A világbajnokság legforróbb versenye lesz a Malajziai Nagydíj. A sorozat legszélesebb pályája, az 5548 méteres sepangi ring nagyon közel van az Egyenlítőhöz, így nem ritka a negyvenfokos hőség, a majdnem ötvenfokos aszfalthőmérséklet és a kilencvenszázalékos páratartalom.
Rossi a hét végén ötszörös világbajnok lehet
Rossi a hét végén ötszörös világbajnok lehet
A 125 köbcentis kategóriában Daniel Pedrosát mindenáron meg akarják fékezni az ellenfelek, hiszen ha nem vigyáznak, a 18 éves spanyol már Sepangban megszerezheti az első vb-címét. Ha Pedrosa 12 ponttal többet szerez Stefano Perugininél, akkor ő lesz a világelső. A 125-ben Talmácsi Gábor és Tóth Imre révén mi magyarok is izgulhatunk: Talma az első érmére, míg Tóth első pontjaira hajt. A negyedliteres géposztályban nem dőlhet el a vb-cím sorsa a hét végén, ám izgalmakban nem lesz hiány. Manuel Poggialinak ugyanis nagy iramban kell menekülnie két üldözője, Roberto Rolfo és Toni Elías elől. A MotoGP-ben viszont Sete Gibernaunak kell nagyon igyekeznie, ha még világbajnok akar lenni Valentino Rossi ellenében, hiszen Rossi karnyújtásnyira van az ötödik vb-aranyától. A Malajziai Nagydíj legizgalmasabb eseménye azonban a pályán kívül zajlik majd le. Nagyon valószínű ugyanis, hogy Rossi több hónapos huzavona után Sepangban végre bejelenti, hogy marad-e a Hondánál, vagy sem. Spanyol újságok tudni vélik, hogy az olasz pilóta már alá is írt a Yamahához! A spanyol As és az El Mundo Deportivo napilapok csütörtökön a következő főcímmel jelentek meg: "Rossi elhagyta a Hondát és két évre aláírt a Yamahához!” A két újság hivatalos álláspontot nem közölt le az érdekelt felek, a Honda, a Yamaha és Rossi részéről, ám mégis lehet valóságalapja a hírnek. A spanyol olajcég, a Repsol – a Honda főszponzora – madridi központjába ugyanis az elmúlt napokban feltűnően sok hondás alkalmazott érkezett. Állítólag arról tárgyaltak, hogy ki legyen Rossi spanyol utóda, és hogy a Repsol mennyivel támogatja majd a jövőben a Hondát. Rossi távozásával a támogatás a hírek szerint csökkenne. A spanyolok azzal is bizonyítottnak látják Rossi átigazolását, hogy az olasz állítólag a múlt hét végi Csendes-óceáni Nagydíjon visszautasította a Honda ultimátumként átadott utolsó szerződési ajánlatát is. A Honda és a Yamaha főnökei, valamint maga Rossi azonban kategorikusan tagadják a spanyol újságok értesüléseit. "Fogalmam sincs honnan vették ezeket az információkat. Ugyan tényleg nem tetszett a Honda motegi szerződéstervezete, de még nem írtam alá a Yamahához. Már csak azért sem, mert Sepangban a Honda újabb szerződési ajánlattal áll elő” – nyilatkozta Rossi a Malajziai GP csütörtöki sajtótájékoztatóján. A versenyző szavait alátámasztotta Carlo Fiorani, Rossi csapatfőnöke is. "Még nem zártuk le a tárgyalásokat. A Honda az új ajánlatában Rossi összes kérésének megpróbált eleget tenni, sőt, arról is biztosította, hogy továbbra is ő lesz a vezérpilótája. Az új szerződésben csak egyvalamit nem tudtunk garantálni Rossinak: nem tudtunk több reklámfelületet biztosítani neki a személyes szponzorai számára.” Rossival kapcsolatban tehát teljes a bizonytalanság. Egyvalami azonban biztos: a 24 éves motorosnak Sepangban nagyon nagy az esélye arra, hogy ötödször is világbajnok legyen. Gibernaunak nyolc ponttal többet kell szereznie Rossinál ahhoz, hogy legalább matematikai esélye legyen a trófea megszerzésére.