A ralibizottság döntött. A két héttel ezelőtti Mecsek-ralin a sportbírók 17 első osztályú és egy másodosztályú versenyzővel kapcsolatban jegyzőkönyvezték, hogy kiütöttek egy-egy lassítót, ám közülük mindössze három kapott büntetést emiatt, mert az ő tettüket találták szándékosnak.
Angyalfi Károly és Molnár József egy versenyről való eltiltást kapott, egy hónapra felfüggesztve (tehát ők indulhatnak a Zemplén-ralin, és ha nem követnek el semmiféle szabálytalanságot, akkor a büntetésük nem lép életbe), Aschenbrenner Györgynek viszont már volt egy korábbi, féléves felfüggesztése (a szombathelyi viadal után kapta), így nála az lépett életbe automatikusan. Ez azt jelenti, hogy ő április közepéig nem kaphat licencet, vagyis nem versenyezhet. (Ez azt jelenti, hogy nem indulhat Zemplénben és az idénynyitón sem.)Emlékezetes, a múlt héten öt élcsapat levélben fordult a ralibizottsághoz Aschenbrenner miatt, mert szerintük a mitsubishis pilóta jogtalan előnyhöz jutott azzal, hogy kiütötte a lassítókat. A ralibizottság azonban enélkül is vizsgálta az ügyet a versenyigazgató jelentése alapján. "Nagyon kellemetlen helyzetben voltunk, már csak azért is, mert a büntetéseket normális esetben nem két héttel a verseny után, hanem még az eredményhirdetés előtt kell kiszabni – mondta Dudás "Kokó” Gyula, a szakág vezetője, aki maga is tagja volt a döntést hozó, négytagú bizottságnak. – A három vétkesnek talált versenyző közül kettőnek korábban semmiféle fegyelmi ügye nem volt, Aschenbrennerre azonban ez sajnos nem igaz. Ennek ellenére a ralibizottság egyformán büntette őket, más kérdés, hogy Aschenbrennernek életbe lépett az a büntetése, amit korábban felfüggesztettek. Nem az volt a célunk, hogy példát statuáljunk, de mindenkinek tudomásul kell vennie, hogy be kell tartani a szabályokat. Ezek a szabályok az év végén megváltoznak, mivel mi is érezzük, hogy túlhaladta őket az idő.”Büki Ernő, a versenyzők összekötője is tagja volt a négytagú döntőbizottságnak, sőt, pécsi lévén ő hallgatta meg az ügyben azokat a sportbírókat is, akik jegyzőkönyvezték a lassítóknál történt eseményeket. "A jegyzőkönyvek egyeznek azzal, amit a meghallgatáson elmondtak a sportbírók, sőt a meghallgatott versenyzők is elismerték, hogy a sportbírók által leírtak megfelelnek a valóságnak – mondta a korábbi kiváló navigátor, Büki Ernő. – A három versenyző közül kettő nem élt a védekezési jogával, egyedül Aschenbrenner jelent meg a meghallgatáson. Elismerte, hogy megtörtént, amit a sportbíró leírt, de szerinte nem szerzett emiatt jogtalan előnyt, és nem is ez volt a célja. A büntetést ugyanakkor tudomásul vette.”Aschenbrenner György kapta tehát a legsúlyosabb büntetést, neki két versenyt kell kihagynia, és végül is miatta robbant ki az egész ügy. "Életbe lépett a felfüggesztésünk, úgyhogy Zemplénben biztosan nem leszünk ott, azután meg majd meglátjuk – mondta az Asi becenévre hallgató pilóta. – A céljainkat így is elértük: megvan az A-csoportos és az A8-as bajnoki címünk, az abszolút sorrendben is a legjobb ötben vagyunk, úgyhogy több kupát is kapunk az év végén. Számunkra ez a legfontosabb.”Aschenbrenner nem látja értelmét annak, hogy fellebbezzen a ralibizottság döntése ellen.