal kapcsolatban nem lehet biztosra menni, mégsem túlzás azt állítani, hogy Valentino Rossi és Daniel Pedrosa már az első edzésnapon nagyon közel került ahhoz, hogy világbajnok legyen vasárnap.
Toni Elías bízik benne, hogy még megszerezheti a vb-címet a 250-es kategóriában
Toni Elías bízik benne, hogy még megszerezheti a vb-címet a 250-es kategóriában
Míg Rossi és Pedrosa magabiztosan megszerezte az ideiglenes pole pozíciót a MotoGP-ben és a 125-ben, addig a legveszélyesebb ellenfeleik, Sete Gibernau és Stefano Perugini csak szenvednek. Úgy tűnik viszont, hogy a 250-es Toni Elías Malajziában megint közelebb kerül a vb éllovasához, Manuel Poggialihoz. "Az elkövetkező napokban csak a versennyel akarok foglalkozni és egyáltalán nem törődöm a jövőmmel, valamint az esetleges átigazolásommal kapcsolatos kérdésekkel” – mondta Rossi a viadal előtt – és betartotta az ígéretét. Az ötödik vb-címére készülő olasz pénteken szokásához híven későn kelt, úszott egyet, majd kiment a pályára, és minden idegszálával a motorozásra koncentrált. A szabadedzésen ugyan csak a második lett Gibernau mögött, de az első időmérőn már nem kegyelmezett az ellenfeleknek. Az edzésből még alig negyedóra telt el, és ő már 9 tizedmásodperccel megjavította Alex Barros tavaly elért körrekordját. Az új pályacsúcs után már csak a versenybeállításokra összpontosított, miközben az ellenfelei folyamatosan próbálták túlszárnyalni az idejét. Előbb Loris Capirossi kísérletezett, az utolsó öt percben pedig a többiek is támadtak. Tamada Makoto, Max Biaggi és Capirex erőfeszítései azonban hiábavalóak voltak.
Talmácsi a gyári gumikban bízik
Talmácsi Gábor (Aprilia, 11. hely): – A délelôtti szabadedzésen az utolsó voltam, mert esett az esô, nekünk pedig nem volt vizes gumink. Egyszerűen nem érkezett meg idôben a készletünk. Szerencsére az idômérésre javult a helyzet: Vincent mögött motoroztam a leggyorsabb körömben és a tizenegyedik lettem. Bízom benne, hogy ezen szombaton még tudunk javítani, mivel akkor már kapok két szett gyári gumit a Dunloptól. Ez azért fontos, mert a gyári abroncsok egy picit szélesebbek és sokkal jobb a tapadásuk is, ez pedig rengeteget számít a gyors malajziai pályán. Az elsô három szektorban még nincs gond, ám a negyedikben, ahol az a hosszú egyenes van, botrányosan rossz a részidôm. A múlt heti sérülésem nem zavar a motorozásban, bár a lábam sokszor nagyon fáj.
Tóth Imre (Honda, 31. hely): – A délelôtti szabadedzésen vizes pályán nagyon könnyű volt a motor eleje, ezt próbáltuk valahogy elkerülni az állításokkal. Délután kétszer állítottunk a futóművön az edzés közben, de sajnos rossz irányba mentünk el, akkor volt a legjobb a gép, amikor elôször hajtottam ki a pályára. Utóbb ráadásul a membránom is eltört, úgyhogy nagyon gyenge volt a motor. A Hondám erôforrása egyébként nem volt rossz, ha a futóműbeállítást eltalálnánk, meglehetnének az elsô pontjaim.
Rossi nyugodt volt, a többiek viszont idegesek. Nem csoda, hiszen amíg az olasz nem írja alá a szerződését, addig a többiek nem tudják, melyik csapat ajtaján kopogtassanak. Ukava Toru – a japánt a Honda a 250-be akarja visszasorolni – összement Biaggival, Barros pedig Olivier Jacque-kal ütközött. A két utóbbi pilótának még fogalma sincs arról, hogy hol folytathatja a pályafutását a jövő szezonban. Marco Melandri és Gibernau is feszült volt, aminek eredményeképp mindketten buktak. Különböző célokért küzdenek: Gibernau világbajnok akar lenni, Melandri pedig a Csendes-óceáni GP-n szerzett bravúros ötödik helye után még előrébb lépne. A negyedliterben elmaradt a sortűz: Elías annak ellenére fényévekkel megelőzte az ellenfeleit, hogy két tizedmásodperccel elmaradt a pályacsúcstól. Magánszámához két legveszélyesebb ellenfele, Poggiali és Roberto Rolfo is "hozzájárult”: utóbbinak (7. helyen végzett) egyszerűen gyenge a Hondája, Poggiali pedig a tartalék Apriliájával volt kénytelen körözni. A 125-ben Pedrosa pozícióját nem nagyon fenyegeti senki, hiszen az apriliások – köztük a vb-második Perugini – szokatlanul lassúak. Az első sorban egyetlen apriliás van, Mirko Giansanti, aki nem tartozik a legnagyobb nevek közé. Perugini a szabadedzésen bukott, az első időmérőn pedig csak a 15. lett, ezzel beigazolódni látszik a pilóta állítása, miszerint az Aprilia már lemondott a 125-ös egyéni vb-címről és nem támogatja őt a vb-aranyért folytatott harcban.
Malajziai Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 14. futama, Sepang